تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836827376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیمرغ را برگرداندیم/ فتوشاپ نگاه هنرمندانه را از بین می برد


واضح آرشیو وب فارسی:هدانا: حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اعلام فیلم های راه یافته به بخش «نگاه نو» به تدریج در حال آغاز است و هر یک از اهالی سینما که در این جشنواره فیلمی دارد، طبیعتاً با هیجان بیشتری در انتظار شروع این رویداد بزرگ فرهنگی و سینمایی کشور است. هیجانی که پایانش یا بردن سیمرغ به خانه است یا نه. اما سیمرغ چند سالی بود به عکاسان فیلم داده نمی شد و در واقع این بخش حذف شده بود، بخشی که مهمترین رکن سینما را تشکیل می دهد و حالا چند سالی است که این سیمرغ به سمت عکاسان برگشته و به این بهانه سراغ یکی از عکاسان حرفه ای و بنام سینمای ایران رفتیم تا در خصوص سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گپی مفصل با او داشته باشیم و او محمد فوقانی است؛ عکاس فیلم سینمایی «محمد رسول الله»: * آقای فوقانی؛ شما امسال با چه فیلم هایی به جشنواره می آیید؟ من امسال فیلم «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی و «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی را برای جشنواره دارم که امیدوارم اتفاق های خوبی برایشان بیفتد. * با حذف بخش جایزه عکاسان در دوره های قبل جشنواره فیلم فجر، رقابت بی معنا می شد. نظرتان در این خصوص چیست؟ مدتی این بخش حذف شده بود، اما با تلاش انجمن عکاسان سیمرغ برگشت و در واقع 7 و 8 سالی است که مثل بخش های دیگر، بخش رقابتی داریم که این رقابت شامل تندیس، دیپلم افتخار و سیمرغ است. * شما چند دوره و برای چه فیلم هایی در رقابت جشنواره فجر موفق بودید؟ من دو دوره برای فیلم های «پستچی سه بار در نمی زند» و فیلم «دموکراسی تو روز روشن» نظر داوران را به لنز دوربینم جلب کردم. * به نظرتان از زمانی که دوربین های دیجیتال وارد بازار شد، خدشه ای به نگاه هنرمندانه عکاسان وارد شده؟ خب، دیجیتال خیلی محاسن دارد و شما بلافاصله فریمی را که عکاسی می کنید، می توانید ببینید و ایرادات را برطرف کنید و این سرعت را بالا می برد و بعد از عکاسی، شما با نرم افزار هایی که وجود دارد، دنیای فیلتر دارید و می توانید عکس ها را ادیت کنید. اما متأسفانه بعضی از بچه های عکاس خودشان را سپردند به این تکنیک ها و آن نگاه عکاس که لازمه کار عکاسی است از بین رفته. * با این حال به نظرتان اصالت عکس از بین نمی رود؟ من در خیلی از جشنواره ها داور بودم و مشاهده کردم که اکثراً در فتوشاپ به شیوه اشتباه کار می کنند و در واقع این دخل و تصرف ها اصالت عکس را از بین می برد. ما در سینما عکاسی می کنیم و می بینیم بعضی از عکس ها با این دخل و تصرف ها، مشخص نمی شود این صحنه واقعاً در فیلم بوده یا نه و این اصلاً خوب نیست. مثلاً فیلم در روز فیلمبرداری شده. * به نظر شما به عنوان یک عکاس حرفه ای که سال ها در سینما هستید و پروژه های سنگین را عکاسی کردید، چه باید کرد با این موضوع؟ من فیلم محمد رسول الله (ص) را به شکل سنتی عکاسی کردم و فقط رنگ و کنتراست عکس را درست کردم. پس این را ثابت کردم که بدون دخل و تصرف نرم افزار های فتوشاپ هم می توان عکاسی کرد. به نظر من اگر ما فرهنگ این را داشته باشیم که از این ابزار به شیوه درست استفاده کنیم، قطعاً خوب است و من موافق ورود تکنولوژی در عکاسی سینما هستم و ما باید حتماً به روز شویم. گفتگو از: محمدرضا فلاحی برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


یکشنبه ، ۱۳دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هدانا]
[مشاهده در: www.hodana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن