تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819655747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیه نیروهای بیشتری را از عراق خارج می کند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ترکیه نیروهای بیشتری را از عراق خارج می کند
به درخواست آمریکا؛
ترکیه نیروهای بیشتری را از عراق خارج می کند وزارت امور خارجه ترکیه با طرح این ادعا که تنش در روابط آنکارا – بغداد ناشی از سوء تفاهم است، از خروج تعداد بیشتری از نظامیان خود از شمال عراق خبر داد.


به گزارش فرهنگ نیوز ، وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای رسما پذیرفت که هماهنگی میان آنکارا و بغداد بر سر اعزام نیروهای ترکیه به پایگاه «بعشیقه» در نزدیکی شهر موصل، با اشکال مواجه بوده است.

به این ترتیب، ترکیه که پیشتر با اعمال فشار بغداد اندکی از شمار نیروهای متجاوز در شمال عراق کاسته بود، اکنون می گوید که قصد دارد تعداد بیشتری از آنها را این منطقه خارج کند.

گفته می شود که این اقدام ترکیه واکنشی است به اظهارات اخیر «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا که کاهش تنش در روابط آنکارا – بغداد را خواستار شده بود.

ترکیه در اوایل ماهی میلادی جاری (دسامبر) به بهانه اهداف آموزشی، دستکم ۱۵۰ نظامی خود را به شمال عراق فرستاد.  

اما مقامات عراقی در واکنشی شدید، این اقدام ترکیه را که بدون هماهنگی با دولت بغداد صورت گرفته بود، محکوم کرده و آن را نقض تمامیت ارضی عراق تلقی کردند.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه اخیر خود مدعی شد: ترکیه با در نظر گرفتن دغدغه های عراق و با توجه به لزوم مبارزه با داعش به خروج نیروهای خود از استان «نینوا» که سرچشمه این سوء تفاهم است، ادامه می دهد.

پیشتر تلویزیون رسمی ترکیه به نقل از مقامات رسمی این کشور از خروج ۱۰ تا ۱۲ خودورو نظامی از پایگاه «بعشیقه» به قصد ترک منطقه خبر داده بود.

این اقدام چند روز پس از آن صورت می گیرد که «احمد داود اغلو» نخست وزیر ترکیه اعلام کرد بعد از مذاکره با مقامات عراقی تصمیم گرفته شده که نیروهای نظامی مستقر در پایگاه بعشیقه را مجددا سازماندهی کنند.

با این حال، هنوز معلوم نیست چه تعداد از سربازان ترکیه بعشیقه را ترک می کنند و مقصد نهایی آنها کجاست.

منبع: مهر


94/9/29 - 11:01 - 2015-12-20 11:01:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن