تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837931120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاطرات جالب آیت الله حائری از هفته وحدت


واضح آرشیو وب فارسی:روضه نیوز: به گزارش سرویس اندیشه  روضه نیوز ؛ گفتگو پیرامون اتحاد مسلمین به بهانه هفته وحدت را در محضر آیت الله حائری شیرازی جویا شدیم. بیانات شیوا در کنار خاطرات جذاب و تسلط بر روایات این مصاحبه را از آنچه فکر می کردیم لذت بخش تر کرد. *به هفته وحدت ایام 17 ربیع الاول نزدیک می شویم، متأسفانه عده ای در شبکه های ماهواره ای خلاف آن را یعنی «هفته برائت!»ترویج می کنند و تاکید می کنند ما و اهل سنت هیچ وحدتی نداریم! حضرتعالی در سفرهای تبلیغی که داشته اید این وحدت را چقدر ضروری می دانید؟  هفته وحدت را امام فرموده است، این ها برائت را بیان می کنند. من به اندونزی برای امامت جمعه رفته بودم یک انگشتر به من هدیه کردند، یک قسمتی از آن طلای سفید بود و به درد بنده نمی خورد، نگین آن سرمه ای رنگ بود که برای سنگ قبر مولوی محمد عمر بود، گفتم این چه بوده که از سنگ قبرش نگین درست کردند؟ گفتند عاشق امام خمینی بود. شافعی بودند ولی ببینید! به خاطر اینکه امام مراعات می کرد تقیه را رعایت می کرد این ها عاشق اش شدند. در همان اندونزی تا آن سال هشتاد و خورده ای کتاب های آقایان طباطبایی و مطهری از زبان انگلیسی به زبان مالی محلی ترجمه شده بود. شافعی ها یک مدرسه ای می خواستند به نام مدرسه شهید مطهری بسازند.  به ما گفتند «خالطوهم بالبرانیة وخالفوهم بالجوانیة» این هایی که می گویند هفته برائت، چگونه «خالطوهم» را تفسیر می کنند؟ مخلوط با آن ها شوید ولی مخلوط می شوید عقایدتان عوض نشود، «بالجوانیة و بالبرانیة» هر صفتی در مورد مؤمن گفتند در مورد شیعیان است، آنچه در دُر المنصور درباره اهل بیت می گویند همه اش حق است. اما اهل سنت پیش من می آمدند و شب مهمان من می شدند، شیرینی می گرفتم در دهانشان می گذاشتم، چه اشکالی دارد؟! همین آقای حسامی که در سنندج امام جمعه بود، وقتی در هفته وحدت او را بغل کردم، سینه ام از اشک او خیس شد.  در واقع هدف از هفته برائت؛ هفته داعشی کردن برخی از اهل سنت است! وقتی گفتند خالطوهم باید عمل کنیم.مگر فقط شیعه ها می آمدند محضر امام صادق(ع) از ایشان سؤال می کردند!؟ خیر اهل سنت هم می آمدند، ولی ایشان در مجلس آن ها می رفت و شرکت و معاشرت می کرد.  * از ضرورت برپایی مجالس دینی بفرمائید و آسیب های احتمالی که ممکن است بوجود آید.  وقتی که جلسات دینی، سیاسی می شود اختلافات سیاسی هم وارد جلسات دینی می شود. فرد با دین مخالف نیست اما با این برگزارکننده اختلاف سیاسی دارد. وقتی مجالس دینی سیاسی می شود و اختلافات سیاسی وارد آن شود، طرفی که اختلاف سیاسی با برگزارکننده دارد، به جای اینکه بگوید من با شما مخالف هستم و برنامه ریزی این مراسمات با شماست و شما آن را انجام می دهید، می گوید من با اصل برنامه ریزی مخالف هستم! این بد است و از روی مخالفت بدتر می شود و لجاجت می آید. سعی کنید اهل بیت را در این مسائل اختلافی دخالت ندهید، یعنی بگویید ما در جاهای دیگر با هم مخالف هستیم ولی در مورد اهل بیت که با هم مخالف نیستیم. هر دو، اهل بیت را قبول داریم پس اگر شما گفتید این اهل بیتی که شما می گویید را من قبول ندارم، او هم می گوید این اهل بیتی که شما می گویید را من هم قبول ندارم. نتیجه آن، چه می شود؟ دوییت، آیا این دوییت بین شما را، اهل بیت می پذیرد؟ مفضل می گوید خدمت امام صادق(ع) بودیم. ایشان فرمود: وقتی دو نفر از دوستان من، با هم قهر و تهاجر می کنند من از هر دو بدم می آید و به هر دو لعن می کنم! مفضل عرض کرد: از این دو یک نفر تقصیر کار است چرا شما مظلوم را لعن می کنید؟ فرمود از او انتظار دارم بیاید پیش آن کسی که او را ظالم می داند بگوید «یا اخی انا الظالم حتی یقطع التهاجر» تا این تهاجر برطرف شود. حضرت می فرماید: اگر از هم جدا شوید از من جدا می شوید، شرط اینکه از من جدا نشوید این است که از هم جدا نشوید، این حسابی دارد. شما به امام جماعت از طریق یک مامومی ارتباط دارید ارتباط شما با این ماموم قطع شد، ارتباط شما با امام جماعت قطع می شود؟ شما که مستقیم به امام جماعت متصل نیستید از طریق این صف ها متصل هستید ارتباط شما با این ها قطع شد ارتباط شما با او هم قطع می شود؟ وقتی به طرفتان می گویید «یا اخی انا الظالم» می گویی امامم این را فرموده و من می گویم، نتیجه این می شود که دل های شما با هم صاف می شود. بعد از مدتی او می آید می گوید شما به من گفتید که من ظالم هستم، ولی من فکر کردم دیدم من مقصرم، چرا؟ چون وقتی تهاجر برطرف شد طرف از لجاجت درمی آید این غباری که جلویش را گرفته بود برطرف می شود، در فضای مه آلود خیال می کردی که ظالم هستی، اما الآن که فضا فرونشسته، خودش و شما را می شناسد و می آید به شما می گوید تقصیر من بود. اما اگر شما نمی گفتید که ظالم هستید این مه برطرف می شد؟! خیر.  امام حسن مجتبی(ع) به معاویه فرمود: ما صلح می کنیم، و این کار را کرد. فضای مه آلود برطرف شد. معاندان می گفتند اهل بیت دنبال قدرت و... هستند این ها همه فرونشست، وقتی مه برطرف شد و فرونشست و معاویه هم به شروطات صلح عمل نکرد، مشخص شد که این راه معاویه درست نیست. ولی در آن لجاجت زهیر قبل از صلح امام حسن(ع) اموی بود، بعد علوی شد و وارد اصحاب امام حسین(ع) شد. در حقیقت امام حسن(ع) بستر مبارزه امام حسین(ع) را با صلح خود آماده کردند.  این کسانی که پیدا می شوند که می گویند با هیئت مخالفیم، با هیئت ها مخالف نیستند با امامان مخالف نیستند، شما می گویید امامان یعنی من، این با این مخالف است.  «کاری نکنید که طرف خود را روی لج بیاندازید طرفی که ضد شماست را ضد امام حسین(ع) کنید، اگر این کار را کردید امام حسین (ع) را حرب کردید». مانند اینکه با کسی اختلاف دارید و آن را ضد رهبری کنید، این اختلافات و اخلاق ها دیگر چیست؟ آقای مدنی در جلسه ائمه جمعه زار زار گریه می کرد و می فرمود: امام را حربه قرار ندهید. یکی با یکی دعوا کرده بود دنبال چیزی می گشت به سمت او پرت کند، جز قرآن چیزی دم دستش نبود، قرآن را به او پراند، این درست است؟ اینکه قرآن را می پراند اهل بیت را به طرف او پرت می کنند، این درست نمی شود این ها ما به الاختلاف شما نیستند، ما به الاجتماع شما هستند.  بزرگ ترین سیاست در هیئت ها این است که افراد در هیئت ها بینا و بصیر شوند، خودشان انتخاب کنند. شما برای مردم ماهی نگیرید قلاب و تور ماهیگیری برایشان درست کنید ماهیگیری را یادشان دهید. شما پاسخ شبهات را ندهید، مبانی را دستشان دهید خودشان شبهات را برطرف کنند.  امام علی علیه السلام می فرماید: من استطاع أن یمنع نفسه من أربعة اشیاء فهو خلیق بأن لاینزل به مکروهٌ أبداً قیل: وما هنّ یا أمیرالمؤمنین! قال: العجلة واللجاجة والعُجب والتّوانی. (۱) هرکس این چهار صفت را از خود دورکند خواه فرد باشد، خواه مجموعه دست اندرکاران و رؤسأ جامعه، هیچ گاه حادثه و واقعه ناخوشایندی، متوجه او نخواهدشد: اول با عجله کار نکند، مطالعه نکرده حرف می زنیم، محاسبه نکرده حرف می زنیم، جامع الاطراف نشده حرف می زنیم، نسنجیده و بی موقع حرف می زنیم. کسی که میوه ای را هنوز نرسیده بچیند چه می شود؟ کسی که میوه را قبل از رسیدن بچیند انگار در زمین دیگری زراعت کرده است.  دوم لجاجت است. طرف یک چیزی گفته شما هم یک چیزی گفتید، این لجاجت بار می آورد. ما شیرازی ها می گوییم شوهری غذا کوفته درست کرد، شمارش کرد 7 تا بود و داخل دیگ انداخت، عروس خانم گرسنه بود و یکی را خورد. وقتی شوهر آمد دید یکی کم شده، گفت من این را شمرده بودم 7 تا بود الآن 6 تا مونده؟! عروس گفت من خوردم، او هم گفت من مُردم!(خنده حضار) دراز کشید و نفس نمی کشید. مردم آمدند گفتند تابوت بیاورید،همسرش گفت:رفتند تابوت بیارند لجبازی نکن! مرد گفت شمرده بودم 7 تا بوده الآن 6 تا شده، گفت من خوردم او هم گفت من مُردم. او را به غسال خانه بردند وقتی داشتند او را روی سنگ غسال خانه می گذاشتند گفت 7 تا بوده حالا شده 6 تا، گفت من خوردم گفت من مُردم، این لجاجت است.  از این بگذریم، این به حساب می آید که انسان بفهمد من مقصر بودم، عُجب اجازه نمی دهد، یعنی عجله به لجاجت می اندازد وسرانجام لجاجت به عُجب می رسد.اگر در این مرحله»[لجاجت] متوجه شد وفهمید که تقصیر من است و خواست تدارک کند، در تبانی می افتد. این دست و آن دست می کند، امروز و فردا می کند و تمام فرصت ها از بین می رود. *تشکر از وقتی که در اختیار روضه نیوز گذاشتید


جمعه ، ۴دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روضه نیوز]
[مشاهده در: www.rozenews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن