تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819421712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام همبستگی مردم بحرین با شیعیان نیجریه


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
اعلام همبستگی مردم بحرین با شیعیان نیجریه
اعلام همبستگی مردم بحرین با شیعیان نیجریه مردم بحرین بعد از نماز جمعه امروز با برگزاری راهپیمایی با شیعیان نیجریه اعلام همبستگی کردند.


به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از رسانه‌های بحرین، مردم بحرین بعد از نماز جمعه امروز با برگزاری راهپیمایی با شیعیان نیجریه که به دست نیروهای ارتش این کشور قتل عام شدند ابراز همبستگی کردند.
 
راهپیمایان با در دست داشتند تصاویر شهدای این جنایت، حمایت خود را از شیعیان این کشور اعلام کردند.
 
طبق این گزارش، ارتش نیجریه، شامگاه شنبه به منزل شیخ الزکزاکی، رهبر جنبش اسلامی این کشور حمله‌ور شد و وی را دستگیر کرد. در این عملیات صدها نفر شهید و شمار دیگری بازداشت شدند.
 
این اقدام وحشیانه ارتش نیجریه با اعتراض‌های گسترده مسلمانان کشورهای مختلف به‌ویژه شیعیان مواجه شده است.
 
جریان ملی- اسلامی الوفاق،  بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی شیعیان در بحرین در واکنشی انتقادی از کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور، تأکید کرد توسل به زور و کشتار کاملا با ارزش‌های انسانی، اصول حقوق بشر بین‌الملل و ارزش‌ها و تعالیم اسلامی منافات دارد و نمی‌توان آن را توجیه کرد.
 
جریان الوفاق بر موضع ثابت خود که مبتنی بر لزوم حل و فصل اختلافات و تنش‌ها از طریق شیوه‌های متمدانه به‌ویژه گفت‌وگو تأکید و خاطرنشان کرد، راه‌حل‌های خشونت‌‌آمیز در همه موارد شکست خود را  ثابت کرده‌اند.
 
این جریان مخالف رژیم بحرین ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان جنایت «شنبه سیاه ارتش نیجریه» و طلب شفا برای مجروحان این واقعه، آزادی همه زندانیان و در رأس آنها «شیخ ابراهیم الزکزاکی» رهبر «جنبش اسلامی» نیجریه و یاران وی که از جایگاه دینی عظیمی برخوردار هستند را خواستار شد.
 
سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تیراندازی به سوی اعضای جنبش اسلامی نیجریه در شهر زاریا «باید به سرعت مورد بررسی و تحقیق قرار بگیرد ... و هرکسی که مسئول این کشتار خلاف قانونی بوده است باید به پیشگاه عدالت سپرده شود.»
 
 


منبع: تسنیم


94/9/27 - 17:52 - 2015-12-18 17:52:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن