تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813070570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرونده هاي آسيب هاي اجتماعي / (13) سياست دين ترويج ازدواج موقت نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: پرونده هاي آسيب هاي اجتماعي / (13) سياست دين ترويج ازدواج موقت نيست


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: معاون فرهنگي دفتر نهاد رهبري در دانشگاه ها با بيان اينكه دين اسلام بر ترويج ازدواج صحه گذاشته و ازدواج دائم را يكي از امور مهم دين دانسته است ، تاكيد كرد: سياست دين ترويج ازدواج موقت نيست.

حجت الاسلام والمسلمين صابر اكبر جدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، افزود: ازدواج موقت قبل از اسلام بوده و مانند بسياري از احكام در دين احكام تاييدي است كه رد نشده و پابرجا مانده است.
وي با اشاره به اينكه اسلام ازدواج موقت را ممنوع نكرده ، اظهار داشت: فرد مومن بايد از ازدواج موقت پرهيز كند اگر چه حرام نيست و در صورتي كه فرد نتواند ازدواج دائم كند و دچار مناسبات نامشروع شود يك جوازي است.
اكبري جدي با بيان اينكه ازدواج موقت از نظر اسلام تحريم نشده است ، افزود: سياست دين بر عدم ترويج ازدواج موقت و ترويج ازدواج دائم است.
معاون فرهنگي دفتر نهاد رهبري در دانشگاه ها به شرايط، احكام، تعهدات و قرارداد خاص ازدواج موقت اشاره كرد و گفت: دين اسلام شريعت سهل است و يك مقدار آسان گرفته شده ولي سياست دين ترويج ازدواج موقت نيست.
وي مطرح كردن ازدواج موقت را از سوي برخي رسانه ها منطقي ندانست و گفت: مطرح كردن مساله ازدواج موقت از نظر ديني و سياسي كار اشتباهي است و از عوامل تفرقه جهان اسلام به شمار مي رود.
اكبري جدي ازدواج موقت را بحث فقهي دانست و يادآور شد: ازدواج موقت مجاز و از نظر شرعي تحريم نشده است ولي ترويج و اشاعه آن كار درستي نيست./01/ 146/110
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن