تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819961481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عکس:اولین بمب اتمی جهان ( پروژه منهتن)


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: عکس:اولین بمب اتمی جهان ( پروژه منهتن)
ایالات متحده‌ی آمریکا در رقابت برای رسیدن به بمب اتمی موفق شد تا پیش از آلمان‌ها به این فناوری مرگ آور دست یافته و برای نمایش قدرت تخریبی آن، اولین بمب اتمی تاریخ را که نتیجه‌ی اجرای پروژه‌ی منهتن بود در ۱۶ جولای ۱۹۴۵ یعنی ۷۰ سال پیش در لوس آلاموس با موفقیت آزمایش کرد.
به گزارش نامه نيوز ، این بمب اتمی نتیجه‌ی تلاش‌هایی بود که طی پروژه‌ی منهتن به رهبری ژنرال لزلی گروز و دانشمندانی نظیر رابرت اپنهایمر به بار نشسته بود. این پروژه طی سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۶ در خلال سال‌های اوج جنگ جهانی دوم انجام شد. مقدمات تشکیل تیم تحقیقاتی برای ساخت اولین سلاح هسته‌ای تاریخ پس از تایید درخواستی آغاز شد که لئو زیلارد و آلبرت انیشتین طی نامه‌ای از فرانکلین روزولت تقاضا کرده بودند.

در سال ۱۹۴۲ و پس از آنکه انریکو فرمی موفق شد تا واکنش هسته‌ای را در راکتور اتمی خود کنترل کند، وارد فاز جدید شد. در پروژه‌ی منهتن بیش از ۱۲۹٫۰۰۰ نفر مشغول به کار بودند که بخش عمده‌ای از این افراد اطلاعی از آنچه که در حال انجام است، نداشتند. از جمله‌ی تنبیهاتی که برای افشای اطلاعات پروژه در نظر گرفته شده بود می‌توان به جریمه‌ی ۱۰٫۰۰۰ دلاری با ۱۰ سال زندان برای فرد خاطی اشاره کرد.هزینه‌ی ساخت این بمب پلوتونیومی رقمی نزدیک به ۲ میلیارد دلار برآورد شده که در آن زمان، هزینه‌ی بسیار هنگفتی به شمار می‌رفت.










منبع: پارسینه


۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن