تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805502499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستیار کارلوس کروش از کریسمس و بابانوئل می گوید


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


دستیار کارلوس کروش از کریسمس و بابانوئل می گوید ورزش > فوتبال ملی - مارکار آقاجانیان درباره کریسمس و تیم ملی می گوید.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ مارکار آقاجانیان‌؛ مربی تیم‌ملی، بهانه ما برای گفت‌وگوی کریسمس و سال جدید میلادی است. خواه ناخواه اما مصاحبه به سمت تیم‌ملی و انتقادها می‌رود تا جوابمان را بدهد. آقاجانیان در این گفت‌وگو که هم فان بود و هم جدی، از شرایط این روزهای تیم‌ملی گفت، از اینکه نباید بخوابیم چون تا بیدار شویم، مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی‌ از راه می‌رسد. آقاجانیان دیروز در خبر‌ورزشی مهمان ما بود. ژانويه در پيش است و به خاطر همين سراغ‌‌تان آمديم.
همان‌طور كه مي‌دانيد ما ممنوع‌المصاحبه هستيم و فقط با اجازه آقاي كفاشيان مي‌توانيم حرف بزنيم. پس فقط در اين مصاحبه در اين باره حرف مي‌زنم. ما هم سعي مي‌كنيم زياد سؤال فوتبالي نپرسيم. سال گذشته ژانويه در استراليا بوديد. يادتان كه هست؟
بله، اگر اشتباه نكنم روز دومي كه در استراليا بوديم، يعني قبل از شروع جام ملت‌ها، ژانويه شد. البته كريسمس را در آفريقاي جنوبي بوديم. يك خاطره از آن روزها تعريف مي‌كنيد؟
در سيدني استراليا بزرگ‌ترين جشن دنيا را براي سال تحويل مي‌گيرند. ما حدوداً در 20 كيلومتري محلي بوديم كه جشن مي‌گرفتند. به خاطر حضور در اردو نشد به جشن برويم و از تلويزيون مراسم را ديديم. در عوض ما هم براي خودمان يك جشن كوچكي در هتل گرفتيم. دعاي شما در آن لحظه چه بود؟
اول از همه سلامتي. براي خودمان و مردم عزيزمان. امسال هم همينطور. يعني قهرماني در جام ملت‌ها نبود؟
سلامتي از همه چيز مهمتر است. ولي خيلي دوست داشتيم در آن جام قهرمان شويم. ولي دعاي اصلي من هميشه در سال تحويل سلامتي است و شفاي مريض‌ها. پارسال دومين دعايم قهرماني در جام ملت‌ها بود. امسال هم دعا مي‌كنم تيم‌ملي به جام‌جهاني‌ برسد و انشاءا... براي اولين بار در تاريخش به مرحله دوم صعود كند. با بازيكنان تيم‌ملي كه حرف مي‌زنيم مي‌گويند بدترين خاطره‌شان در سال گذشته، حذف از جام ملت‌ها بود.
در عين شايستگي حذف شديم. آن اشتباه داور... اگر ما حذف نمي‌شديم فيناليست بوديم، شك نكنيد. خانواده‌ گير نمي‌دهد كه چرا معمولاً ژانويه خانه نيستيد؟
از وقتي بازي مي‌كردم، بيشتر وقت‌ها دور از خانه بودم. همين امسال هم ژانويه بازي‌هاي ليگ برگزار مي‌شود و ما مجبوريم سر بازي حاضر باشيم و در دفتر كارمان بازي‌ها را زير نظر بگيريم. يادم هست وقتي مربي داماش بودم، با مس سرچشمه بازي داشتيم. شب سال نو همه در خانه ما جمع بودند و من درست ساعت 12 شب رسيدم خانه. يعني تا رسيدم سال تحويل شد. گويا مراسمي داريد. از اين مراسم بگوييد.
ما در كريسمس همه دور هم جمع مي‌شويم. اولين مراسم ما در كليسا است. تولد حضرت مسيح در كليسا جمع مي‌شويم و بعد شام در خانه هستيم. همه دور هم. معمولاً ماهي مي‌خوريم با سبزي پلو و كوكو سبزي. همان‌طور كه مي‌دانيد كريسمس براي ما 5 روز بعد از ژانويه است. روز بعد از كريسمس هم براي اداي احترام همراه اسقف اعظم سر خاك شهدا مي‌رويم و سر خاك رفتگان. همان‌طور كه مي‌دانيد ما شهيد در جنگ تحميلي زياد داده‌ايم. بعد از آن هم عيدديدني داريم. با آندو و خيلي ديگر از چهره‌هاي معروف بچه‌محل هستيد. درست است؟
البته بچه محل نيستيم. ولي خانه همه مي‌رويم. بهترين كادويي كه در ژانويه گرفتيد چه بود؟
الان كه كادو نمي‌گيريم. بچه بوديم به ما كادو مي‌دادند. شب مي‌خوابيديم و صبح بيدار مي‌شديم و فكر مي‌كرديم بابانوئل برايمان كادو آورده است. بهترين كادويي كه گرفتم يك ساعت بود. پيراهن بارسلونا چطور؟
(خنده) تيم فقط رئال‌مادريد. شما الان دستيار كروش هستيد. او گفته بود شما، نكونام و آندو ميراث‌هايي هستند كه در اين فوتبال به جا مي‌گذارد. شما چه دورنمايي از كار در ايران داريد؟
من دوست دارم در كشورهاي صاحب فوتبال مربيگري كنم. اول از همه از خداي خودم به خاطر موقعيت فعلي‌ام تشكر مي‌كنم و بعد از خانواده‌ام. من خيلي تصادفي در اين راه افتادم و به تيم‌ملي آمدم. داستانش را قبلاً گفته‌ام كه يك بار كروش را ديدم و اتفاقي حرف زديم و بعد من آناليزور تيم‌ملي شدم. حضور در تيم‌ملي براي من بالاتر از يك دانشگاه فوتبال بود. هر روز چيز جديد ياد مي‌گيرم و اين را در خودم مي‌بينم كه روزي حتي سرمربي تيم‌ملي شوم. شايد دو سال پيش اصلاً چنين فكري نداشتم ولي حالا تجربيات زيادي به ‌دست‌ آورده‌ام. جا دارد از همه كساني كه به من كمك كردند به اينجا رسيدم، تشكر كنم. بايد از هاملت آصفي تشكر كنم كه اولين مربي‌ام بود و خيلي از مربيان ديگر كه شايد اسم‌شان را بگويم، نامي از قلم بيفتد. بايد از رسانه‌ها تشكر كنم كه چه در دوران بازيگري و چه حالا، به من كمك كردند. با انتقادهايشان راه را نشان دادند. اين را هم اضافه كنم كه من سال 2005 مدرك A مربيگري را گرفتم و سال‌ها در ليگ دو، ليگ يك و رده‌هاي مختلف تيم‌ملي كار كرده‌ام. الان در خودم مي‌بينم كه با اين تجربه، يك روز سرمربي تيم‌ملي شوم و حتي موفق باشم. مهدوي‌كيا اخيراً در مصاحبه‌اي گفته بود شرايط تيم‌ملي عجيب و غريب است. مي‌بازد انتقاد مي‌شود، مساوي مي‌كند انتقاد مي‌شود و حتي وقتي مي‌برد هم انتقاد مي‌كنند....
قرار شد فوتبالي حرف نزنيم. به‌هر‌حال شما مربي تيم‌ملي هستيد و خيلي‌ها منتظر پاسخ شما هستند.
ببيند كروش و كلاً كادرفني تيم‌ملي، يك سيستم را در پيش گرفته‌ايم و طبق همان جلو مي‌رويم. ما به انتقادها گوش مي‌دهيم. چيزهايي كه به دردمان بخورد استفاده مي‌كنيم و از چيزهايي كه به درد نخورد، استفاده نمي‌كنيم. اين كليت سياست ماست. جوابي هم به انتقادها نداريم. شايد يكجورهايي كروش پوست‌كلفت شده باشد.
اين بحث‌ها نيست. من نمي‌دانم چه اشكالي هست... چرا ما در كمال احترام انتقاد نمي‌كنيم. بعضاً وارد مسائل غيرفني و حاشيه‌اي مي‌شويم و رفتار ناشايست مي‌كنيم يا صحبت‌هاي آنچناني عليه هم انجام مي‌دهيم. آخر هم كار به دادگاه مي‌كشد و آشتي‌كنان... چرا حرف‌هايمان را در كمال احترام نمي‌زنيم؟ انتقاد اشكالي ندارد. ما بايد يكسري چيزها را ياد بگيريم. من صحبت‌هاي وحيد هاشميان را در تلويزيون گوش دادم. او بااخلاق است و از اميدهاي پاس هم با خود من بود. خوشحالم به اين جايگاه رسيده است. حرف‌هاي خوبي زد. وقتي فوتبال ايران را با آلمان مقايسه كردند گفت فرق آنها با ما اين است كه 4 بار قهرمان جهان شده‌اند و ما 4 بار به جام‌جهاني‌ رفته‌ايم. او درباره استراتژي تيم‌هاي باشگاهي و ملي آلمان حرف زد. ما بايد به حرف‌هاي چنين آدم باسوادي توجه كنيم. يا علي دايي كه يك اسطوره در فوتبال ايران و جهان است. هر جاي دنيا مي‌رويم دايي را مي‌شناسند. وقتي او درباره يك چيز نظر مي‌دهد ديگر نياز نيست ما صحبتي كنيم. ببيند الان زيرساخت‌ها مشكل دارد. اگر امكانات درست نباشد، كار سخت مي‌شود. نمي‌توانيم توقع داشته باشيم تيم‌هاي بزرگ دنيا را ببريم. به فيفا بگوييم برنامه‌‌اش را عوض كند!
بحث مي‌شود كه چرا اينقدر تيم‌ملي ليگ را تعطيل مي‌كند. اول اينكه ما در فيفا دي‌ها بازي مي‌كنيم. دوم اينكه 80 درصد تيم‌ملي عوض شده است و ما بايد حداقل 4، 5 جلسه مفيد تمريني داشته باشيم. به جرأت مي‌گويم در آخرين اردوهاي ما، حتي 5، 6 جلسه تمريني مفيد نداشته‌ايم. اگر دوست ندارند ليگ تعطيل شود، مي‌خواهند ما به فيفا بگوييم برنامه‌ها را عوض كند و زمان‌ها را تغيير بدهد؟ اين برنامه‌ريزي فيفا بوده كه ما در 3 ماه 6 فيفادي داشته باشيم. به خاطر همين وقفه افتاد. ما بايد كمك كنيم كه سطح فوتبال‌مان بالا برود. به قول هاشميان ما كه نمي‌توانيم 4 روز قبل از بازي تشكيل اردو بدهيم. البته ما هم معمولاً يك هفته زودتر اردو داشته‌ايم كه دو روز اول صرف ريكاوري شده. بين بازي‌ها هم كه 5 روز فاصله بوده و به خاطر پرواز، كلاً دو جلسه هم تمرين مفيد نكرده‌ايم.
اگر بيكار بنشينيم...
اين درست نيست كه بگوييم قبل از بازي با گوام تيم‌ملي نبايد اردو داشته باشد. چطور ژاپن به خاطر بازي با سوريه، از 6 روز قبل اردويش را شروع مي‌كند؟ آنها كه خيلي بيشتر از ما بازيكن ندارند پس نبايد تشكيل اردو بدهند و روز بازي وارد كشوري مثل عمان شوند و با سوريه بازي كنند؟ اگر ما فكر كنيم 10 سال پيش ابرقدرت بوديم و الان كار نكنيم، شكست مي‌خوريم. ديديد تركمنستان كه ضعيف بود، عمان را چه شكلي برد؟ اين درست نيست كه حريفان را دست‌كم بگيريم. اگر به اسم باشد، اسپانيا، انگليس، برزيل، آلمان و... نبايد هيچ‌وقت از جام‌جهاني‌ حذف شوند. ديديد برزيل در جام‌جهاني‌ چند گل از آلمان خورد؟ كاستاريكا اگر در برزيل به موفقيت رسيد و در پنالتي حذف شد، به خاطر كار و تلاش بود. پس تيم‌هاي كوچك دارند كار مي‌كنند. تيم‌هاي ضعيف مي‌خواهند قدرت بگيرند. اگر قرار است ما بيكار بنشينيم، كلاه‌مان پس معركه خواهد بود. ايران الان تيم اول رنكينگ آسياست ولي من قبلاً گفته‌ام الان هم مي‌گويم كه استراليا، كره‌جنوبي و ژاپن همه‌جوره از ما بالاتر هستند.
چشممان را باز كنيم دير شده است
تا چشم به هم بزنيم شهريورماه مي‌رسد و مسابقات نهايي مرحله مقدماتي جام‌جهاني‌ شروع مي‌شود. الان هيچ تيمي ضعيف نيست. احتمال دارد ما با ژاپن، امارات و عربستان در يك گروه باشيم. اگر بخوابيم، وقتي چشم‌مان را باز مي‌كنيم كه دير شده است. همين الان اردن براي خودش مدعي است. اين تيم چند سال است در خانه‌‌اش نباخته. ژاپن و استراليا در اردن به اين تيم باخته‌اند. ما هم كه با آنها مساوي كرديم. الان همه بازي‌ها سخت شده و ديگر جاي جبراني هم نيست. اگر اشتباه كنيم مي‌بينم كه از مسابقات بيرون افتاده‌ايم و جايي در جام‌جهاني‌ نداريم.
حضور يكي مثل كاشاني
اميدوارم تيم‌ملي بزرگسالان هم يك مدير مثل كاشاني داشته باشد. واقعاً بايد از او تشكر كنم كه نگاهش به تيم المپيك اين شكلي بوده است. او بهترين بازي‌هاي دوستانه را براي تيم اميد در نظر گرفته است. بهترين اردوها... جاي تقدير دارد. تيم‌ملي اميد پتانسيل خوبي دارد. بازيكنانش در ليگ‌برتر بازي مي‌كنند و حتي لژيونر دارند. قطعاً تيم اميد شانس اول صعود است و بايد همه كمك كنند تا اين تيم موفق باشد و باعث افتخار شود. ورود كاشاني براي تيم اميد يك نعمت بود. اميدوارم از نيروهايي مثل او در تيم‌ملي بزرگسالان هم استفاده شود. لااقل ما ديگر در آن صورت مشكلات زيادي نخواهيم داشت.
پاسخ به انتقادها
قبل از بازي گوام به خاطر عدم دعوت از بعضي بازيكنان انتقاد شد. بايد فقط اشاره كنم كه ما دو، سه ماه قبل از اين بازي براي گرفتن ويزاي آمريكا اقدام كرديم. در مدتي كه براي ويزا اقدام كرديم تا زمان سفرمان به گوام، بعضي از بازيكنان خوب كار كردند ولي چون ويزاي آمريكا را نداشتند دعوت نشدند.
تشكر از مردم
در آخر هم مي‌خواهم تشكر كنم از مردم خوب. ما مشكلات زياد داشتيم در تيم‌ملي. الان هم داريم به عشق مردم تلاش‌مان را مي‌كنيم و با سعه صدر پيش مي‌رويم. دوست نداريم همه مشكلات را رسانه‌اي كنيم. هر جا مي‌رويم آنها ما را شرمنده مي‌كنند چون تيم‌ملي را دوست دارند. اگر الان ايران در چنين جايگاهي است به خاطر تلاش همه تيم و آنهاست. 41257  

کلید واژه ها: کارلوس کروش - تیم ملی فوتبال ایران -




پنجشنبه 3 دی 1394 - 17:00:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن