تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820929097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درسی که «ویسی» به فوتبال ایران داد بدون دلال هم می‌توان موفق بود/ فوتبال پاک هزینه کمتری دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: درسی که «ویسی» به فوتبال ایران داد
بدون دلال هم می‌توان موفق بود/ فوتبال پاک هزینه کمتری دارد
در فوتبالی که در احاطه دلالان است، عبدالله ویسی بدون تکیه و دخالت واسطه‌ها با کمترین هزینه به موفقیت دست یافت.

خبرگزاری فارس: بدون دلال هم می‌توان موفق بود/ فوتبال پاک هزینه کمتری دارد



به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تیم فوتبال استقلال خوزستان موفق شد به عنوان قهرمانی نیم فصل نخست فوتبال کشور دست یابد، عنوانی که به طور حتم در ابتدای فصل کمتر کسی آن را پیش‌بینی یا به آن فکر می‌کرد.

اما این عنوان جز با درایت و پاکی در فوتبال کسب نشد، درایتی که در فوتبال ایران کمتر وجود دارد و مربیان ما توسط عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب احاطه شده‌اند و رشته اختیارات خود را دست آنان سپرده‌اند.

کسانی که به هیچ تیمی رحم نکرده‌اند و برای گذران امورات خود راحت‌ترین راه را انتخاب کرده و با سرکیسه کردن باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان و البته برخی مدیران عامل تیم‌ها، سال‌هاست ضربه‌ای بس مهلک به فوتبال ایران وارد کرده‌اند و تا کنون هیچ مرجعی در مقام پیگیری و جمع‌آوری آنها اقدام نکرده است.

حتی برنامه نود نیز به عنوان صدای فوتبال ایران در مقطعی به این موضوع ورود کرد، اما پس از مدتی بی هیچ نتیجه‌ای به این بحث پایان داد و دلالان فوتبالی همچنان به فعالیت کثیف خود در فوتبال ادامه دادند.

با اشاره‌ای به گذشته، قصد داریم کار خوب ویسی را در فصل جاری مورد تحلیل و البته تجلیل قرار دهیم تا شاید برخی در فوتبال ما از جمله فوتبال خوزستان، که رشته‌ای از فوتبال ندارند با واگذاری امور به افراد ناشایست و سودجو، به خود آمده و جای خرج‌های بی‌منفعت و بی‌سرانجام، کمی درایت به خرج داده و راه درست را برای کسب موفقیت انتخاب کنند.

 پیش از آغاز لیگ برتر جاری، یکی از بازیکنان تیم استقلال خوزستان که از استان‌های هم‌جوار این استان توسط عبدالله ویسی برای حضور در تیم فوتبال استقلال به اهواز آمده بود، در بدو ورود با تماس دلال معروف و منشوری فوتبال خوزستان مواجه شد که عنوان می‌کرد، او بوده که این بازیکن را به سرمربی استقلال معرفی کرده و از او خواسته مبلغی را به عنوان حق ترانزیت به وی پرداخت کند در غیر این صورت از بستن قرارداد او با استقلالی‌های خوزستان جلوگیری به عمل می‌آید.

البته بازیکن مذکور هوشیاری به خرج داده و ضمن بی‌اعتنایی به صحبت‌های این فرد، این موضوع را با عبدالله ویسی در میان می‌گذارد، ویسی نیز در پاسخ از بازیکن حمایت می‌کند و به وی اطمینان می‌دهد که من شخصاً تو را برای حضور در اهواز خواسته‌ام و هیچ‌کسی واسطه این انتقال نبوده است و دیگر پاسخ هیچ فردی را در این خصوص ندهید.

این صحبت‌های ویسی باعث قوت قلب این بازیکن شد و فرد دلال نیز پس از شکست خوردن در امر اخاذی از بازیکن، بعدازظهر همان روز با چهره‌ای برافروخته، همچون مال‌باخته‌ای بر سر تمرین استقلال خوزستان حاضر شده و از دور بازیکن را مورد نظر گرفته بود که البته کاری از پیش نبرد و آن بازیکن نیز فردای آن روز قرارداد خود را با آبی پوشان اهوازی امضا کرد.

این مورد تنها نمونه‌ای بود از عملکرد ویسی در جذب بازیکن و نمونه‌ای از باج ندادن به زیاده خواهان و واسطه‌های این فوتبال بیمار که هر روزه برای ماهی گرفتن از آب گل‌آلود آن، عده‌ای به هر بهانه و هر ترفندی سعی در هر چه بیشتر آلوده کردن آن دارند.

بارها در محافل کارشناسی مختلف عنوان شده است که همیشه نام‌های بزرگ دوای درد تیم‌ها نیستند و این کیفیت بازیکن و جای گرفتن در چارت تیمی است که باعث رسیدن به موفقیت می‌شود.

اما برخی مربیان یا خود راه دلالان را پیش گرفته‌اند و یا با دلالان همکاری تنگاتنگی دارند و جالب‌تر اینکه، مدیر عاملان برخی باشگاه‌ها نیز از جمله چند باشگاه خوزستانی، بستن تیم‌های خود را به دست دلالان سپرده‌اند و باعث شده‌اند که تیم‌هایی چون فولاد خوزستان، استقلال اهواز و صنعت نفت آبادان به حال و روز امروزی دچار شوند.

در این وادی پرمخاطره و حساس سرمربی آبی پوشان اهوازی با یک ریسک بزرگ اما موفق و با استفاده از جوانان جویای نام و بی غرور فوتبال که عمدتاً از خاک فوتبال خیز خوزستان هستند، توانست به نتیجه‌ای که هر باشگاهی به دنبال کسب آن هزینه‌های گزاف می‌کند و به‌دست نمی‌آورد، دست یابد.

پیش از این، ویسی در صبای قم نیز چنین کاری را انجام داد و موفق شد با آن تیم سهمیه آسیا را کسب کند، وی در پیکان نیز چنین عملکردی داشت، اما به دلیل شرایط معلومی که در آن تیم وجود داشت موفق نبود.

با این حال این مسیر پیشینه راه این مربی محجوب فوتبال خوزستان و کشور است و ویسی به خوبی می‌داند که حق را چگونه ادا می‌کنند و چه کسانی محق حضور در کدام میادین هستند.

کسی چه می‌داند، شاید روزی که عبدالله ویسی به خاطر حضور نام‌های بزرگ، از لیست تیم ملی خط خورد، به اشک‌هایی که در آن زمان برای دل‌شکستگی فرزندش ریخت قسم خورد، هرگز حق و شایستگی مظلومی را به نام‌های بزرگ و گران‌قیمت نفروشد و با کمترین‌ها و البته تلاش و پشتکار بیشتر موفقیت‌ها را به کارنامه افتخارات خود کسب کند. *********
علی دایلی *********
انتهای پیام/72013/ق30

http://fna.ir/WJT9Q1





94/09/29 - 11:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن