تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803174622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از جنوب کرمان گزارش می‌دهد ازدواج آسان شاه‌کلیدی برای قفل موانع ازدواج + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از جنوب کرمان گزارش می‌دهد
ازدواج آسان شاه‌کلیدی برای قفل موانع ازدواج + تصاویر
امروزه یکی از معضلات قشر جوان کشور، سخت و بالا‌بودن هزینه‌های ازدواج است که ازدواج آسان به عنوان شاه‌کلیدی برای رفع آن مطرح شده است.

خبرگزاری فارس: ازدواج آسان شاه‌کلیدی برای قفل موانع ازدواج + تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، اگر نگاهی به آمار قشر جوان کشور کنیم، این نکته مشهود است که بخش عمده‌ای از این قشر به دلیل هزینه‌های بالای ازدواج، همچنان مجرد هستند و این تأخیر در ازدواج می‌تواند، چالش‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی را در جامعه پدید آورد. بنابر این گزارش از سوی دیگر با ابراز تأسف چشم و هم‌چشمی این روزها، مراسم‌های عروسی را تحت‌تأثیر خود قرار داده است به گونه‌ای که این مراسم‌ها به سمت تجملات کشیده شده است، حتی عروس و دامادهایی که توانایی برگزاری یک مهمانی ساده برای شروع زندگی مشترک خود را ندارند، برای برگزاری این جشن‌های مجلل وام های کلان می‌گیرند. به طور معمول برگزاری یک مراسم جشن در تالارهای عروسی، شامل هزینه‌های مختلفی از جمله هزینه‌های میوه و شیرینی، شام، اتاق عقد، عکاسی و فیلمبرداری، گل‌آرایی و البته ورودی سالن می‌شود، علاوه بر این موارد همچنین هزینه‌های جانبی از جمله مالیات، پارکینگ و ... به سایر هزینه‌ها اضافه می‌شود، اما نکته حائز اهمیت در این است که این قیمت‌ها در بین تالارهای مختلف یکسان نیست و تفاوت قابل توجهی در آن‌ها وجود دارد. طرح ازدواج آسان از سوی یک مجموعه‌ی مردم‌نهاد در سال 1383، پنج نفر از کسبه بازار تهران که دستی در کار خیر داشتند در راستای تشویق جوانان به ازدواج با هزینه‌های پایین اقدام کردند.  اقدامات این مؤسسه که به نام پیوند دو گل ثبت شده بود در راستای تأمین جهیزیه برای نوعروسان، برگزاری مراسم عروسی و نامزدی انجام می‌شد، مراجعه‌کنندگان با پرداخت 300 هزار تومان می‌توانستند، تالار، ‌مراسم عقد، آرایشگاه، فیلمبردار و عکاس، کارت دعوت و ‌پذیرایی از 100 نفر با میوه و شیرینی در تالار را صرفاً در استان‌های تهران و البرز برگزار کنند. از سوی دیگر درمورد سفر ماه‌ عسل نیز، هزینه سفر سوریه و کربلا برای متقاضیان به صورت 20 درصد نقد و باقیمانده در اقساط 12 تا 24 ماهه دریافت می‌شد.

احداث تالارهایی برای برگزاری ازدواج آسان در سال 1391 به منظور ترویج ازدواج آسان در بین جوانان نخستین تالارهای عروسی با هزینه‌های مناسب احداث شد و این تالار‌ها تمام خدمات لازم را برای برگزاری یک جشن ازدواج با حداقل قیمت در اختیار متقاضیان از عکاسی و فیلمبرداری جشن عروسی گرفته تا پذیرایی از مهمانان قرار می‌داد. ترویج ازدواج آسان در کرمان با توجه به هزینه‌های سرسام آور عروسی، به تدریج زمینه ازدواج آسان از سوی خیران، نیکوکاران و مسئولان در اکثر مناطق کشور از جمله کرمان ترویج یافت به گونه‌ای که طی هفته جاری شاهد برگزاری این مراسم در نقاط مختلف جنوب کرمان بودیم. ازدواج  آسان 100 زوج جوان در منوجان به گزارش فارس از منوجان آیین ازدواج  آسان 100 زوج جوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد. حجت‌الاسلام داود احمدی از اساتید حوزه در این آیین اظهار داشت: در روایت آمده است، وقتی دو جوان ازدواج می‌کنند، نصف دین آن‌ها کامل می‌شود. وی یکی از مقدس‌ترین مسائل را از دیدگاه اسلام تشکیل خانواده دانست و بیان داشت: از نگاه دین ما، ازدواج آسان است و در واقع اسلام برای ازدواج کمترین موانع را گذاشته است. احمدی با بیان اینکه مهریه‌های سنگین و مجالس پر از تجملات خوشبختی نمی‌آورد، افزود: زندگی با صبوری و گذشت ساخته  می‌شود، زیرا انسان‌ها معصوم نیستند. وی افزود: ممکن است در زندگی مشترک یک قدم اشتباه برداشته شود، اما باید دانست، آنچه که موجب خوشبختی می‌شود، گذشت و مهربانی است. استاد حوزه تصریح کرد: در قرآن بسیار به عشق و محبت اشاره شده است به گونه‌ای که بیش از 150 بار این واژه ها تکرار شده است و هدف از زندگی از دیدگاه قرآن عشق، محبت، مهربانی و آرامش است.

امام جمعه قلعه‌گنج بانی ازدواج‌های آسان در این شهرستان شد حجت‌الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه‌گنج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه آیین ازدواج آسان در این شهرستان بیان داشت: تاکنون برای نهادینه‌شدن زمینه ازدواج آسان و فرهنگ‌سازی آن در بین جوانان و مردم قلعه‌گنج، مراسم ازدواج آسان 220 زوج جوان در این شهرستان برگزار شد. وی افزود: هم‌اکنون پنجمین مرحله از جشن ازدواج آسان این زوج ها برگزار شد که در این مرحله 24 زوج جوان زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

امام جمعه قلعه‌گنج با بیان اینکه امروزه برخی از مشکلات در راستای ازدواج جوانان سد راه آن‌ها شده است و آفت‌ زندگی مشترک می‌شود، بیان داشت: باید جوانان برای شروع زندگی مشترک سطح توقعات خود را کاهش دهند تا دچار مشکل نشوند. وی با اشاره به زندگی سراسر نور پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: زوج‌های جوان باید اخلاق، رفتار و شیوه زندگی پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) را الگو و سرلوحه زندگی خویش قرار دهند. نجنو وابستگی به منش و رفتار پیامبر(ص) را عامل سعادت دنیوی و اخروی دانست و به زوج‌های جوان تأکید کرد: از تجمل‌گرایی در زندگی مشترک پرهیز کنید، زیرا عامل بسیاری از نابسامانی‌ها در ازدواج و شروع زندگی مشترک و افزایش آمار طلاق در جامعه در بسیاری از موارد هزینه‌های اضافی و تجمل‌گرایی است.

وی افزود: شروع زندگی همراه با صرف هزینه‌های هنگفت و تجملات سطح توقع را از همان ابتدای زندگی مشترک افزایش می‌دهد و بنابراین در بسیاری از موارد زندگی مشترک زوجین را محکوم به شکست می‌کند. امام جمعه قلعه‌گنج اظهار داشت: امروزه دنیای تجملات‌ و تشریفات موجب نابودی کانون گرم خانواده‌ها می‌شود، بنابراین همگی تلاش کنیم با نهادینه‌کردن سنت حسنه ازدواج آسان بسیاری از جوانانی را که توانایی برگزاری مراسم ازدواج خود را ندارند، به سوی این سنت الهی و نبوی سوق دهیم.

به گزارش فارس مراسم ازدواج آسان شهرستان‌های جنوبی کرمان با حضور گسترده عاشقان امامت و ولایت، روحانیون، مسئولان شهرستانی و زوج‌های جوان همراه بود و همچنین با مشارکت دفتر ائمه جمعه به زوج‌های جوان هدایایی تقدیم شد. ================ گزارش از مریم‌سادات بهادری ================

94/10/11 - 03:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن