تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819119297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وعده معاون سازمان میراث: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، سال 2017 در یونسکو


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


وعده معاون سازمان میراث: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، سال 2017 در یونسکو استان‌ها > یزد - معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: استان یزد یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگران داخلی و خارجی است و با همکاری تمام نهادهای مربوط تلاش می‌کنیم پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد را تا پایان دی‌ماه سال جاری به یونسکو ارسال نماییم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، شورای اداری استان روز گذشته با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و هیئت همراه، استاندار یزد، معاونین و مشاورین استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، مدیران کل ستادی استانداری، اعضای شورای اداری استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در سالن شهید منتظر قائم استانداری برگزار شد. معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این نشست اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید ۳ پرونده برای فعالیت‌های فرهنگی و حفاظت از میراث فرهنگی کشور و ثبت جهانی آن‌ها در دست اقدام است که یکی از این پرونده‌ها ثبت جهانی ۳ رشته قنات یزد و بافت تاریخی این شهر است.
«محمدحسن طالبیان» ادامه داد: ۲ پرونده دیگر مربوط به منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس و گردشگری ارس باران است که تلاش برای ثبت جهانی آن‌ها از دو سال قبل آغازشده است. محمدحسن طالبیان افزود: شهر یزد به لحاظ بافت تاریخی، وجود اماکن فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد و کم‌نظیر است و بااراده و اهتمامی که در بین مردم و مسئولان استان یزد و مدیران مربوطه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری وجود دارد، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا ثبت جهانی شهر یزد برای سال ۲۰۱۷ و تیرماه سال ۱۳۹۶ صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: پرونده بافت تاریخی شهر یزد اولین پرونده یک شهر تاریخی است که جمهوری اسلامی ایران برای ثبت جهانی به سازمان یونسکو ارسال می‌کند و برای این ثبت جهانی که از پیچیدگی‌ها و سختی‌های بالایی برخوردار است نیاز به مشارکت تمام دستگاه‌ها، مردم و تشکل‌های غیردولتی در این زمینه‌داریم. معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: حفظ منظر شهری و بافت تاریخی یزد برای تحقق این مهم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همدلی مردم و مسئولان نقش تأثیرگذاری در این زمینه دارد.
طالبیان اظهار داشت: اگر شهر یزد در سازمان یونسکو به ثبت جهانی برسد، بافت تاریخی این شهر موردحمایت سازمان‌های بین‌المللی و هزاران سایت جهانی قرار می‌گیرد و با توجه به این مهم بسیاری از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهر در پایگاه‌های مهم گردشگری جهان به علاقه‌مندان معرفی خواهد شد. وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با ایجاد موزه‌های ملی و منطقه‌ای در استان یزد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به حضور در این شهر تاریخی ترغیب و تشویق و از نزدیک با نبوغ و فناوری‌های مردم این دیار آشنا شوند.

کلید واژه ها: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - استان یزد - یونسکو - میراث فرهنگی -




جمعه 11 دی 1394 - 13:00:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن