تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818838713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش آمار مادران مبتلا به ایدز،تهدیدی جدی برای سلامت نسل های آینده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: افزایش آمار مادران مبتلا به ایدز،تهدیدی جدی برای سلامت نسل های آینده است استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - کارشناس مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به آمار رو به رشد زنان مبتلا به ایدز این امر را تهدیدی جدی برای سلامت نسل های آینده برشمرد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ، دكتر شهلا شهرجردي افزود: متاسفانه در سالهاي اخير ضمن مشاهده شيوع افقي بيماري ايدز در جامعه، تعداد قابل توجهي نيز انتقال بيماري از مادر به نسل بعد گزارش شده است.
وي تصريح كرد: مقايسه سالهاي شناسايي موارد در هر سال نشان مي دهد كه روابط جنسي محافظت نشده رو به رشد بوده در حالي كه با استفاده از كاهش آسيب در مصرف كنندگان تزريقي مواد مخدر ميزان شيوع بيماري از طريق استفاده از سرنگ آلوده مشترك روبه كاهش است.
وي گفت: بررسي روند آماري چند سال اخير مبتلايان به HIV در ايران نشان مي دهد كه تعداد و درصد مبتلايان زن نسبت به مردان رو به افزايش است و اين درحالي است كه درصد ابتلا از طريق روابط جنسي محافظت نشده افزايش يافته و بشكل جدي تهديد كننده سلامت جامعه است.
دكتر شهرجردي ، درصد انتقال بيماري ايدز از طريق تزريق با وسايل مشترك را ۶/۶۶ درصد، رفتارهاي پر خطر را ۵/۱۴ درصد و انتقال از مادر به كودك و انتقال نا مشخص را به ترتيب ۴/۱ و ۷/۱۶ درصد اعلام كرد .
به گفته وي، بر اساس آمار به دست آمده ، درصد موارد شناسايي شده در شش ماهه اول سال ۹۴، ۳۴ درصد مبتلايان زنان و ۶۶درصد را مردان تشكيل مي دهند كه ۳۹ درصد موارد ابتلا از طريق استفاده از وسايل تزريق مشترك، ۴۱درصد روابط جنسي ، ۳ درصد انتقال از مادر به كودك و ۱۷ درصد موارد نيز راه هاي انتقال بيماري بيان نشده است.
دكتر شهرجردي، موارد انتقال از طريق فراورده هاي خوني را صفر اعلام كرد و افزود: از ديگر مباحث نگران كننده، سن ابتلا در كشور است كه ۵۲ درصد مبتلايان در گروه سني ۲۱ تا ۳۵ سال هستند.
وي، اجراي برنامه هاي آموزشي و اطلاع رساني را از برنامه هاي جاري معاونت هاي بهداشتي دانشگاه هاي علوم پزشكي و سازمان هاي متولي تامين سلامت در جامعه دانست و افزود: خوشبختانه اين امر موجب گرديده است تا با آگاهي بخشي به معتادين يكي از عمده ترين عوامل شيوع بيماري ايدز كه استفاده از سرنگ مشترك آلوده است تا حدودي كنترل شود.
گفتني است، HIV نوعي ويروس نقص ايمني است كه سبب عفونت سلول هاي سيستم ايمني و اختلال در عملكرد آنان مي شود كه امروزه بعنوان يكي از مهمترين معضلات بهداشتي درماني و از سوي سازمان جهاني بهداشت، به عنوان ششمين بيماري كشنده معرفي شده است.

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




سه شنبه 1 دی 1394 - 10:59:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن