تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802415486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شخصیت‌های سیاسی عراق در گفت‌وگو با فارس: ضرورت مشارکت بسیج مردمی در آزادسازی فلوجه/سناریوی الرمادی تکرار نشود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شخصیت‌های سیاسی عراق در گفت‌وگو با فارس:
ضرورت مشارکت بسیج مردمی در آزادسازی فلوجه/سناریوی الرمادی تکرار نشود
سیاستمداران عراقی با تاکید بر اینکه دولت عراق در آزاد‌سازی شهرهای الانبار نباید تسلیم چانه‌زنی‌های آمریکا برای طولانی کردن نبرد و حذف بسیج مردمی از نبردها شود، حضور بسیج مردمی در آزادسازی فلوجه را ضروری خواندند.

خبرگزاری فارس: ضرورت مشارکت بسیج مردمی در آزادسازی فلوجه/سناریوی الرمادی تکرار نشود



به گزارش خبرنگار خبرگزاری  فارس در بغداد، در شرایطی که نیروهای بسیج مردمی از همه گروه‌های مختلف آن به نبرد دلیرانه خود در مناطق اطراف شهر فلوجه یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های داعش در عراق و بخصوص در عامریه فلوجه، الکرمه و غیره ادامه می‌دهند، شخصیت‌های سیاسی عراقی بر ضرورت مشارکت بسیج مردمی در نبرد آزادسازی شهر فلوجه تاکید کردند. شخصیت‌های عراقی معتقدند در پی عملیات آزادسازی الرمادی، شرایط میدانی نبرد، مشارکت بسیج مردمی برای بازپس‌گیری همه شهرهای استان الانبار در سریع‌ترین زمان ممکن را ضروری کرده است. بنا به تاکید سیاستمداران عراقی، با وجود پیشروی‌های نیروهای عراقی در شهر الرمادی  در صورت مشارکت کامل بسیج مردمی، این عملیات زودتر از این یک سره شده بود. آنها تاکید کردند: انتظار می‌رود که سناریوی آزادسازی الرمادی در نبرد برای آزادسازی فلوجه تکرار نشود، چرا که بسیج مردمی نقش مهم‌تری در محاصره تروریست‌های داعش در داخل این شهر و وارد کردن تلفات سنگین به آنها علاوه بر قطع کمک‌هایشان داشته است. «حبیب الطرفی» نماینده ائتلاف ملی در پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تصریح کرد: تصمیم مشارکت بسیج مردمی در نبردهای آزادسازی فلوجه تصمیمی صرفا نظامی است چرا که بسیج مردمی ید طولایی در این عملیات‌ها دارد و ادامه حضور آن از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. وی افزود: به اعتقاد من پیروزی در فلوجه بسیار نزدیک است و تا روزهای آینده به حول و قوه الهی مژده آزادی کامل الانبار توسط ارتش دلیر عراق و حضور پربرکت بسیج مردمی و عشایر شریف این کشور را خواهیم داد. «فوزی اکرم» سیاستمدار عراقی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه بسیج مردمی همواره پشتوانه ارتش عراق بوده و دستاوردهای نظامی و امنیتی چشمگیری را در مبارزه با داعش محقق کرده است، گفت: دولت و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق باید واقعا تلاش کنند که بسیج مردمی در همه عملیات‌های ضد داعش در عراق حضور داشته باشد. اکرم افزود: این یک تکلیف است که نباید برای بسیج مردمی هیچ خط قرمزی گذاشته شود و احزاب سیاسی، دولت و نظام باید از بسیج مردمی در همه ابعاد نظامی، امنیتی، اقتصادی، رسانه ای و سیاسی حمایت کنند. این سیاستمدار عراقی تصریح کرد: بسیج مردمی یکی از شاخه‌های دستگاه امنیتی است که شامل وزارت کشور، دفاع، سرویس امنیت ملی و سرویس اطلاعات نیز می‌شود. اکرم گفت: همه باید از حضور دلاورمردان بسیج مردمی در نبردهای ضد داعش حمایت کنند، اینها با لبیک به ندای مرجعیت دینی خود خون‌های زیادی در دفاع از خاک پاک کشورشان تقدیم کردند. عملیات آزادسازی رمادی که از دو ماه پیش آغاز شده بود، طی چندین مرحله و با حضور بسیج مردمی به آزادسازی مناطق گسترده و بخش هایی در اطراف مرکز استان الانبار منجر شد.
از هفته پیش اخبار بسیاری درباره پیشروی‌های نیروهای مسلح عراقی شامل ارتش و عشائر اهل سنت بدون حضور بسیج مردمی در شهر الرمادی منتشر شد و چند روزی بود که با فرار جمعی تکفیری‌های داعش، این شهر کاملا در قبضه قدرت نیروهای عراقی بود اما وجود تله‌های انفجاری و معابر و منازل بمب‌گذاری شده مانع از اعلام رسمی آزادسازی کامل الرمادی شده بود. تا بالاخره ارتش عراق روز گذشته (دوشنبه) با اعلام رسمی آزادی کامل شهر «الرمادی»، از برافراشته شدن پرچم عراق در این شهر خبر داد. مسئولین بسیج مردمی عراق پیش از این نیز تاکید کرده بودند آمریکا برای وادار کردن دولت بغداد به کنار گذاشتن بسیج مردمی در آزادسازی استان الانبار، در اجرای عملیات نهایی آزادی الرمادی کارشکنی می‌کند.

94/10/09 - 10:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن