تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 21 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828296136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نسبت ۹ دی با مقام معظم رهبری، همان نسبت ۲۲ بهمن است با امام خمینی (ره)


واضح آرشیو وب فارسی:کردتودی: یوم الله ۹ دی، را می توان به مثابه و مانند یوم الله 22 بهمن دانست، نسبت ۹ دی با امام خامنه ای، همان نسبت ۲۲ بهمن است با امام خمینی.به گزارش کُردتودی ، انقلاب اسلامی هدیه ای الهی و منحصر به فردی است برای ما، مهمترین شاخصه ای که این انقلاب را با سایر حکومت ها و انقلاب ها متمایز می سازد؛ رهبری دینی و پشتوانه مردمی آن است. نوع دید و اندیشه انقلاب اسلامی ما هم با سایرین فرق دارد چرا که نگاه ما، نگاه ولایت مداری، تلفیق دین و سیاست، اعتقاد به صلح ناپذیری حق و باطل و هستی دنیا و آخرت است و انقلاب ما برای رسیدن انسان به سعادت؛ هم دنیوی و هم اخروی و تکریم فضائل پاک منشانه و افکار آزادانه بشریت انقلاب کرد و در این مسیر گام بر میدارد. قطعا دشمنان اسلام و کفار امروزی که تاب دیدن پیشرفت این انقلاب را که متکی به خود و ارزش ها و اصول خود بوده؛ ندارد و در مسیر این انقلاب سنگ اندازی ها، موانع، تحریم ها و کینه توزی های بی وقفه ای علیه این انقلاب تا آنجا که می توانست و میتواند انجام خواهد داد. اما این انقلاب با مدیریت مدبرانه ولایت فقیه و ایستادگی ملت ایران در سه دهه گذشته تا به امروز توانسته که همه نقشه های شیطانی آنها را با شکست مواجه کند. یکی از مواضعی که دشمن شیطانی که در راس آن آمریکا، اسرائیل، انگلیس با تمام قوا و امکانات و نیرو به میدان مبارزه با ملت ایران آمد فتنه 88 بود. فتنه 88 یک مساله ساده یعنی اعتراض به انتخابات یا یک تظاهرات ساده خیابانی نبود؛ فتنه 88 به دست عوامل داخلی و صحنه گردانان خارجی که با تمام تجهیزات، عوامل بی بصیر و ساده لوح را بازیچه دست خود کرده و آنها را به هر سمت و سویی که می خواستند کشانیدند و آنها به خیال خام خود می خواستند در ایران انقلاب رنگی ایجاد کنند. انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث بعد از آن را باید یکی از پیچیده ترین شرایط سه دهه گذشته انقلاب اسلامی دانست که به واسطه آن خیلی از ظرفیت ها و واقعیت های جمهوری اسلامی محک خورد و مورد آزمون قرار گرفت. با توجه به مشارکت 85 درصدی مردم در پای صندوق های رای به جرات می توان انتخابات ریاست جمهوری دهم را در زمره یکی از بهترین انتخابات های تاریخ کشورمان دانست که حتی در مقایسه با سایر کشورها یک رکورد جهانی یا لااقل جز کم نظیر ترین ها بحساب آورد. طیف زیادی از اصلاح طلبان از مدتها پیش از برگزاری انتخابات می دانستند که نامزد آنها شانسی برای برنده شدن در انتخابات دهم ریاست جمهوری ندارد. با این وجود، عزم خود را برای زیر سوال بردن اصل انتخابات و ایجاد تنش سیاسی و اجتماعی در میان ملت جزم کردند و تلاش کردند تا به هر قیمتی این خواسته خود را محقق کنند. اقداماتی که آنها انجام دادند از جمله : تخریب دولت نهم با نقد غیر منصفانه – القاء پیروزی صد در صد به کاندیدای متعصب خود – پیگیری اهداف فرا قانونی – بستر سازی برای زیر سوال بردن نتیجه انتخابات – دو قطبی کردن جامعه با استفاده از علائم رنگی – بهره برداری از شیوه های غیر اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی – اقدامات ضد امنیتی پس از اعلام نتایج – اقدامات تنش زای سیاسی و اجتماعی. از همین جا بود که بوی توطئه و فتنه ای بزرگ به مشام می رسید که دامنگیر جامعه خواهد شد چرا که آنها تمام برنامه های خود را از پیش آماده سازی و پروژه سازی کرده بودند. چرا که سران فتنه، اهدافی ساختار شکنانه در سر داشتند که در صورت پیروزی و عدم پیروزی دنبال نمایند و با دستیابی به کرسی به مرحله اجرا درآورد اما، پس از آنکه با عدم اقبال عمومی مواجه گردید راهبرد اصلی خود را برهم زدن ثبات امنیتی و سیاسی و اجتماعی قرار دادند. پروژه سران فتنه پس از انتخابات نا امن سازی شرایط کشور به بهانه تقلب برای تحمیل خواسته های خود به نظام بود. شیوه های مشترکی که سران فتنه برای غبار آلود کردن فضای جامعه بکار بردند اجمالاً عبارت بودند از : استفاده از مقدسات و چهره های مقبول – بهره گیری از شعار های جذاب – تحریک احساسات مردم – اختلاف افکنی و شبهه آفرینی – پوشاندن باطل با ظاهر حق ؛ اما باید مشکل اصلی سران فتنه را که باعث سقوط آنان شد در عامل مهمی به نام ، عدم تمکین از ولایت ، دانست که آنها به وضوح آنرا آشکار کردند و حتی شعار بر علیه اصل ولایت فقیه را سر دادند و این همان میوه ممنوعه ای بود که سران فتنه از آن خوردند. این فعالیتها که به صورت برنامه ریزی شده مورد بهره برداری دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت و فتنه ای عظیم را بوجود آورد. تنها راهبردی که توانست توطئه دشمنان را نقش بر آب کند بصیرت بود تنها این سلاح قوی می توانست نقشه های شیطانی و معادلات دشمن را بر هم بزند. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند : علت تأکیدهای مکرر من بر لزوم بصیرت در جامعه در شرایط حاضر، به این دلیل است که مردم بدانند چه اتفاقی می افتد و بتوانند صحنه گَردان اصلی قضایا، و عناصر خائن و بدخواه را از آحاد مردم تشخیص دهند. قطعاً بصیرت، قطب نمای شناخت دشمن و فتنه های پیچیده و نوین دشمن خواهد بود. تعریف لغوی و اصطلاحی بصیرت : برای بصیرت در لغت معانی متعددی نقل گردیده از جمله : بینایى. دانایى. زیرکى. هوشیارى. بینش. آگاهى. چشم خرد. (لغت نامه دهخدا) بصیرت در اصطلاح : شـنـاخـت روشـن و یـقـیـنـی از دیـن، تـکـلیـف، پـیـشـوا، حـجـّت خـدا، راه، دوسـت ودشـمـن، حـق و بـاطل، (بصیرت) نام دارد. شهید مطهری در تعریف روشن بینی یا همان بصیرت که تجلی آن در رفتار امام حسین علیه السلام بود می گوید : روشن بینی (بصیرت) یعنی چه؟ یعنی حسین (ع) در آن روز چیزهایی در خشت خام می دید که دیگران در آیینه هم نمی دیدند. اجمالا بصیرت به معنای آن است که انسان در گرد و غبار فتنه ها و تاریکی هایی که شیطان ایجاد می کند تا حق و باطل با هم مخلوط شود و انسان ها گمراه گردند، حق را از باطل باز شناسد و راه را گم نکند. البته این منوط به این است که راه کلی اسلام که همان راه توحید و ولایت است را به درستی شناخته باشد و بدان ایمان کامل داشته باشد و عملا ملتزم به آن شده باشد. بصیر کیست ؟ انسان بصیر کسی است که از طرق مختلف نسبت به شرایط خود و شرایطی که اطراف او رخ می دهد آگاهی داشته باشد و بتواند با هدایت پیامبر باطنی خود؛ که همان تعقل و تفکر است، مسائل را تجزیه و تحلیل کند و موقعیت خود را ارزیابی نماید تا در آن فضای غبار آلود دچار گمراهی و کج روی نشود. امام علی (ع) می فرمایند : فانما البصیر من سمع فتفکر و نظر فابصر و انتفع بالعبر... انسان بصیر کسی است که بشنود و بیندیشد، نگاه کند و ببیند و از عبرتها بهره گیرد. قرآن کریم یکی از مشخصه های اصلی پیامبران الهی و پیراون به راستین او را، بصیرت معرفی میکند :قل هذه سبیلى ادعو الى اللّه على بصیرة انا و من اتبعنی (یوسف 106) .بگو این راه من و پیروانم این است که با بصیرت بسوى خدا دعوت مى کنم.و همچنین قرآن کریم، همین کتاب انسان ساز، در جای دیگر می فرماید :« قُل هَل یَستَوی الاعمَی وَ البَصیرُ اَفلا تَتَفکروُن. (انعام آیه 50) »بگو آیا (انسان) کور دل و (انسان) با بصیرت مساویند؟! پس چرا نمی اندیشید.خداوند سبحان در قرآن کریم با قرار دادن انسان کوری در مقابل انسان بینایی، این معنا را مورد تاکید قرار می دهد که بصیرت، بینایی است که آدمی را زنده می کند. پس بر هر فرد مسلمانی واجب است که در مسیر بصیرت و آگاهی گام بردارد و عوامل افزایش بصیرت را بشناسد و آنرا در وجود خود تقویت کند که از جمله عوامل افزایش تقویت عبارتند از : تقوا ـ عدم وابستگی مادی ـ عبرت آموزی از مجموعه تاریخ و آثار گذشتگان بعنوان یک ابزار شناخت ـ شناخت حق و سنجش شخصیتها با حق. بصیرت در جامعه : جامعه به دو دسته تقسیم می شود : خواص جامعه و عوام جامعه. خواص جامعه کسانی هستند که اهل تجزیه و تحلیل مسائل هستند و در مقابل آنها عوام جامعه که تا حدی بدون شناخت مسائل به روندی از زندگی مشغولند و در حرکت عمومی جامعه با خواص همیارند. با این تعریفی که بیان شد نقش خواص را در فضای اجتماعی جامعه بخوبی میتوان لمس کرد. و خصوصیاتی از قبیل بصیرت ، حمایت به هنگام از حق ، ولایت مداری ،حق محوری را دارند ومسئولیتهای ایجادبصیرت رابر دوش می کشند والبته خواص دارای آفاتی از قبیل دنیا طلبی ،ملاحظات خویشاوندی، بوده که جامعه را به شکست می کشانند. حوادث تاریخی گویای این مطلب است که جامعه هرگاه مسیر حق را به راحتی وآرامش طی کرد، خواصی در آن مسیر که نقش کلیدی و بنای حق مداری را بر عهده داشته اند . خواص همان افرادی اند که عضو جامعه هستند ولی در برابر مسائل بی تفاوت نیستند .و با بصیرت کامل موضع گیری به حق دارند ، خواص دارای ایمان نابی هستند که آنها را به طرفداری وحمایت از حق کشانده است و از طرفی خواص باطل نیز وجود دارند و در عین حالی که خواص جامعه اند، اما در مقابل دلبسته به زر وسیم دنیایند .آنها در هیچ مقطعی، مطیع نبوده واوامر ونواهی ولی خود را انجام نمی دهند. خواص جامعه وظایفی بر عهده دارند که از جمله آن : حمایت به هنگام از حق و اینکه ولایت گریز نیستند و همچنین باید در راه ایجاد بصیرت و آگاهی نسبت به مسائل روز جامعه مردم را راهنمایی کنند. و اما در مقابل عواملی وجود دارد که همین خواص را تهدید میکند از جمله : دنیا گرایی – ملاحظات خویشاوندی و دوستی – ساده لوحی و ساده اندیشی – نفوذ اندیشه های بیگانه و مهمترین آفتی که به سراغ خواص جامعه می آید خسته شدن و بریدن در برابر فشار ها و اینکه مصلحت اندیشی خود را بهتر و برتر از دیگران حتی ولی امر خود تشخیص دهند که این آفت باعث سقوط خواص خواهد شد چرا که طبق دستورات دینی خود وظیفه داریم که هیچگاه جلوتر از ولی فقیه زمان خود حرکت نکنیم و هیچگاه هم از ایشان عقب نمانیم همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند : پشتیبان ولایت فقیه باشید تا ممکلت آسیب نبیند. در همین قضایای فتنه 88 مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود علی رغم هدایت عامه مردم و روشن بینی و تبیین شرایط زمانه، بارها خواص جامعه را دعوت به آرامش و بازگشت به آغوش نظام اسلامی و ملت ایران کردند و بارها فرمودند که نظام به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی است اما بعضی از خواص جامعه به دلیل نداشتن همین بصیرت که قرآن و پیغمبر و ائمه اطهار بخصوص در شرایط حساس به آن سفارش کردند باعث سقوط خود شدند و بعضی از خواص هم به فرمایش مقام معظم رهبری در این امتحان الهی نمره قبولی را کسب نکردند بنابر این میتوان بصیرت را شاخص اصلی برای نخبگان و خواص جامعه دانست همانگونه که حضرت علی (ع) می فرمایند : : لایـحـمـل هـذا العـَلَم الا اهـل البـصر و الصبر و العلم بمواضع الحق ـ این پرچم پیش تازى و پاسدارى را کسى نـمـى تـوانـد بـه دسـت گـیـرد مـگـر افـراد صـبـور و اهل بصیرت و عالم به مواضع حق و حقیقت باشند. علت نامگذاری 9 دی 88 به روز بصیرت : پس از گذشت 8 ماه از جنگ تحلیلی در ایران ، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام جمعی از دشمنان اسلام و انقلاب و اراذل و اوباش در اعتراضات خیابانی با حمله به عزاداران حسینی و به هم زدن مراسم آنها در حالیکه سوت و کف می زدند و پایکوبی می کردند شعار هایی بر علیه اصل ولایت فقیه سر دادند و پارچه نوشته های متبرک به نام ائمه معصومین را به آتش کشیدند و به عزاداران آن حضرت حمله کرده و آنان را مجروح کردند، در این حین سران فتنه این اراذل و اوباش را آزادیخواه معرفی کردند و حرکت آنها را تایید کردند. اینگونه بود که مردم عاشورایی ایران در روز 9 دی ماه 88 بدون هیچگونه هماهنگی قبلی و در حرکتی خود جوش به خیابان ها آمدند و در آن روز پوزه سران فتنه و ایادی استکبار و استعمار و دشمنان قسم خورده انقلاب را به خاک مالیدند و بیعتی جانانه با ولی امر خود امام خامنه ای نمودند و حضرت آیت اله خامنه ای این حرکت خودش مردمی در 9 دی را به عنوان روز بصیرت نامگذاری کردند تا درس عبرتی باشد برای آنان که افکار پوچ و بی مایه ای را علیه این خاک و نظام مقدس در سر می پروراندند و نمی دانستند که ملت ایران بیعتی قلبی و ایمانی با رهبر خود بسته و در این روز باز برای تجدید بیعت با رهبر خود به میدان آمدند. یوم الله ۹ دی، را می توان به مثابه و مانند یوم الله 22 بهمن دانست، نسبت ۹ دی با امام خامنه ای، همان نسبت ۲۲ بهمن است با امام خمینی . تجربه ثابت کرده است آنچه یک روز معمولی را، یوم الله، می کند روزی است که ملت جان بر کف گذاشته و دست در دست ولایت می گذارد و با ایشان بیعتی جانانه می بندد و تجدید پیمان می کنند این روز روزحماسی بود و می بایست در تاریخ ایران ثبت میشد چنانکه ثبت شد، چرا که ملت ما از حوادث حماسه آفریدند تا برای آیندگان و نسل های بعدی خوانده شود که مگر می شود فتنه 88 را فراموش کرد چرا که جنایاتی که بعضی ها در این 8 ماه انجام دادند چه بسا بدتر از جنایات بعثی ها در طول 8 سال جنگ مقدس بود.روح انقلاب اسلامی با ولایت فقیه جان میگیرد و زنده می می ماند و آنکه نام امام خمینی را همچنان زنده و جاوید نگه داشته است مرام امام خامنه ای است. در 22 بهمن هیچ جناح و گروه خاصی با امام خمینی (ره) نبودند مگر ملت ایران و باز تاریخ ورقی تازه را در برگهای تقویم خود افزود چرا که زمانیکه سران فتنه مشغول فتنه بودند، خواص بی بصیرت، مشغول بی معرفتی،آقازاده ها مشغول آشوب عاشورا، و ملت و ولایت مشغول مبارزه با فتنه بودند و رهبر خود را تنها نگذاشتند که در 9 دی 88 هم همین ملت با شور و هیجان و اشتیاق بیشتری به رهبر خود لبیک گفتند و بار دیگر ملت بر دشمنان ثابت کردند که « خامنه ای، خمینی دیگر است ». اینگونه بود خداوند رحمان بار دیگر آتش کینه دشمنان ابراهیمی را در 9 دی تبدیل به گلستان نمود و از آن روز بود که فتنه علیه ما را به سود بیداری اسلامی در سراسر دنیا برگرداند. و این را نباید فراموش کرد که انقلاب ما الهام گرفته شده از قیام امام حسین علیه السلام است و ما این انقلاب را از برکات محرم و صفر می دانیم همانطور که امام خامنه ای فرمودند : همانگونه که در ابتدای انقلاب، محرم به کمک این مردم آمد و امام خمینی (ره) فرمود؛ خون بر شمشیر پیروز است، در قضایای 9 دی هم، عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد. عباس جلیلی ، پژوهشگر و کارشناس ارشد حقوق اسلامی منبع: سراب خبر 9 دی سراب خبر قروه فتنه 88 سپاه


چهارشنبه ، ۹دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کردتودی]
[مشاهده در: www.kurdtoday.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن