تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819963406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نيم فصل دوم ‌نبرد قدرت‌‌هاي سنتي و مدعيان نوظهور


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نيم فصل دوم ‌نبرد قدرت‌‌هاي سنتي و مدعيان نوظهور
آغاز نيم فصل دوم رقابت‌‌هاي ليگ هميشه آبستن اتفاقات تازه‌اي است كه معادلات نيم فصل اول را كاملاً به هم مي‌زند، نيم فصل دوم را اصلاً بايد نيم فصل قدرت‌‌هاي سنتي فوتبال ناميد.
نویسنده : فریدون حسن 


آغاز نيم فصل دوم رقابت‌‌هاي ليگ هميشه آبستن اتفاقات تازه‌اي است كه معادلات نيم فصل اول را كاملاً به هم مي‌زند، نيم فصل دوم را اصلاً بايد نيم فصل قدرت‌‌هاي سنتي فوتبال ناميد. طي ادوار گذشته ليگ، اين مسئله ثابت شده است و بوده‌اند تيم‌هايي كه در نيم فصل اول اوج گرفتند، ولي در نيم فصل دوم چنان سقوط كرد‌ند كه حتي گزينه حذف از ليگ برتر هم شدند. بنابراين شروع نيم فصل دوم را مي‌توان كابوس تيم‌‌هاي شگفتي‌ساز و قدرت‌‌هاي نوظهور فوتبال ناميد؛ آنها كه بنا به هر دليلي در طول نيم فصل اول خود را بالا نگه مي‌دارند، اما با گرم شدن بيشتر تنور رقابت‌ها در نيم فصل دوم و به تبع آن گرم شدن قدرت‌‌هاي سنتي فوتبال در اين تنور و جريان مسابقات، كم‌كم ابهت خود را از دست مي‌دهند و به زير كشيده مي‌شوند.
نيم فصل دوم را بايد قدرتنمايي و صحنه ابراز وجود تيم‌هايي ناميد كه شخصيت قهرماني دارند، بنابراين اگر قدرت نوظهوري در نيم فصل اول فاقد اين فاكتور مهم و بلد بودن راه قهرماني و تداوم صدرنشيني باشد، خيلي راحت به رده‌‌هاي پايين جدول سقوط مي‌كند.
نيم فصل دوم ليگ پانزدهم نيز از اين قاعده مستثني نيست، قدرت‌‌هاي سنتي فوتبال ايران خوب مي‌دانند كه براي كسب قهرماني و به دست آوردن سهميه ليگ قهرمانان آسيا فقط 15 هفته فرصت دارند، بنابراين از همين امروز شروع مي‌كنند تا عقب افتادگي نيم فصل اول را جبران كنند، در اين راه اگر تيمي نتواند خود را جمع و جور كند، خيلي راحت از گردونه خارج مي‌شود.  ليگ پانزدهم هر چند به لحاظ ظهور تيم‌‌هاي جوان و پرانگيزه مثل استقلال خوزستان و حتي ذوب آهن با ساير ادوار ليگ‌ها تفاوت دارد و در سايه اين قدرت‌نمايي بايد افول برخي تيم‌ها مثل سپاهان و تراكتورسازي را هم لحاظ كرد، اما به هر حال نبايد از پتانسيل اين تيم‌‌ و شخصيت قهرماني آنها غافل شد كه مي‌تواند در نيم فصل دوم حتي به راحتي برانگيزه و نيروي جواني تيم‌‌هاي نوظهور غلبه كند.  تقابل اين دو جريان مي‌تواند پانزده هفته هيجان‌انگيز و پرشور را رقم بزند، برخي مي‌خواهند خود را ثابت كنند و به همه نشان دهند كه بالانشيني‌شان از سر اتفاق و شانس نبوده و عده‌اي ديگر نيز مي‌خواهند به جايگاه سنتي خود برگردند، بنابراين هيچ كدام كم نمي‌گذارند و براي رسيدن به هدف، نهايت تلاش خود را انجام مي‌دهند. حالا هر كدام از اين دو جريان بتوانند توانايي خود را به حريفان نشان دهند، مي‌توانند در نهايت بالانشين باشند و جام را بالاي سر ببرند.
امروز آغاز نيم فصل دوم ليگ برتر فوتبال ايران است ‌و اتفاقاً استقلال خوزستان تيم شگفتي‌ساز نيم فصل اول به مصاف تيمي مي‌رود كه تنها شكست پانزده هفته اول را به اين تيم تحميل كرده است؛ اين همان نقطه تقابلي است كه نيم فصل دوم را از نيم فصل اول متمايز مي‌كند. بايد به انتظار نشست و ديد كه فوتبال با قوانين نانوشته و البته لازم‌الاجراي خود چه سرنوشتي را براي مدعيان جديد و سنتي ليگ برتر ايران رقم مي‌زند؛ آيا استقلال خوزستان مي‌تواند با ادامه روند شكست‌ناپذيري خود در نيم فصل دوم، معادلات سال‌‌هاي گذشته را بر هم بزند يا اينكه قدرت‌‌هاي سنتي فوتبال ايران بار ديگر ثابت مي‌كنند كه هنوز دود از كنده بلند مي‌شود و نبايد زياد به قدرت‌‌هاي نوظهور اميد بست.


منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن