تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805668327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوچ ورزشي‌ها به دنياي سياست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كوچ ورزشي‌ها به دنياي سياست
پا را از گليم خود درازتر كردن هميشه هم نمي‌تواند بد باشد. اما به شرط آنكه كه با تدبير و هدفگذاري باشد نه از سر رسيدن به پست و مقام يا انديشيدن به مسائل مالي.
نویسنده : دنيا حيدري 
پا را از گليم خود درازتر كردن هميشه هم نمي‌تواند بد باشد. اما به شرط آنكه كه با تدبير و هدفگذاري باشد نه از سر رسيدن به پست و مقام يا انديشيدن به مسائل مالي.
خانه ملت، جايي است كه اين روزها ورزشي‌ها براي نشستن روي صندلي‌هاي آن پا را از گليم خود درازتر كرده و قصد كوچ كردن از دنياي ورزش به دنياي سياست را دارند. ساختماني وسيع در بهارستان كه چشم اميد ملتي به حل مشكلاتشان در آن است. جايي كه هركس به آن وارد مي‌شود، مسئوليتي سنگين بر شانه‌هايش گذاشته مي‌شود. وظيفه‌اي خطير و سنگين كه تنها دليل انتخاب هر يك از افرادي است كه به اين ساختمان وارد مي‌شوند.
حضور ورزشي‌ها در دنياي سياست اگر چه غريب اما خيلي هم عجيب نيست. خصوصاً وقتي هر روز شاهد حضور افراد سياسي در دنياي ورزش هستيم. مرداني كه براي حل مشكلات و برداشتن سدهاي سر راه تغيير مسير مي‌دهند و از دنيايي، وارد دنيايي متفاوت مي‌شوند. اين البته نشان مي‌دهد مي‌توان با يك تعامل دو جانبه و برخي جابجايي‌ها گاهي ‌بسياري از مشكلات را از سد راه برداشت. اما مهم اين است كه اين رفت و آمدها و تعامل‌ها با چه هدفي انجام مي‌شود. با هدف حل مشكلات يا رسيدن به شهرتي كه در دنياي متقابل سياست و ورزش وجود دارد. يا شايد هم رانت‌هاي كوچك و بزرگي كه گاه حتي به ذهن عامه مردم نمي‌رسد؟ در واقع آن چيزي كه در اين بين مهم است، نگاه آنهايي است كه وارد اين عرصه مي‌شوند. در روزهايي كه مردان سياست هر روز بيش از قبل به حضور در ورزش علاقه نشان مي‌دهند، اين كوچ متقابل چندان هم عجيب نيست. خصوصاً كه همواره طرفين بر اين باور هستند كه در آن سوي مرزهاي اختياراتشان، راحت‌تر مي‌توان كار كرد و نتيجه گرفت.  اما شايد مهم‌ترين نقطه مثبت حضور ورزشكاران در دنياي سياست، خصوصاً حضور در مجلسي كه نفرات آن را ملت برمي‌گزينند براي حل مشكلاتشان، ‌اين باشد كه دغدغه ورزش و سلامت جامعه مي‌تواند به دغدغه‌هاي مجلس تبديل شود. خصوصاً كه مردم با توجه به شناخت و علاقه‌اي كه به ورزشكاران دارند، بهتر از مردان سياست مي‌توانند با آنها ارتباط برقرار كرده و در خصوص مسائل و مشكلاتشان صحبت و تبادل نظر كنند. از سوي ديگر ورزشكاران در لباس مردان سياست هم كه باشند، با مسائل و مشكلات ورزش بهتر و بيشتر آشنايي دارند و اين شناخت مي‌تواند به حل مشكلات جامعه ورزش و ورزش جامعه كمك شاياني كند. مقوله‌اي كه به طور مستقيم با سلامت جامعه در ارتباط است.
طي سال‌هاي گذشته، ‌حضور ورزشكاران در ساختمان بهارستان يا حتي شوراهاي شهر توانسته اندكي از مشكلات ورزشي مردم را حل و فصل كند. مردمي كه به واسطه ارتباط نزديك و عاطفي با ورزشكاران مشكلات خود را بيان كرده و به رسم بچه محل بودن هم كه شده، ‌توانسته‌اند كليد حل اين مشكلات را به دست آورند. هر چند كه اين مساعدت‌ها بايد پا را فراتر از نگاه محلي گذاشته و به حل مشكلات بزرگ‌تر ورزش در سطح كشور منجر شود. بدون شك مجلس به حد كافي مردان كاربلد در سياست را دارد. مرداني كه شناخت خوبي از مسائل و مشكلات اجتماعي، ‌اقتصادي و سياسي دارند و حال، ‌حضور ورزشكاران مي‌تواند اين نويد را بدهد كه مجلسي‌ها در زمينه ورزش هم اگر تصميم‌گيري مي‌كنند، ‌تصميماتي تخصصي و از روي شناخت كافي باشد.
از آنجايي كه ورزش از الزامات يك جامعه است كه مي‌تواند سلامت افراد را در وهله اول تضمين كرده و راهي باشد براي افتخارآفريني در دنيا در گام بعدي، حضور ورزشكاران در عرصه سياست مي‌تواند راه را در اين زمينه هموار سازد اما به شرط آنكه نشستن روي صندلي‌هاي مجلس آخر آمال و آرزوهاي ورزشكاراني نباشد كه براي رسيدن به اين جايگاه تلاش مي‌كنند و حل مشكلات جامعه ورزش و مردم، هدف اين تصميم‌گيري باشد. هدفي كه انتظار مي‌رود كانديداهاي ورزشي چيزي بيش از شعارهاي دلفريب و زيبا براي آن مهيا كرده باشند و با دست پر براي راهي شدن به ساختمان خيابان بهارستان تلاش كنند. در غير اين صورت اگر قرار است به صندلي‌هاي مجلس با ديده صندلي‌هاي پارك و از سر تفنن نگاه شود، همان به كه مردان ورزش در دنياي ورزش باقي مانده و سياست را به مردان سياست واگذارند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن