تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805037535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منتقد سینما در گفت‌وگو با فارس: ناهید فیلمی کاملاً رئالیستی است که حرف تازه و بدیعی برای گفتن ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: منتقد سینما در گفت‌وگو با فارس:
ناهید فیلمی کاملاً رئالیستی است که حرف تازه و بدیعی برای گفتن ندارد
منتقد سینما معتقد است ناهید فیلمی کاملاً رئالیستی است که حرف تازه و بدیعی برای گفتن ندارد.

خبرگزاری فارس: ناهید فیلمی کاملاً رئالیستی است که حرف تازه و بدیعی برای گفتن ندارد



حمیدرضا کاظمی‌پور، کارشناس سینما و تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران پیرامون فیلم سینمایی «ناهید» به نویسندگی آیدا پناهنده و ارسلان امیری و کارگردانی آیدا پناهنده، اظهار داشت: «ناهید» روایت زنی است مطلقه که با فرزندش در شهری کوچک در شمال ایران زندگی می‌کند.

وی با اشاره به این‌که دغدغه‌ها و احساسات مادرانه، فقر و حس تازه عاشقانه ناهید به مردی جدید، از جمله چالش‌هایی است که درام فیلم را شکل می‌دهد، گفت: مهر مادری، فقر، اعتیاد همسر سابق، اجاره عقب افتاده، صاحب خانه بدقلق، دوراهی بین عشق و حضانت فرزند و ... همگی این‌ها کلید واژه‌های است که مخاطب سینمای ایران با آن‌ها اصلاً بیگانه نیست.

کاظمی‌پور، این دست روایت و بازی کردن با آن‌ها را عناصری دانست که اگر به خوبی از آب درآید، می‌تواند مخاطب احساسی سینمای ایران را با خود همیشه همراه سازد و در بخش دیگری از این گفت‌وگو عنوان کرد: ناهید فیلمی کاملاً رئالیستی است که اگر چه به لحاظ درام چندان حرف تازه و بدیعی برای گفتن ندارد و ما را با نگاهی نو، خلاقانه و یا زاویه دیدی متفاوت‌تر از آنچه قبلاً در فیلم‌هایی از این دست دیده‌ایم، روبرو نمی‌سازد؛ اما در روایت، فیلم موفقی از آب در آمده است؛ عناصر به درستی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند؛ فیلم زیاده گو نیست؛ از ریتم نسبتاً خوبی برخوردار است و با توجه به مضمون تکراری اثر، چندان ملال آور به نظر نمی‌رسد و اتفاقاً اثری خوش ساخت و قابل تأمل از آب در آمده است.

این منتقد سینما، فیلمبرداری بسیار خوب و قابل قبول مرتضی قیدی، همراه با انتخاب هوشمندانه لوکیشن شهری ساحلی در شمال توسط فیلمساز را در خلق و ثبت تابلوهای تصویری چشم نواز، نقاشی گونه و بعضاً شاعرانه بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: البته فضایی سرد، مه آلود و خاکستری لوکیشن فیلم، به همراه نورهای مناسب، در تکمیل این پازل نقش به سزایی داشته‌اند.

وی بازی‌های درست، کنترل شده و منطقی بازیگران فیلم را که به خوبی همگی در خدمت اثر هستند، از دیگر نقاط قوتی برشمرد که شاید بتوان گفت که فیلم ناهید را از اندازه یک فیلم متوسط تا حدی بالاتر می‌برد و افزود: بازی بسیار درخشان نوید محمدزاده، در نقش شوهر سابق ناهید که اگر چه به لحاظ کاراکتر فیلمنامه کاملاً کلیشه‌ای است، اما به لحاظ اجرایی متفاوت و با نگاهی خلاقانه در فیلم، به خوبی قابل لمس است.

کاظمی‌پور بازی ساره بیات را از دیگر نقاط شایان توجه در فیلم دانست و خاطر نشان کرد: ساره بیات اگر چه به‌عنوان زنی مظلوم و درد کشیده در این فیلم به ایفای نقش پرداخته و شاید در گذشتۀ بازیگری بیات، این نقش تکرار شده باشد و یا نمونه‌هایی از این دست را در بازی‌های ترانۀ علیدوستی دیده باشیم، اما بازی او در این فیلم کاملاً در خدمت اثر است و حتی اگر ما را تا مرزهای بازی‌های کلیشه‌‌ای از این دست نزدیک کند، اما اصلاً توانایی او را در برقراری ارتباطی صمیمانه با مخاطب کم نمی‌کند.

این منتقد سینما، تئاتر و تلویزیون در بخش دیگری از این گفت‌وگو، گفت: شاید همگی این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا بتوانند فیلم ناهید را با مضمونی کاملاً آشنا از سقوط نجات داده و حتی تا اندازه‌های یک فیلم خوب، خوش ساخت و قابل تأمل بالا بیاورند، اما آن چه، بیش از هر چیز، دیدن این فیلم مرا مسرور ساخت، شاید حضوری خوب و جدی از آیدا پناهنده، به عنوان کارگردان، در این اثر است که امیدهای بسیار خوبی برای آینده درخشان او و حرف‌هایی که در سینمای ایران برای گفتن خواهد داشت، در من زنده کرد. 

به گزارش فارس، حمیدرضا کاظمی‌پور متولد 1356 فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما و مدرس سینما و تئاتر است در حوزه کارگردانی، نویسندگی و بازیگری آثار متعددی را از خود به جای گذاشته است.

94/10/09 - 08:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن