تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804566575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در دمشق: پیروزی‌های بزرگ برای سوریه در راه است/ تروریست‌ها جایی در مذاکرات ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سفیر ایران در دمشق:
پیروزی‌های بزرگ برای سوریه در راه است/ تروریست‌ها جایی در مذاکرات ندارند
سفیر ایران در دمشق با تاکید بر اینکه سوریه طی روزهای آتی شاهد پیروزی‌های مهمی در صحنه نبرد با تروریست‌ها خواهد بود، گفت: دمشق با گروه‌های شبه نظامی به شرط خلع سلاح وارد مذاکره می‌شود.

خبرگزاری فارس: پیروزی‌های بزرگ برای سوریه در راه است/ تروریست‌ها جایی در مذاکرات ندارند



«محمد رضا رئوف شیبانی»، سفیر ایران در دمشق در گفت‌‌وگوی تفصیلی با پایگاه خبری «بتوقیت دمشق» (به وقت دمشق) به تشریح مهم‌ترین تحولات سیاسی درعرصه سوریه و منطقه پرداخت. وی در ابتدای گفت وگوی خود این نوید را به حامیان جبهه مقاومت داد که طی روزهای آتی، سوریه با پیروزی‌های میدانی بسیار مهمی را در نبرد با تروریست‌ها شاهد خواهد بود، به گونه‌ای که موازنه قوا و نبرد را به نفع این کشور تغییر خواهد داد. کاهش مداخله غرب با مقاومت ملت سوریه شیبانی درباره سیاست اروپا و آمریکا در قبال سوریه از ابتدای بحران این کشور تاکنون گفت: غرب از ابتدای بحران سوریه تاکنون اشتباه‌های زیادی را مرتکب شده و حضور انواع مختلف گروه‌های تروریستی در خاک سوریه یکی از اشتباه‌های سیاسی آمریکا در قبال بحران سوریه است به گونه‌ای که این اشتباه‌ها موجب کشیده شدن تروریسم از همه اقصی نقاط جهان به سوریه شد. سفیر ایران اشتباهات غربی‌ها در قبال بحران سوریه را بسیار زیاد خواند و افزود: البته اکنون به دلیل مقاومت ملت سوریه این مداخلات کم‌تر شده و ما واقعا این  را به ملت مقاوم سوریه تبریک می‌گوییم چرا که در خلال این سال‌ها اگر چندین عنصر مهم نبود سوریه نمی‌توانست ایستادگی کند. شیبانی مهم‌ترین این عناصر را نخست، حضور سوریه در جبهه مقاومت، دوم، حضور رهبری شجاع، دوراندیش و هوشیاری مثل بشار اسد در راس قدرت در سوریه که به دفاع از کشورش ایمان دارد، سوم حمایت ملت سوریه از رهبری خود و حمایت دوستان واقعی سوریه از این کشور دانست. سفیر ایران عنصر پنجم را همبستگی بین نهادهای نظامی و سیاسی این کشور خواند و گفت: ما شاهد ایستادگی همه دیپلمات‌های سوری حاضر در خارج از این کشور با وجود همه شرایط دشوار و فشارها بوده‌ایم و عنصر ششم که مهم‌ترین آن شمرده می‌شود حضور ارتش قهرمان سوریه است که ستون این کشور است و اجازه فروپاشی این نهاد نظامی قدرتمند را نداد.
 تقویت نظام دمشق لازمه مبارزه با تروریسم
سفیر ایران در ادامه، نقش روسیه و ایران در کمک به سوریه برای مبارزه با تروریسم را تکمیلی خواند و گفت: ائتلاف روسیه، ایران، سوریه، عراق و حزب الله که چند ماهی است برای مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق تشکیل شده کاملا با ماهیت ائتلاف آمریکایی متقاوت است. شیبانی با تاکید بر اینکه ائتلاف روسیه از ابتدای تشکیل خود دستاوردهای بزرگی در سوریه داشته است، گفت: این ائتلاف بین تروریست‌ها تفاوتی قائل نمی‌شود و با ضرباتی قدرتمند همه آنهایی را که حامل سلاح در خاک سوریه هستند، هدف می‌گیرد. سفیر ایران گفت: هدف ائتلاف غربی در روسیه بر تضعیف دولت مرکزی که با تروریسم مبارزه می‌کند متمرکز بود، بر خلاف ائتلاف روسیه که حامی دولت سوریه و معتقد است که تقویت دولت سوریه لازمه مبارزه با تروریسم است، چون از لحاظ منطقی مبارزه با تروریسم و همزمان تضعیف دولت ممکن نیست. شیبانی تاکید کرد: ما معتقدیم مشارکت در مبارزه با تروریسم در منطقه و بخصوص در عراق و سوریه باید بر اساس احترام به حاکمیت ملی، استقلال و وحدت اراضی این کشورها و هماهنگی کامل با آنها باشد، بخصوص که منطقه ما بیش از هر زمان دیگری شاهد پیچیده‌تر شدن امور و فشرده شدن بحران است. وی افزود: بنابراین گذر از بحران کنونی منظقه رفتارهای مسئولانه و احترام به قطعنامه‌ها و منشورهای بین المللی و احترام به حاکمیت کشورها را لازم می‌دارد، چون رفتارهای تحریک‌آمیز تنها به پیچیده‌تر شدن مسائل در این شرایط حساس و خطرناک منطقه منجر می‌شود. شیبانی درباره کنفرانس اخیر معارضان سوریه در ریاض گفت: نمی‌توان این نشست را به رسمیت شناخت، چگونه ممکن است کنفرانسی دعوت به راه حل سیاسی می‌کند در حالی که در آن گروه‌های تروریستی که علیه نظام و ملت سوریه دست به سلاح برده‌اند حضور دارند این امری شکست خورده و غیرمنطقی است. تروریست‌ها جایی در مذاکرات ندارند سفیر ایران در ادامه درباره امکان حضور جنبش هایی مثل احرار الشام و دیگر گروه‌های مشابه آن در مذاکرات وین گفت: هنگامی که راه حل سیاسی آغاز شود، همه این گروه‌های شبه نظامی باید سلاح خود را زمین گذاشته و به اهمیت و کارآمدی راه حل سیاسی اذعان داشته باشند، این چیزی است که دولت سوریه می‌خواهد و بارها دعوت به آن کرده است. وی افزود: آنچه که در زبدانی و الفوعه روی داد ( آتش بس) می‌تواند در دیگر مناطق پیاده شود، هر آن کسی که سلاح خود را زمین گذاشته و تمایل خود را برای راه حل سیاسی نشان بدهد نظام سوریه از آن استقبال کرده و با آن به توافق خواهد رسید. شیبانی گفت: دولت سوریه به منظور کاستن از شدت مشکلات این کشور آماده هر گونه راه حل سیاسی است.
سفیر ایران در سوریه راه حل سیاسی را برتر از دیگر گزینه‌ها برای حل بحران سوریه دانست و گفت: دمشق با همه آنهایی که خواهان راه حل سیاسی باشند همکاری می‌کند . وی با اشاره به اینکه تروریست هیچ جایی در مذاکرات ندارد، گفت: فرقی نمی‌کند تروریست، سوری یا غیر سوری باشد، چون چیزی که یک تروریست می‌خواهد تنها هرج و مرج و تخریب و نابودی است، بنابراین او خواهان ادامه هرج و مرج است چون با پایان هرج و مرج حیات او هم خاتمه می‌یابد. سفیر ایران درباره آنچه رسانه‌ها از جنگ نفتی به رهبری ترکیه و عربستان سخن می‌گویند، گفت: یکی از دلایل جنگ علیه سوریه، نفت این کشور است، اما با مقاومت ملت سوریه، این کشورها از آنچه بر سر سوریه آوردند صرف نظر خواهند کرد، همان گونه که ایران با مقاومت توانست جهانیان را وادار کند برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز آن را به رسمیت بشناسد. ملت سوریه الگویی برای ملل دنیاست
شیبانی ملت سوریه را الگویی برای همه ملت‌های جهان خواند و گفت افزود: مردم سوریه برای دفاع از قضیه خود و رویارویی با پروژه صهیونیستی-آمریکایی عزیزان خود را تقدیم کرده‌اند، بنابراین ملت سوریه در خط مقدم مبارزه با تروریسمی است که ثبات و امنیت منطقه، ملت‌ها و همه جهان را تهدید می‌کند و ملت سوریه در این نبرد به نیابت از همه ملت‌ها دفاع می‌کند. غرب قصد تضعیف روحیه سوری‌ها را دارد سفیر ایران در دمشق با رد شایعات غربی‌ها درباره  تک‌روی‌های ایران در سوریه گفت: مستشاران نظامی ایران در هماهنگی دائم با همتایان سوری و عراقی خود هستند و همکاری بین دو طرف خواه در زمینه فنی یا نظامی و همچنین همکاری با روسیه نتایج خوبی برای بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه محقق کرده است. سفیر ایران گفت: غرب با شایعه پراکنی‌ رسانه‌های خود، به دنبال تخریب روحیه سوری‌ها برای ممانعت از همکاری بین کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم است. شیبانی گفت: در سایه روابط همکاری و همسایگی بین کشورها بدیهی است که وخامت اوضاع در یکی از این کشورها تاثیر خود را بر دیگر کشورها به جا می‌گذارد و ضروری است که این کشورها با یکدیگر برای مقابله با چالش‌های روبرو همکاری و هماهنگی داشته باشند.
  اتاق عملیات مشترک ائتلاف روسی نتیجه همکاری خود را در صحنه نبرد با تروریسم نشان داد سفیر ایران در خصوص عملکرد اتاق عملیات نظامی مشترک بین روسیه، ایران، سوریه و عراق گفت:مبارهز با تروریسم و بخصوص از سوی کشورهایی که با تهدید مستقیم آن روبرو هستند، امری ضروری است و برقراری امنیت و ثبات در منطقه نیز برای ایجاد زمینه و شرایط مناسب آغاز عملیات توسعه اجتماعی جدی در سوریه ضرورت دارد.
وی افزود: از آنجایی که ائتلاف غربی به رهبری آمریکا و مشارکت کشورهایی از خارج منطقه صرفا در راستای اهدافی سیاسی عمل کردند و هیچ کارایی جدی و اعتبار واقعی از آنها برای دستیابی به هدف اصلی و آن هم مبارزه با تروریسم ندیدیم، لذا کشورهایی مثل روسیه، سوریه و ایران و عراق به طور جدی برای مبارزه با تررویسم و ریشه‌کن کردن این پدیده شوم اقدام کردند. شیبانی گفت: بی تردید نتایج عملی این همکاری و هماهنگی کاملا آشکار است و به اعتقاد من اگر این ائتلاف روسی به حملات خود علیه مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه ادامه داده و دیگر کشورها به تصمیم‌های شورای امنیت درباره خشکاندن منابع تروریسم و ممانعت از ورود تروریست‌ها از طریق مرزهایشان به سوریه پایبند باشند ما طی چند ماه آینده شاهد دستاوردهای بزرگی در مبارزه با تروریسم در سوریه خواهیم بود. پرونده سوریه یکی از ابعاد همکاری بین تهران و روسیه است شیبانی در ادامه گفت‌وگوی خود بر عمق روابط کشورش با روسیه در موضوع سوریه اشاره کرده و گفت: ایران و روسیه با توجه به درکی که از واقعیت‌ها داشته و تجربه‌ای که از ائتلاف غربی در قضیه لیبی، عراق و افغانستان دیدند مواضع نزدیک به هم در تعامل با این مسائل و تحولات بین المللی دارند.
وی افزود: بی تردید 2 کشور از روابط تاریخی برخوردار بوده و به مقاصد غربی‌ها و کشورهای همپیمان آنها در منطقه در مبارزه با تروریسم تردید دارند. شیبانی گفت: مقامات ایران و روسیه به دیدارها و گفت‌وگوهای خود با یکدیگر درباره تحولات جاری از ابتدای بحران سوریه ادامه می‌دهند، بنابراین همکاری و هماهنگی بین دو طرف در پرونده سوریه یکی از ابعاد همکاری بین دو کشور در چند سال اخیر است. سفیر ایران در ادامه تصریح کرد: هر گونه ناامنی و بی ثباتی در منطقه به نفع رژیم صهیونیستی و حامیان آن تمام می‌شود و در همین جا فرصت را غنیمت می‌شمرم تا جرایم تروریستی صهیونیست‌ها را که تازه‌ترین آن ترور سمیر قنطار بود محکوم و شهادت رزمندگان دلیر مقاومت را به عموم ملت منطقه و خانواده‌های این شهدا تبریک و تسلیت عرض کنم. بمباران مواضع نیروهای سوری از سوی ائتلاف آمریکایی عمدی است سفیر ایران درباره بمباران اخیر یکی از مواضع ارتش سوریه در دیر الزور این کشور توسط ائتلاف آمریکایی گفت: متاسفانه ائتلاف غربی و بخصوص آمریکایی‌ها چنین حملات خود را تکرار می‌کنند، آنها علاوه بر این، مواضع نیروهای عراقی را هم هدف می‌گیرند. شیبانی گفت: بمباران مواضع نیروهای سوری در دیرالزور هرگز اشتباهی صورت نگرفت و نتیجه گیری ما این است که آمریکایی‌ها در جنگ با داعش و تروریسم در منطقه جدی نیستند و بلکه به هر طریقی از تروریسم حمایت می‌کنند.
شیبانی گفت: بر اساس اطلاع ما، هواپیماهای آمریکایی مواضع داعش را پس از اطلاع به این گروهک تروریستی و تخلیه آنجا بمباران می‌کنند، علاوه بر اینکه داعش را با انواع سلاح و مواد غذایی با شیوه‌هایی مشکوک مجهز می‌کنند و سپس می‌گویند که این کار اشتباهی صورت گرفته است. سفیر ایران گفت: اگر آمریکایی‌ها در جنگ ضد داعشی‌ها جدی بودند، این گروه‌های تکفیری امکان ادامه ارتکاب وحشی‌ترین جنایاتی را نداشتند که سابقه خطرناکی در تاریخ شکل داده و وجدان انسانی را به درد می‌آورد . وی افزود: ما می‌دانیم که غرب به داعش در منطقه عین العرب سلاح داده یا یگان 55 ارتش عراق را هنگام ورود به فلوجه هدف گرفت، اما امیدواریم جامعه بین المللی در دفاع از منافع ملت‌ها در همه جهان با صداقت به مسئولیت خود عمل کند. مقامات ترکیه سیاست‌های اشتباه خود را درست کنند شیبانی درباره روابط روسیه و ترکیه در پی سرنگونی هواپیمای روس توسط جنگنده ترکیه گفت: منطقه با چالش‌های بزرگی و بخصوص در فلسطین قبله نخست مسلمانان روبرو است و ما امیدواریم که روابط بین روسیه و ترکیه به وضعیت قبل بازگردد. وی افزود: مقامات ترکیه باید سیاست‌های اشتباه خود در قبال سوریه و روسیه و حتی عراق را متناسب با منافع کشورهای منطقه و امت اسلامی اصلاح کنند.
سفیر ایران گفت: احترام ترکیه به حاکمیت کشورهای همسایه و همچنین احترام به اراده ملت سوریه و عراق و همکاری جدی در زمینه مبارزه با تروریسم راه را برای پیشرفت بزرگ و مثبت در روابط دو جانبه ترکیه با سوریه و عراق و حتی با روسیه فراهم می‌کند. شیبانی گفت: ان شاء الله با تصمیم‌های حکیمانه رهبران دو کشور روسیه و ترکیه و تلاش‌های سرویس‌های دیپلماتیک دو کشور شکاف کنونی رفع خواهد شد و البته کشورهای دوست در این زمینه می‌توانند کمک کننده باشند. یورش نیروهای ترکیه به عراق بدعتی خطرناک است سفیر ایران لشکرکشی ترکیه به خاک عراق را نیز غیرقانونی خواند و گفت: ما می‌دانیم که یورش نیروهای نظامی کشوری به خاک کشوری دیگر بدون موافقت دولت قانونی آن کشور و هماهنگی با آن غیرقانونی و ناقض قانون بین المللی است. سفیر ایران این اقدام ترکیه را بدعتی خطرناک توصیف و تاکید کرد: دوستان ما در ترکیه باید نیروهای خود را در اسرع وقت از خاک عراق خارج کنند و با مسدود کردن مرزهای خود برای عدم ورود تروریست‌ها به خاک عراق و سوریه به قطعنامه‌های بین المللی اخیر در این ارتباط عمل کنند.
روابط تهران-آنکارا در صورت تغییر سیاست های ترکیه ارتقا می‌یابد سفیر ایران درباره روابط اقتصادی بین کشورش با ترکیه گفت: ایران و ترکیه دو کشور دوست و همجوار هستند که همکاری‌های خوبی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره با یکدیگر دارند. وی افزود: همان گونه که می‌دانید روابط متعددی بین دو ملت ایران و ترکیه برقرار است و با توجه به مواضع حکیمانه رهبران 2 کشور روابط همکاری بین تهران و آنکارا می‌تواند بیش از پیش ارتقا یابد. شیبانی گفت: دولت ترکیه باید در سیاست‌های خود طی سال‌های گذشته تاکنون و بخصوص در پرونده سوریه تجدید نظر کند. سفیر ایران گفت: طبعا اختلاف زیادی بین 2 طرف ایران و ترکیه درباره سوریه وجود دارد و ما امیدواریم که شاهد تعامل واقعی ترکیه و دیگر کشورها در قبال بحران سوریه باشیم. مشارکت پوتین در نشست گازی ایران بسیار مهم بود شیبانی در ادامه گفت وگوی خود در خصوص نشست اخیر کشورهای صادر کننده گاز در تهران و حضور رئیس جمهور روسیه در آن گفت: این نشست گامی دیگر در جدا شدن از زیر سلطه اقتصادی واشنگتن محسوب می‌شود . وی افزود: گاز در مقایسه با نفت و زیان‌های آن برای محیط زیست یکی از منابع انرژی‌های پاک است، بنابراین این گونه سوخت‌ها با درخواست زیادی از سوی جهان روبروست. شیبانی گفت: بنابراین امکان تاسیس سازمانی که شامل کشورهای تولید کننده  و صادر کننده گاز باشد، ضروری است تا ضمن هماهنگی و نظارت بر بازار از منافع ملت‌ها حمایت کرده و نیاز دنیا به گاز را برآورده سازد، به نظر می‌رسد کشورهای عضو در این زمینه شروع به هماهنگی‌هایی کرده‌اند. تحقیقات درباره فاجعه منا ادامه دارد شیبانی درباره تحقیقات مربوط به فاجعه اخیر منا در عربستان گفت: این تحقیقات، از سوی طرف‌هایی قضایی یا پزشکی قانونی جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های ذیربط ادامه دارد و هنگام خاتمه یافتن تحقیقات، نتایج آن برای همه اعلام می‌شود. وی افزود: در هر حال فاجعه منا در تمام معنای کلمه عید قربان را برای مسلمانان عزا کرد، ما امیدواریم کشورهای اسلامی مناسک حج را با درایتی عمیق‌تر مدیریت کنند تا شاهد تکرار چنین فجایعی نباشیم.
  وحدت بین 2 ملت سوریه و ایران سفیر ایران با اشاره به اینکه در مدت بحران سوریه روابط این کشور با ایران مستحکم‌تر شده است، گفت: وحدت و همبستگی بین ایران و روسیه در سطح رهبری 2 کشور آشکار بوده و اکنون به سطح 2 ملت رسیده است.
وی افزود: روابط بین 2 ملت ایران و سوریه مثل روابط بین اعضای بدن انسان است، به گونه‌ای که وقتی عضوی از آن به درد می‌آید، دیگر اعضا هم آرام و قرار ندارند، این مثالی برای نشان دادن قدرت روابط بین دو کشور و دو ملت ایران و سوریه است.

94/10/12 - 09:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن