تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805435923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیراز مرکزیت صنایع الکترونیک کشور را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس خانه صنعت معدن و تجارت کشور: شیراز مرکزیت صنایع الکترونیک کشور را دارد سمینار معرفی فعالیت ها و خدمات جانبی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در پارک علم و فن آوری شیراز برگزار شد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ دي ساعت 08:53

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا از فارس، مهندس راثی در این سمینار که ظهر امروز برگزار شد، با بیان تاریخچه ای از فعالیت های خانه صنعت معدن و تجارت ، افزود: شهر شیراز تکنولوژی هایی را در اختیار دارد که سایر استان ها آن را ندارند و مرکزیت صنایع الکترونیک در اختیار این شهر است. وی ادامه داد: با توجه به رکود عمومی وفاصله تکنولوژیکی با دنیا در بازار صنایع الکترونیک اما نیروهای متخصص زیادی در شهر شیراز توانستند این شرکت های الکترونیکی را به خوبی مدیریت کنند. را با اشاره به اینکه 250 شرکت در زمینه برق و مخابرات در شهر شیراز وجود دارد، افزود:این شرکت ها در قالب کوچک و بزرگ فعالیت دارند که برای رشد و گسترش بیشتر نیاز به حمایت بیشتری دارند. ایشان یکی از مشکلات موجود بر سر راه صنعتگران را بعد مسافت عنوان کرد و پیشنهاد داد: صنعت گران برای انجام امور کارها و گرفتن تسهیلات مجبور هستند به تهران مراجعه کنند و این بعد مسافت برای آنها مشکل ساز است که پیشنهاد می شود یک نمایندگی و یا دفتری در این خصوص در شهر شیراز تاسیس شود. وی در پایان گفت:تمام دستگاه های استانی،خانه صنعت و معدن و تجارت و مسولین استانداری آمادگی دارند در راستای نزدیک کردن متقاضیان به صندوق حمایتی همکاری کنند. *یکی از نقاط قوت استان فارس صنایع الکترونیک است مهندس عربی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این سمینار گفت: استان فارس بستر و توسعه لازم را برای صنایع الکترونیک دارد و یکی از نقاط قوت این استان، صنایع الکترونیک می باشد. وی افزود: برای توسعه فعالیت های صنایع الکترونیک نیازمند حمایت مالی از سوی مسولین کشوری هستیم. *راه اندازی صندوق صنایع الکترونیکی در شیراز علی همتی رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس با اعلام این خبر،افزود:صندوق صنایع الکترونیکی ایران در سطح کشور در حال اجراست و امید است هفته آینده نمایندگی این صندوق را در شهر شیراز افتتاح کنیم. ایشان یکی از نگرانی های حوزه تولید را مسائل مالی عنوان نمود و تاکید کرد: بحث توسعه صنایع الکترونیک را باید در جای جای کشور توسعه داد و این امر تنها با حمایت مالی از صنعت گران میسر خواهد شد. همتی گفت: متاسفانه بخشی از واحدهای صنعتی در زمینه الکترونیک به دلیل مشکلات پیش آمده تعطیل هستند که این شایسته ی کشور و شهر شیراز نیست. وی به راه اندازی مجدد چند بنگاه صنعتی تعطیل شده در فارس اشاره کرد و اظهار داشت: بنگاه های بزرگ همیشه زایش دارند و می توانند بنگاه های کوچک را تحت پوشش خود قرار دهند به شرطی که حمایت شوند. رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس اظهار داشت: صنایع الکترونیکی شهر شیراز به دو دلیل واگذاری واحدها به بخش خصوصی و رفتن به سمت فضای کسب و کار غیرمولد و دور شدن از فناوری های حاصل از تحریم، بیشترین آسیب ها را دیده است. ایشان در پایان اظهار امیدواری کرد:در هفته جاری و با جذب بخشی از اعتبارات تخصیص یافته به استان فارس بتوانیم بخشی از فضاهای از دست رفته را که دغدغه ی امروز خیلی از تلاشگران این عرصه است را برای کسب و کار بیشتر جبران کنیم. *مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک ایران:
تنها 3 درصد از تولیدات صنعتی کشور مربوط به حوزه الکترونیک است دکترعلی وحدت افزود:علی رغم پتانسیلی که در کشور وجود دارد اما تنها 3 درصد از تولیدات صنعتی کشور مربوط به حوزه الکترونیک است. وی تصریح کرد:فضای موجود حاکی از یک تحول و اقتصاد باز است که نسبت به سال های گذشته رشد خوبی داشته است. وی افزود:برای تقویت حوزه صنایع الکترونیکی، تاسیس شرکت های دانش بنیان که متشکل از فارغ التحصیلان، دانشجویان واساتید این رشته هستند، موثر است. وحدت گفت:10 درصد قطعات خودروسازی به لحاظ ریالی به حوزه ی الکترونیک مربوط می شود. ایشان به ریسک پذیر بودن حوزه الکترونیک اشاره کرد و افزود:حمایت و تامین مالی یکی از الزامات است که باید در این حوزه به آن توجه ویژه ای شود. مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک ایران گفت:از مجموع یک هزار طرحی که به صندق داران رسید،800 طرح تصویب شد که از لحاظ سرمایه و عملکردی تقویت می شوند. وی ادامه داد:دربحث صدور ضمانت نامه و اعطای تسهیلات آمادگی داریم که در خدمت متقاضیان باشیم. وی به تسهیلات مربوط به توسعه بازار اشاره کرد و افزود:بعضی شرکت ها نیاز دارند که در بازارهای خارجی شرکت کنند که با در نظر گرفتن تسهیلات مربوطه از آنها حمایت می کنیم. وحدت تاکید کرد:امروز کارگروهی در شیراز تشکیل و طرح ها در آن جمع آوری شود که ظرف یکماه آینده به شکل عملیاتی تسهیلات به صورت نقدینگی به آنها تزریق شود. گفتنی است، در پایان این سمینارجلسه پرسش و پاسخ انجام گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن