تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820100806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مكاني زير چتر پرسپوليس


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مكاني زير چتر پرسپوليس
برانكو به خوبي مي‌دانست با به صدا در آمدن سوت پايان بازي با پديده همه او را به‌خاطر اشتباهات گلر تيمش دوره خواهند كرد.
نویسنده : دنيا حيدري 


برانكو به خوبي مي‌دانست با به صدا در آمدن سوت پايان بازي با پديده همه او را به‌خاطر اشتباهات گلر تيمش دوره خواهند كرد. شايد هم به همين دليل بود كه ديروز و 24 ساعت بعد از بازي با پديده در درفشي‌فر رو به روي خبرنگاران قرار گرفت و گفت كه مي‌داند اولين سؤالي كه از او پرسيده خواهد شد، در خصوص سوشا مكاني است.
اشتباهات گلر پرسپوليس در نخستين بازي دور برگشت ليگ قابل هضم نبود؛ اشتباهات فاحشي كه حواشي زيادي را براي اين دروازه‌بان به دنبال داشت و شايعات زيادي را سرزبان‌ها انداخت. برانكو البته طبق سياستي كه باشگاه در پيش گرفته از گلر تيمش حمايت كرد، اما پر واضح است كه سرخپوشان بايد فكري براي چارچوب دروازه خود كنند؛ اگر نمي‌خواهند اتفاقات بازي با پديده كه به زعم بسياري خيلي هم طبيعي نبود، بار ديگر براي اين تيم تكرار شود. سرمربي پرسپوليس اما حاضر نشد بپذيرد مقصر اصلي تساوي در مشهد كه حكم باخت را براي اين تيم داشت، سوشا بود و از گلر تيمش حمايت كرد؛ حمايتي كه شايد براي او و پرسپوليس گران تمام شود.
  
پرسپوليس به يك گلر خوب نياز دارد
فنوني زاده، ‌پيشكسوت پرسپوليس معتقد است كه سرخپوشان به يك گلر احتياج مبرم دارند: «سوشا زحمتش را مي‌كشد، اما گاهي گل‌هاي بچگانه مي‌خورد. صادقي گلر خوبي است، اما مكاني بازيكني را كنارش نمي‌بيند كه با او رقابت نزديك داشته باشد. به هر حال پرسپوليس بايد تمركز بيشتري كند و گل‌هاي بچگانه دريافت نكند. در اين هفت، هشت هفته پرسپوليس بيشتر حمله كرده و توپي روي دروازه‌اش نمي‌آيد به همين خاطر گلر بدنش سرد مي‌شود و اشتباه مي‌كند. پرسپوليس در نيم‌فصل نياز به جذب يك گلر و مدافع وسط دارد.»
  
مقصر گل‌هاي پرسپوليس
رسول كربكندي، پيشكسوت فوتبال معتقد است كه مكاني در عملكرد و نتيجه‌گيري پرسپوليس نقش منفي داشته است: «متأسفانه ما در فوتبال ايران دروازه‌بان ششدانگ نداريم، اما يك دروازه‌بان بايد بداند كه وقتي از دروازه خارج مي‌شود،‌ حتماً بايد اثرگذار باشد، در غير اين‌صورت قطعاً اشتباه كرده است. مكاني در بازي با پديده اشتباهات فاحشي انجام داد كه مهم‌ترين آنها روي گل اول بود. مكاني روي گل دوم پديده هم مي‌توانست عملكرد بهتري داشته باشد و بايد به خط دفاعي كمك مي‌كرد. من نمي‌دانم توپ به مدافع پرسپوليس برخورد كرد يا خير، ولي در مجموع مكاني عملكرد خوبي نداشت.»
  
بهانه توجيه اشتباه
گلر سرخپوشان اگر چه قبول كرد كه مقصر اصلي تساوي تيمش در مشهد است، اما براي توجيه اشتباهاتش پاي مسائل ديگري را به ميان مي‌كشد: «قبلاً فكر مي‌كردم براي بازي‌كردن در پرسپوليس بايد با هم‌پستي‌ام رقابت كنم، اما الان متوجه شدم اين رقابت دامنه گسترده‌تري دارد و رقابت سالم و فوتبالي نيست. البته تنها شانسي كه آوردم، اين بود كه برانكو ايوانكوويچ در رأس كادر فني تيم قرار دارد كه دست خيلي‌ها را از تيم كوتاه كرده است. او با اين كار باعث شده خيلي‌ها از خوردن نان حرام محروم شوند. شايد روزي از پرسپوليس بروم اما اميدوارم برانكو در پرسپوليس موفق باشد و در انتهاي فصل قهرمان و فاتح اين كارناوال باشد.» ايگو پاناديچ، مربي دروازه‌بانان پرسپوليس مي‌گويد كه اختلافي ميان سوشا مكاني و ايمان صادقي وجود ندارد: «انتقادات هميشه وجود دارد. گاهي اوقات اين انتقادات جنبه مثبت دارند و گاهي اوقات جنبه منفي به خود مي‌گيرند، اما بايد بهتر شويم تا انتقادات كم شود.»
  
شايعه رفتن
اما ماجرا از كجا آب مي‌خورد؛ مسئله‌اي است كه در باشگاه كسي پاسخ درستي به آن نمي‌دهد. گفته‌هاي زيادي مطرح است كه بسياري از آنها حكايت از رفتن قريب‌الوقوع سوشا مكاني دارد و اينكه همين مسئله باعث شده تا او در بازي با پديده بازي خوبي ارائه ندهد. هر چند اشتباهات او مقابل پديده باعث شده تا پرونده گل‌هاي خورده قبلي او نيز نبش قبر شود. همچنين شنيده‌ها حاكي از آن است كه باشگاه براي حل مشكلات سوشا در تلاش است. اشتباهات فاحش او در بازي نخست دور برگشت كار را سخت كرده و شايد نگاه پرسپوليس را در خصوص گلر اين تيم تغيير داده است و برانكو را به رغم حمايت‌هايش، بعد از بازي ‌به فكر دروازه‌باني ديگر بيندازد.


منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن