واضح آرشیو وب فارسی:موسیقی ایرانیان: سرپرست ارکستر بادی «آرس نوا» از برگزاری یک شب لاتین خبر داد و درباره ی روند کنسرت های امروز پاپ اظهار نظر کرد. آرمین قیطاسی در سخنانی گفت: ارکستر بادی «آرس نوا» ۱۵ و ۲۲ دی ماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. این روزها ۳۶۵ روز تالار وحدت رزرو شده و از آنجا که ما یک سال و نیم ممنوع الفعالیت بودیم، نتوانستیم تاریخ های پشت هم را رزرو کنیم. نوازنده ی ارکستر سمفونیک تهران اظهار کرد: ممنوع الفعالیت بودن ارکستر آرس نوا به سوءتفاهمی برمی گردد که میان ما و دفتر موسیقی ایجاد شده بود که ما را برای اجرای چند قطعه در کنسرت قبلی مان ممنوع الفعالیت کرده بودند. این در حالی بود که آن قطعات مجوز داشتند و صرفا سوءتفاهمی پیش آمد که خدا را شکر حل شد. این نوازنده ی فلوت در بخش دیگری از سخنانش گفت: کنسرت پیش روی ما «شب لاتین» نام دارد که با اجرای یک رپرتوار موسیقی لاتین با مخاطبان مان دیدار خواهیم کرد. اجرای ۱۶ قطعه ی مطرح موسیقی لاتین به همراه قطعات بلوز و جز بخش دیگری از برنامه های ما خواهد بود. قیطاسی همچنین بیان کرد: کنسرت پیش روی ما اجرایی بسیار خاص خواهد بود. نمی خواهم از کلمه ی اولین بار استفاده کنم، اما به هر حال یک «شب لاتین» متفاوت در تالار وحدت برگزار می شود و اتفاقا یک ترومپت نواز جَز ارمنی را هم به ارکستر دعوت کردیم. یک خواننده ی دو رگه ایرانی-پرتغالی هم با ما همکاری خواهد کرد. او گفت: بهنام ابطحی پس از چهار سال دوری دوباره به موسیقی بازگشته است و با بی مهری هایی که دیده بود، پس از مدت ها با ارکستر آرس نوا روی صحنه می آید. سرپرست ارکستر آرس نوا از حضور نوازندگان مطرح دیگری که در این کنسرت حضور خواهند داشت، خبر داد و توضیح داد: بهنام ابطحی درحالی در کنسرت جدید ما را همراهی خواهد کرد که خودش زمانی بنیان گذار موسیقی پاپ بوده و موسیقی های قابل توجهی را نگارش کرده است. قیطاسی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مسترکلاس های ارکستر آرسنوا اشاره کرد و گفت: قرار بود مسترکلاس هایی را در شهرستان ها برگزار کنیم، اما از آنجا که حمایتی از دفتر موسیقی ندیدیم اجرای این برنامه لغو شد. او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر روند حضورش در ارکستر سمفونیک تهران گفت: ارکستر سمفونیک تهران از نظر فنی و حرفه ای در سطح بالایی کار می کند. من هم به دعوت استاد رهبری به ارکستر رفتم، به خاطر مشکلاتی هم که قبلا هم وجود داشت، تیرماه استعفا دادم؛ اما مهرماه دوباره به ارکستر بازگشتم. اما وقتی دیدم بدقولی های مالی همچنان ادامه دارد، روز گذشته (یکشنبه) استعفا کردم. ارکستر سمفونیک از نظر فنی درجه یک است اما مسئله ی قراردادهایمان همچنان پابرجاست. به گزارش ایسنا، در نشستی که هفتم دی ماه در تالار وحدت برگزار شده بود، بهنام ابطحی درباره ی چهار سال دوری و بازگشت دوباره اش به صحنه گفت: در این مدت خواننده ای ندیدم که در سطحی باشد و بخواهم با او همکاری کنم. این نوازنده ی درامز ادامه داد: امروزه موسیقی های مختلفی تولید می شود که خیلی از آن ها درجه یک اند و خیلی ها هم خوب نیستند. البته جامعه به موسیقی بد هم نیاز دارد ولی نه مسیری که موسیقی پاپ امروز پیش می رود. ابطحی معتقد است: دیگر موسیقی خوب نداریم. مردم در کنسرت ها خودشان بیشتر از خواننده می خوانند. کنسرت ها دیگر تبدیل به جیغ بنفش شده اند. امیدوارم مردم بتوانند فرق موسیقی بد و خوب را تشخیص دهند. وی افزود: در این چهار سال هیچ کاری نکردم، در استراحت مطلق بودم زیرا از موسیقی زده شده ام. ۷۰ درصد موسیقی پاپ این مملکت را خودم راه انداختم. خیلی راه ها را باز کردم. به هر حال آدم دوست دارد مردم حواس شان به این چیزها باشد و بعضی ها قدر بدانند. وقتی او چند دقیقه ای درباره ی کیفیت پایین کنسرت های پاپ صحبت کرد، قیطاسی توضیح داد: استفاده از لپ تاپ در اجرای صحنه ای رایج است، اما نه به این حجم که امروز می بینیم. در اجرا زمانی از لپ تاپ استفاده می شود که نتوانیم اصوات را به وسیله ساز آن طور که می خواهیم دربیاوریم. مردم ۱۰۰ هزار تومان پول بلیت کنسرت می دهند و خواننده با یک لپ تاپ روی صحنه می آید در حالی که خط درامز، صدای باس و… همه با لپ تاپ شنیده می شود. این یک درد است. قیطاسی تأکید کرد: امیدوارم شورای فنی موسیقی ما فکری به حال این کنسرت ها کند. اگر همین طوری پیش برویم فقط یک خواننده می ماند و لپ تاپ اش که روی صحنه می آید. قطعا اگر مردم سی دی آن خواننده را بخرند با کیفیت بهتری موسیقی می شنوند.
سه شنبه ، ۸دی۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: موسیقی ایرانیان]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]