تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805187078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

‌توفیقی ‌در ‌دانشگاه فردوسی مشهد: فعالیت‌های محیط دانشگاه نباید با احزاب و تشکل‌ها اشتباه گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ‌توفیقی ‌در ‌دانشگاه فردوسی مشهد:
فعالیت‌های محیط دانشگاه نباید با احزاب و تشکل‌ها اشتباه گرفته شود
وزیر علوم دولت اصلاحات با اشاره به اینکه حذف فیزیکی اندیشه‌ها نامعقول و غیر اخلاقی است گفت: فعالیت‌های محیط دانشگاه نباید با احزاب و تشکل‌ها اشتباه گرفته شود.

خبرگزاری فارس: فعالیت‌های محیط دانشگاه نباید با احزاب و تشکل‌ها اشتباه گرفته شود



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر توفیقی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش که در آمفی تئائر دانشکده علوم اداری اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دوران اصلاحات دوران رونق تشکلات دانشجویی بود و وزارت علوم نهایت حمایت خود را انجام می‌داد. وزیر علوم دولت اصلاحات افزود: بیانیه‌ای که در این جلسه قرائت شد، تعهد به نظام و انقلاب در آن دیده شد و نشان می‌دهد این جمع بسیاری از دانشجویان ارزشی هستند و باید نظام این را یک فرصت تلقی کند. توفیقی بیان کرد: بدون تردید حادثه 16 آذر سال 32 سبب ایجاد یک رخداد عظیم در آرمان‌های نظام شد و راهی که آن شهدا در براندازی نظام طاغوت انجام دادند امروز این عزیزان هم در ادامه آن عهد بستند که در قالب تشکل‌های متنوع در دانشگاه مشارکت داشته باشند. وی عنوان کرد: در دولت یازدهم رئیس‌جمهور اعلام کردند که از تشکل‌های دانشجویی حمایت می‌کنند و گفتند نباید محیط دانشگاه فضای امنیتی بلکه باید فضای تبادل اندیشه‌ها باشد، لذا این گفته‌ها قابل احترام است و امیدواریم مسئولان کمک کنند تا این ایده‌ها جاری شود. توفیقی تاکید کرد: در یک مقطعی دولت‌هایی آمدند که طرز تفکرشان به مصلحت نمی‌خورد اما دولت یازدهم با شعار امید وارد عمل شده لذا از ارگان‌های مرتبط تقاضا داریم که کمک کنند تا تشکل‌های دانشجویی بتوانند اقدامات تاثیرگذار خود را نشان دهند. وی خاطر نشان کرد: تشکل‌های دانشجویی یک بخش عمده‌ای از ذهنشان معطوف به بیرون دانشگاه و تحولات سیاسی است که خیلی هم خوب است و می‌تواند یک از رسالت‌های تشکل‌ها باشد و مهم است که این تفکر دریچه جدیدی را هم باز کند لذا در کنار همه کارهایی که می‌کنید وظیفه و تعهدی در مقابل این دانشگاه دارید. وزیر علوم دولت اصلاحات ادامه داد: یک بحث جدیدی را ما مطرح می‌کنیم و سعی می‌کنیم روی آن مانور دهیم که بحث دانشگاه پاسخگو است، به عنوان کسی که 35 سال در نظام کشور، مدیریت کردم نظام آموزشی عالی ما یک نظام عرضه‌محور است و خود دانشگاهیان تصمیم می‌گیرند که چه فعالیت‌هایی انجام دهند، در دنیا و دانشگاه‌های پیشرو یک مفهوم جدیدی با عنوان دانشگاه پاسخگو مطرح می‌شود که اهدافش همانند دانشگاه‌های ماست.
 
توفیقی با اشاره به اینکه از دانشگاه انتظار داریم که در دل مردم باشد، تاکید کرد: اگر پژوهش می‌کند باید پاسخگوی نیازهای ما باشد لذا معنای دانشگاه پاسخگو این است که دانشگاه سیستم علمی، زیست و فرهنگی است همچنین دانشگاه به توانمندی‌های علمی، بینش‌های جامعه و ارزش‌های اخلاقی نیاز دارد و تمام ابعاد شخصیتی فرد باید در این محیط توسعه پیدا کند لذا تنها در این صورت دانشجوی فارغ‌التحصیل بعد از ورود به جامعه می‌تواند منشا تحول باشد.
 
وزیر علوم دولت اصلاحات اذعان کرد: در خیلی از نظر‌سنجی‌هایی که از مردم صورت می‌گیرد دانشگاهیان جزء گروه‌های اول مرجع مردم هستند، مردم به دانشگاه‌ها اعتماد دارند که فرزندان خود را به آنجا می‌فرستند، تصور مردم از دانشگاه این است که محیط امنی برای ابعاد شخصیتی است. وی با بیان اینکه حذف فیزیکی اندیشه‌ها معقول نیست و غیر اخلاقی است، اظهار کرد: نواندیشی در بحث آرا و نقد تنها اتفاق می‌افتد بنابر این هر کسی باشیم، در دانشگاه با هر تشکلی باید با این فکر به سمت جلو برویم که دانشگاه را یک محیط زیست تلقی کنیم و تصور کنیم همه ما یک مسئولیت مشترک داریم و هر فعالیتی می‌کنیم باید یک شاخص برای خود داشته باشیم و ببینیم که سبب اعتلای محیط دانشگاه می‌شود یا خیر.
 
توفیقی ادامه داد: هیچ تشکلی نمی‌تواند به کاری فکر کند که سبب تخریب موقعیت علمی دانشگاه شود، این فضا اگر حذف و بی‌اعتمادی رخ دهد نمی‌توانیم تشکیل جامعه دهیم، لذا امروز هر کسی به دانشگاه می‌آید باید رفتارها به‌گونه‌ای باشد که تعالی پیدا کنند. وزیر علوم دولت اصلاحات در پایان یادآور شد: اگر چنین محیطی را بسازیم آنگاه روز به روز دانشگاه به سمت تعالی می‌رود، فعالیت‌های محیط دانشگاه نباید با احزاب و تشکل‌ها اشتباه گرفته شود و این اشتباه است، فعالیت‌های محیط دانشگاه باید به سمت تعالی پیش برود.  
 
 انتهای پیام/3138/ش40

http://fna.ir/YQ5C2C





94/10/01 - 16:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن