تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819048648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سقوط فرمانداري «سنگين» به دست طالبان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سقوط فرمانداري «سنگين» به دست طالبان
گزارش‌ها از ولايت «هلمند» افغانستان حاكي از آن است كه فرمانداري «سنگين» اين ولايت به دست گروه طالبان سقوط كرده است.
گزارش‌ها از ولايت «هلمند» افغانستان حاكي از آن است كه فرمانداري «سنگين» اين ولايت به دست گروه طالبان سقوط كرده است.
به گزارش فارس، حدود 400 سرباز ارتش ملي و مأمور پليس در پايگاه ارتش در اين فرمانداري در محاصره طالبان قرار گرفته‌اند. «هاشم الكوزي»، نماينده هلمند با تأييد اين خبر گفت: «طالبان تمامي راه‌هاي منتهي به اين فرمانداري را بسته‌ است. گزارش‌ها حاكي از ادامه درگيري در اطراف پايگاه نظامي سنگين است.» گفته مي‌شود واحدهاي نظامي ارتش و پليس افغانستان در اين فرمانداري از حدود دو هفته پيش تقاضاي نيروي كمكي كرده بودند.
همچنين پيش از اين نيز «محمدجان رسول يار» معاون والي هلمند در نامه‌اي به رئيس جمهور افغانستان در صفحه رسمي فيس‌بوك خود نوشته بود كه در دو روز گذشته 90 سرباز افغانستاني در جنگ با طالبان در اين ولايت كشته شدند و اخطار داد اين فرمانداري در خطر سقوط قرار دارد. درگيري شديد ميان طالبان و نيروهاي امنيتي افغانستاني دست كم از دو روز پيش در فرمانداري‌هاي سنگين و گرشك ولايت هلمند ادامه دارد.
يك مقام ارشد غربي به خبرگزاري فرانسه گفته بود كه با وخامت اوضاع امنيتي در اين فرمانداري نيروهاي ويژه امريكايي در هفته‌هاي اخير به هلمند اعزام شده بودند تا به نيروهاي افغانستاني ياري رسانند. تاكنون منابع رسمي امنيتي افغانستان در اين باره اظهار نظري نكرده‌اند. خبرگزاري جمهور با انتشار اين خبر نوشت: «روز يك‌شنبه مسئولان در وزارت دفاع افغانستان جنگ در ولايت هلمند را تأييد كردند، اما خطر سقوط فرمانداري‌هاي اين ولايت را رد كرده بودند.» طالبان دو ماه پيش هم در حمله‌اي غافلگيركننده به قندوز، اين شهر را تصرف كرد كه با حملات گسترده نيروهاي امنيتي افغانستان چند هفته بعد قندوز از دست طالبان آزاد شد. گروه طالبان پس از تأييد خبر مرگ ملا عمر، رهبر سابق اين گروه دچار انشقاق و دودستگي شده است. همچنين در هفته اخير گزارش‌هاي ضد و نقيضي مبني بر مرگ ملا اختر منصور، رهبر جديد طالبان منتشر شده است.


منبع : فارس















تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن