تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805704571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین نکات لایحه بودجه سال95


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مهمترین نکات لایحه بودجه سال95
اگرچه دولت هنوز لایحه بودجه سال 95 را به مجلس نداده است اما کلیاتی از پیشنهادات بودجه ای دولت در رسانه ها منتشر شده است. بر اساس این گزارش ها دولت برای یارانه ها، مالیات، عوارض خودرو و بدهی های خود چه برنامه ای دارد؟
به گزارش نامه نیوز، 21 روز از موعد قانونی ارائه لایحه بودجه سال 95 به مجلس گذشته اما هنوز دولت زمان مشخصی برای ارسال این لایجه به مجلس را تعیین نکرده است. اگرچه در سال‌های اخیر ارسال دیرهنگام لایحه بودجه امری معمول شده بود اما همزمانی ارائه لایحه بودجه 95 و برنامه ششم با یکدیگر به مجلس از یک سو و نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی دیگر نگرانی از بابت بررسی و تصویب بودجه سال آینده را دو چندان کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز، اما در این میان گهگاه اخباری در خصوص برخی از بخش‌ها و پیشنهادات لایحه بودجه سال 95 در رسانه‌ها منتشر می شود. یکی از موثق‌ترین اخبار در مورد بودجه سال آینده خبری است که سخنگوی دولت در مورد بودجه اعلام کرده است. به گفته محمدباقر نوبخت در لایحه سال 1395، 267 هزار میلیارد تومان منابع عمومی در نظر گرفته شده که 66 هزار میلیارد آن از محل فروش نفت و 201 هزار میلیارد تومان دیگر از سایر منابع تامین می‌شود. قیمت هر بشکه نفت در لایحه بودجه بین 35 تا 40 دلار در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر نرخ تبدیل درآمدهای ارزی به ریال برای هر دلار 2997 تومان در بودجه سال 1395 در نظر گرفته شده که این رقم کمتر از نرخ فعلی دلار مبادله‌ای در مرکز مبادلات ارزی است.

اما سایت صبحانه برخی از بخش‌های لایحه بودجه را منتشر کرده است که کلیاتی در مورد معافیت‌های مالیاتی، اوراق مشارکت و هدفمندی یارانه‌ها را شامل می‌شود. دولت چه برنامه‌ای برای این بخش‌‌های اقتصادی در سال آینده دارد؟

انتشار اوراق قرضه و مشارکت
فروش اوراق مشارکت راهی برای تامین درآمد برخی از سازمان‌ها و پرداخت بدهی برخی دیگر است. اما لایحه بودجه سال آینده انتشار چه میزان از این اوراق را مجاز دانسته است؟ بر این اساس میزان کل این چهار مورد به 171 هزار میلیارد ریال (17.1 هزار میلیارد تومان) می‌رسد.

1- به شرکت‌های وابسته و تابعه وزارتخانه‌های نیرو، نفت، راه و شهرسازی، جوانان، دفاع و پشتیبانی، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و سازمان انرژی اتمی اجازه داده می‌شود مطابق قوانین تا سقف یک هزار میلیارد ریال برای طرح‌های انتفاعی دارای توجیه اقتصادی و فنی اوراق مشارکت منتشر کنند.

2- به دولت اجازه داده می‌شود تا مبلغ 50 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن به طرح‌های انتفاعی دارای توجیه فنی و اقتصادی اختصاص دهد. منابع حاصل ازاین اوراق به طرح‌های تملک سرمایه‌ای نیمه تمام اختصاص می‌یابد.

3- به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته اجازه داده می‌شود به طور مشترک یا انفردای با مجوز بانک مرکزی تا سقف 70 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود اوراق منتشر کنند.

4- دولت مجاز است اسناد خزانه اسلامی را با حفظ قدرت خرید با سررسید یک تا سه ساله به‌صورت بی‌نام یا با‌نام صادر کند و به منظور تسویه بدهی خود بابت طرح‌های تملک سرمایه‌ای تا سقف 50 هزار میلیارد ریال به طلبکاران غیردولتی واگذار کند.

عوارض واردات خودرو
وضع و دریافت عوارض خودرو یکی دیگر از مسائل مهم و مورد توجه در بودجه است. حال در لایحه بودجه سال 95 آمده است عوارض واردات خودروهای سواری به میزان پنج درصد قیمت تحویل روی کشتی در مبدا افزایش می‌یابد. درآمد حاصله پس از واریز به خزانه‌داری کشور تا سقف هزار و 500 میلیارد ریال به منظور تامین آمبولانس مورد نیاز در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد.

معافیت مالیاتی
به موجب لایحه بودجه سال 95 گویا سقف معافیت مالیاتی مبلغ 156 میلیون ریال در سال (1.3 میلیون تومان در ماه) تعیین شده و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ 10 درصد و مازاد بر این به نرخ 20 درصد برای بخش خصوصی و دولتی و سایردستگاه‌ها تعیین می‌شود.

فعالان معدن و بودجه 95
به گزارش اقتصادنیوز، به موجب لایحه بودجه سال 95 کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج‌کننده سنگ آهن که پروانه بهره‌بردای آنان به نام ایمیدرو است باید 25 درصد مبلغ فروش خود را به حساب درآمد عمومی و نزد خزانه‌داری کل واریز کنند.

همچنین فروش محصول به صورت سنگ آهن خام و دانه‌بندی شده معادل 25 درصد مبلغ فروش را باید به خزانه‌داری بدهند.

فروش محصول به صورت افشرده(کنسانتره) شامل افشرده‌های تحویلی برای گندله‌سازی‌های دورن شرکت و افشرده‌فروشی به خارج از شرکت معادل 21.5 درصد مبلغ فروش است. فروش محصول به صورت گندله معادل 18 درصد مبلغ فروش افشرده است. فروش محصولات آهن اسفنجی معادل 15 درصد مبلغ فروش افشرده است.

یارانه‌ها در لایحه بودجه 95
به گزارش اقتصادنیوز، یکی از بحث‌برانگیزترین موارد در لوایح بودجه در سال‌های اخیر موضوع قانون هدفمندی و تعیین سهم یارانه‌های نقدی و غیرنقدی است. در لایحه بودجه 95 آمده است به دولت اجازه داده می‌شود در سال 95 منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت‌ کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور تا مبلغ 480 هزار میلیارد ریال را با استفاده از انواع روش‌های نقدی و غیرنقدی به خانوارهای هدف و نیازمند و یا بخش تولید اختصاص دهد. به نظر می‌رسد دولت در سال 95 در مورد هدفمندی یارانه‌ها همان پیشنهاد سال 94 را تکرار کرده و تغییری در خصوص پیشنهاد یارانه‌ای خود نداده است.

فاینانس خارجی
همچنین دولت پیشنهاد داده سقف تسهیلات تامین حالی خارجی (فاینانس) علاوه بر باقی مانده سهمیه سال‌های قبل معادل ریالی 50 میلیارد دلار تعیین شود.






۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن