تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803201635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت دروازه‌بان‌های لیگ برتر فوتبال در 5 راند/بهترین‌ها را بشناسید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رقابت دروازه‌بان‌های لیگ برتر فوتبال در 5 راند/بهترین‌ها را بشناسید
شانزده تیم حاضر در لیگ برتر، در طول هفده هفته ای که بازی های خود را برگزار کردند از 29 دروازه بان درون دروازه تیم های شان استفاده کردند و تنها 4 تیم به گلرهای اولیه خود وفادار بودند.
آفتاب : با پایان یافتن هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر، تیم ها وارد ایام تعطیلات نیم فصل خود شدند و به همین دلیل دروازه بان های حاضر را مورد بررسی قرار خواهیم داد و بهترین ها را از نظر نکات آماری و اتفاقات کمی معرفی خواهیم کرد. البته گلزها در دو جدول حضور دارند و جدول اصلی مربوط به دروازه بان هایی است که در بیش از 60 درصد بازی های تیم های شان به میدان رفته اند.


راند اول – بهترین‌ها با بیشترین امتیاز کسب شده 


فرناندو ده خسوس – 5 امتیاز؛ آقای همه فن حریف


بدون شک یکی از عوامل اوج گیری استقلال خوزستان، همین نام است، او که این امتیاز خود را به دلیل 7 گل خورده، 11 کلین شیت، مهار 1 ضربه پنالتی و ارسال 2 پاس گل به دست آورده است در هفته های متمادی توانست نام خود را بر سر زبان ها نگه دارد و به گونه ای عمل کرد که عبداله ویسی را مجبور به بیان یک جمله تاریخی کرد: دروازه بان خوب از پدرو مادر خوب هم بهتر است!


گلر برزیلی خوزستانی ها یکی از چهار دروازه بانی است که در همه بازی ها حضور داشته است، او در این راه گودرز داودی مستعد و آینده دار را نیمکت نشین کرد. 


این دروازه بان در کلین شیت نیز توانسته عنوان بهترین را از آن خود کند، او در 11 بازی از 17 دیداری که درون دروازه تیمش ایستاده است توانسته دروازه را بسته نگه دارد و از این حیث در رتبه اول قرار بگیرد. 


خسوس در آخرین شاهکارهای خود، میانگین زمانی بسته نگه داشتن دروازه را به نیز به نام خود زده است، او هر 218.5 دقیقه یک بار گل می خورد و شاید اگر دو گلی که در یک بازی و در برابر پرسپولیس دریافت نمی کرد اکنون آمار بسیار بهتری داشت.


رشید مظاهری – 2 امتیاز؛ پله پله تا بهترین شدن


گلر سابقا فولادی، ذوب آهنی ها که شمه هایی از استعداد خود برای پیشرفت را در فصل پیش نشان داده بود در بازی های لیگ پانزدهم بهترین اتفاقی بود که می توانست برای دروازه تیم یحیی گل محمدی بیفتد، تیمی که همه چیزش به هم می آید و حضور یک گلر که حتی پایش به تیم ملی نیز باز شود، جزء ملزومات آن بود. او این امتیاز را به خاطر 10 گل خورده، 10 کلین شیت و مهار 2 ضربه پنالتی به دست آورد.
 
رشید به مانند خسوس دروازه دیگری ا از 4 گلریست که حتی یک دقیقه از 1530 دقیقه را از دست نداده است، او محمدباقر صادقی را نیمکت نشین کرد.


مظاهری به مانند امتیاز کلی که دریافت کرده است در کلین شیت نیز پشت سر خسوس قرار دارد، او در 10 دیدار توانسته مانع از بازشدن دروازه ذوبی ها شود. 


این دروازه بان در ثبت میانگین زمانی بازشدن دروازه خود نیز در رده دوم قرار دارد، او هر 153 دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده می بیند. 


حامد فلاح زاده – 0.5 امتیاز؛ به دور از هیاهو 


یکی از دروازه بانانی که بدون هیچ جلب توجه ای به کار خود می پردازد، او که بازی هایی را در این فصل از دست داد در 10 دیداری که درون دروازه تیمش ایستاد نشان داد بیهوده در لیگ چهاردهم یکی از رکوردداران کلین شیت نبوده است، وی در 10 بازی که برای نارنجی پوشان انجام داد 5 بار کلین شیت کرد و 1 بار نیز به مهار ضربه پنالتی پرداخت و البته 6 بار نیز دروازه خود را باز شده دید.


البته فلاح زاده در آیتم دیگری نیز در رده سوم گلرهای لیگ قرار دارد و آن هم ثبت بیشترین میانگین زمانی بازشدن دروازه است. گلر اول سایپا هر 150 دقیقه یک بار گل می خورد.


راند دوم – با ثبات ترین ها


جالب است که تنها 4 دروازه بان توانستند هر 17 بازی برگزار شده توسط تیم های شان را درون دروازه بایستند و به نوعی باثبات ترین گلرهای لیگ پانزدهم نام بگیرند. به غیر از فرناندو ده خسوس و محمدرشید مظاهری در این قسمت باید از دو دروازه بان دیگر نیز نام برد:


محمدرضا اخباری؛ نویر، پیتر چک و ... البته قارتال


گلر محجوب تراکتورسازان که در این فصل به این تیم پیوسته با بازی های خوبی که از خود به نمایش گذاشت تمام هواداران این تیم را نسبت امنیت دروازه شان امیدوار کرد، او نیز حتی یک دقیقه از بازی را به رقیب سرسختی مانند مهرداد طهماسبی نباخت و در تمام بازی ها درون دروازه تیمش ایستاد و با واکنش های به موقع خود آنقدر خوب کار کرد تا کارلوس کی روش و محمد خاکپور را مجاب به دعوت از خود در تیم های ملی بزرگسالان و امید کند. 


البته اخباری به غیر از ثبات خود، در آیتم دیگری نیز یکی از بهترین هاست، او در قسمت کلین شیت، با 9 بازی بسته نگه داشتن دروازه تیم خود، رده سوم را از آن خود کرده است.


حامد لک؛ حضور دوباره در صبا و بازگشت به دوران اوج


یکی دیگر از 4 دروازه بان باثبات لیگ برتر، دروازه بانی است که از دروازه تیم تحت مربیگری علی دایی محافظت کرده است، لک که عملکرد خود را در تیم تراکتورسازی به مانند نموداری سینوسی می دید در لیگ پانزدهم با ثبات بیشتری به کار خود پرداخته و در برخی از بازی ها ناجی دروازه تیمش نیز لقب گرفته است. او نیز در راه ایستادن درون دروازه تیمش میلاد فراهانی را نیمکت نشین کرده است. 


 حامد لک در این 17 بازی که از دروازه قمی ها حراست کرده است در 7 بازی موفق به کلین شیت شده و از این حیث نیز در رده چهارم گلرهای حاضر قرار می گیرد.


راند سوم – کلین شیت 


در قسمت بسته نگه داشتن دروازه ، همانطور که در بالا توضیح داده شد چهار دروازه بان، بیشترین کلین شیت را در بین باقی دروازه بانانی که به بازی گرفته شدند دارند، فرناندو ده خسوس از استقلال خوزستان با 11 کلین شیت، رشید مظاهری از ذوب آهن با 10 کلین شیت، محمدرضا اخباری از تراکتورسازی با 9 و حامد لک از صبا با 7 کلین شیت دروازه بان های مورد نظر ما در این قسمت هستند. 


راند چهارم – همه پنالتی گیرها


9 دروازه بان در بازی های انجام شده در لیگ پانزدهم اقدام به مهار ضربه پنالتی کردند که از این حیث می توان محسن فروزان را پنالتی گیرترین گلر لیگ دانست. او که تا هفته دهم از دروازه سیاه جامگان حراست می کرد توانست 3 بار اقدام به مهار ضربات پنالتی بازیکنان کند و از این نظر نام خود را بالاتر از بقیه قرار دهد.


پس از وی رشید مظاهری با مهار 2 ضربه پنالتی در رده دوم قرار دارد و فرناندو ده خسوس، حامد فلاح زاده، سرگئی پاشنکو، گئورگ گئورگیف، علی رضا سلیمی، پرویز کریمی و علی رضا بیرانوند دروازه هایی هستند که یک بار مانع از گلزنی حریف از روی نقطه پنالتی شدند. 


راند پنجم – میانگین زمان بسته نگه داشتن دروازه


همانطور که توضیح این مطلب نیز در بالا آمده است فرناندو ده خسوس بیشترین میانگین را ثبت کرده است، او با 7 گلی که در 1530 دقیقه دریافت کرده است 218.5 دقیقه را به ازای هر گل ثبت کرده است.


رشید مظاهری با دریافت 10 گل در 1530 دقیقه، هر 153 دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده می بیند. 


حامد فلاح زاده با 6 گل در 900 دقیقه، میانگین زمانی بازشدن دروازه خود را روی عدد 150 دقیقه نگه داشته است.


سرگئی پاشنکو با دریافت 8 گل در 1080 دقیقه، گئورگ گئورگیف با دریافت 10 گل در 1350 دقیقه و وحید شیخ ویسی با دریافت 7 گل در 945 دقیقه نیز در رده چهارم قرار دارند، آنها هر 135 دقیقه یکبار توپ را درون دروازه تیم خودی دیدند. 


... و پایان – همه اتفاقات ویژه


کارت قرمزی ها: سوشا مکانی و ایگور ننژیچ ، دروازه بان های تیم های پرسپولیس و راه آهن، تنها گلرهایی بودند که در حین بازی با کارت قرمز داور مسابقه روبرو شدند. 


تعویضی ها: دو مربی در بین بازی های تیم خود اقدام به تعویض دروازه بان های شان کردند که هر دو نیز بین دو نیمه بوده است، اولین بار علی حنطه در بازی تیم های استقلال اهواز و سایپا در پایان نیمه و به دلیل دریافت 4 گل دست تعویض پرویز کریمی زد و فرناندو سانتوز را به جای وی به بازی آورد.


دومین بار نیز علی رضا منصوریان در بازی تیم های نفت و استقلال اهواز به دلیل مصدومیت علی رضا بیرانوند او را از زمین خارج کرد و وحید شیخ ویسی را به جای وی به میدان فرستاد.


دروازه بان پاسور: تنها دروازه بانی که در لیگ پانزدهم اقدام به ارسال پاس گل کرد فرناندو ده خسوس بوده است، او دو بار در بازی های تیمش با پاس های به موقع خود، مهاجمان را در موقعیت گلزنی قرار داد.


کمترین بازی: مهرداد بشاگردی از تیم فولاد خوزستان در یک بازی تیمش و در برابر استقلال تهران درون دروازه تیمش ایستاد. 


فسخ قراردادی ها: تاکنون و به طور رسمی تنها دو دروازه بان اقدام به فسخ قرارداد خود کرده اند، محسن فروزان از جمع سیاه جامگان در پایان هفته دهم جدا شد و سرگئی پاشنکو نیز بعد بازی هفته شانزدهم قرارداد خود را با ملوانی ها فسخ کرد.


ملی پوشان: در طول بازی های لیگ پانزدهم، 5 دروازه بان توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شده اند، علی رضا بیرانوند، سوشا مکانی، محمدرضا اخباری، رشید مظاهری و سیدحسین حسینی، 5 دروازه بانی بودند که با درخشش درون دروازه تیم هایشان رنگ اردوهای تیم ملی را دیده اند. 


همه خارجی ها: سرگئی پاشنکو از تیم ملوان، گئورگ گئورگیف از تیم گسترش فولاد، فرناندو ده خسوس از تیم استقلال خوزستان، ایگور ننژیچ از تیم راه آهن، رادکو زودکوویچ از تیم سایپا و فرناندو سانتوز از تیم استقلال اهواز، 6 دروازه بان خارجی بودند که تاکنون در بازی های لیگ پانزدهم به میدان رفته اند. 


توضیح جدول:


به گزارش "ورزش سه"،دروازه بان هایی که در بیش از 60 درصد بازی ها به بازی گرفته شده باشند در جدول اصلی و کمتر از آن در جدول فرعی قرار دارند، هر دروازه بانی بابت هر گل خورده نیم امتیاز منفی، بابت هر کلین شیت نیم امتیاز مثبت و بابت هر مهار ضربه پنالتی نیز یک امتیاز مثبت دریافت می کند. البته خسوس به مانند سیستم امتیاز دهی به بازیکنان، به دلیل دو پاس گلی که ارسال کرده است دو امتیاز نیز کسب کرده است.



رقابت دروازه‌بان‌های لیگ برتر فوتبال در 5 راند/بهترین‌ها را بشناسید




رقابت دروازه‌بان‌های لیگ برتر فوتبال در 5 راند/بهترین‌ها را بشناسید





تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن