تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820124038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرار رو به جلوي فدراسيون فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فرار رو به جلوي فدراسيون فوتبال
فدراسيون فوتبال به انتشار خبري مبني بر ضبط اسناد و كامپيوتر شخصي علي كفاشيان واكنش تندي نشان داد.
نویسنده : شیوا نوروزی 


فدراسيون فوتبال به انتشار خبري مبني بر ضبط اسناد و كامپيوتر شخصي علي كفاشيان واكنش تندي نشان داد. در حالي‌كه رئيس فدراسيون فوتبال در روزهاي اخير تلاش مي‌كرد خود را بي‌خيال نشان دهد، يكي از روزنامه‌هاي صبح پنج‌شنبه اين خبر را منتشر كرد تا فدراسيون‌نشينان چاره‌اي جز تكذيب خبر و تهديد روزنامه مذكور به شكايت نداشته باشند.
 
گمانه‌زني يا دستپاچگي؟
اهالي ساختمان فدراسيون در خيابان سئول در شرايطي در يك روز تعطيل بيانيه صادر كردند كه خبر حضور سرزده يك نهاد نظارتي در دفتر كفاشيان پيشتر تأييد شده است. در اين بيانيه به شدت تلاش شده تا موضوع ضبط كامپيوتر كفاشيان گمانه‌زني خوانده شود: «پس از درج برخي اخبار و گمانه‌زني‌ها از حضور نهادهاي ذي‌صلاح در فدراسيون فوتبال و ضبط اسناد و كامپيوتر شخصي رئيس فدراسيون، لازم به توضيح است بسياري از موارد مطروحه تنها در حد يك گمانه‌زني، حدس و گمان و گاهاً شايعه‌پراكني و در جهت تشويش اذهان عمومي بوده و فدراسيون فوتبال ضمن رد اين موارد اعلام مي‌دارد بسياري از اين مسائل و به‌خصوص ادعاي يكي از روزنامه‌هاي صبح پنج‌شنبه درباره ضبط كامپيوتر شخصي رئيس فدراسيون فوتبال صحت نداشته و فدراسيون فوتبال پيگيري اين موضوع را از طريق مراجع قضايي در راستاي اثبات ادعاهاي مطروحه، حق خود مي‌داند و در دستور كاري خود قرار داده است.»
 
توهمي از نوع كفاشيان
16 آذر امسال براي فدراسيون فوتبال و به ويژه رئيس خنده‌روي آن، روز عجيبي بود. در اين روز خبر حضور سرزده يك نهاد امنيتي در سايت تابناك منتشر شد. با وجود آنكه تصور مي‌شد اين بار هم شاهد تكذيب ماجرا باشيم، اما موضوع حساس‌تر از آن بود كه بتوانند با يك بيانيه ساده آن را توطئه رسانه‌اي بنامند. به ويژه آنكه حسني‌خو، مدير حراست وزارت ورزش و جوانان هم خبر فوق را تأييد كرد: «اين اتفاق توسط نهادهاي مسئول رخ داده است و اين پرونده در مرحله تحقيقات مقدماتي است.» رئيس فدراسيون يك روز پس از فاش شدن ماجرا در گفت‌و‌گو با سايت كاپ، مدعي شد برخي‌ها توهم زده‌اند: «اينكه به دفتر من آمده‌ و اسناد مرا ضبط كرده‌اند، جاي تعجب دارد. سازمان بازرسي در همه ارگان‌ها حاضر است. دوستاني كه به دفترم آمدند نه از نهادهاي امنيتي كه از سازمان بازرسي بودند، نه دستگيري صورت گرفت و نه ضبط اسناد. فقط در حد يك جلسه بود كه در همه ادارات و ارگان‌ها انجام مي‌شود. مطلب نوشته شده درباره حضور مأموران امنيتي در دفتر من توهم است.»
  
اينترپل
با فاش شدن پرونده فساد در فيفا پاي خيلي‌ها به اين پرونده باز شد؛ از بلاتر گرفته تا پلاتيني و سايرين. در اين ميان گفته مي‌شود احتمالاً مقامات فدراسيون فوتبال ايران هم در پرونده فساد فدراسيون جهاني فوتبال نقش داشته‌اند، گمانه‌زني كه خيلي‌ها آن را با ورود نهاد نظارتي به دفتر كفاشيان و همكاري آنها با اينترپل مرتبط مي‌دانند. با اين وجود اسلاميان، نايب‌رئيس اول كفاشيان در گفت‌و‌گو با «فارس» ترجيح داده محتاطانه در اين باره صحبت كند. البته آقاي نايب‌رئيس از همه خواسته تا با آبروي كفاشيان بازي نكنند: «من هم اين خبر را شنيدم، اما اجازه دهيد تا زمان بگذرد و مطمئن باشيد حقايق روشن خواهد شد. با اين حال من فكر مي‌كنم حتي اگر ضرورتي براي انجام اين كار بود، نبايد با آبروي افراد بازي مي‌كردند. ما در روايات داريم كه آبروي مسلمان مثل خون اوست، يعني اگر آبروي يك مسلمان را بي‌دليل برديد مثل اين است كه خون او را ريخته‌ايد. بنابراين اگر هم ضرورتي براي انجام اين كار باشد، راه‌هايي هست كه منجر به ريختن آبروي افراد نشود. البته در مرحله تحقيق، حق با برخي ارگان‌ها است تا بررسي‌هاي لازم را از نهادهاي مختلف انجام دهند و يك‌سري اسناد و مدارك را ببينند و اين موضوع هم از نظر من هيچ ايرادي ندارد و اتفاقاً بايد هم اين اتفاق بيفتد، اما با هتك‌حرمت به شدت مخالف هستم. آيا نمي‌شد اين اتفاقات بدون ريختن آبروي افراد انجام شود؟ سؤال من اين است اگر مي‌شد اين اتفاق بيفتد كه واقعاً مي‌شد، چرا طور ديگري رفتار شد.»

منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن