تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805170649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقیق و پژوهش درک مفاهیم قرآنی را بیشتر می کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: امام جمعه قزوین:
تحقیق و پژوهش درک مفاهیم قرآنی را بیشتر می کند

قزوین امام جمعه


شناسهٔ خبر: 3002551 - پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
استانها > قزوین

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: استفاده از پژوهش و تحقیق ضمن کمک به توسعه کشور می تواند درک مفاهیم قرآنی را بیشتر کرده و گرایش به توحید را عمیق تر کند. به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس، معاون، مدیران و محققان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در قرآن کریم در خصوص تفکر، تحقیق، پژوهش و تعقل تاکید شده که می تواند زمینه قرابت انسان به خدا را بیشتر کند. وی گفت: نزدیکی انسان به خدا و رسیدن به مرحله تقوی رمز رسیدن به سعادت است و اگر کسی پیوند مستمر خود با معبود را برقرار کند می تواند خود را پیدا کرده و راه و رسم درست زندگی کردن را نیز پیدا کند. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین تصریح کرد: فضای کنونی جامعه ایجاب می کند معنویت را ترویج کنیم تا با حاکم شدن اخلاق ضمن کاهش آسیب های اجتماعی به سالم سازی محیط و تقویت ارزشهای اسلامی کمک شود. وی افزود: اگر بستر امور معنوی در جامعه مهیا شود می توانیم همه گروهها را به سمت امور ارزشی هدایت کرد و نگران خروج از مسیرهای اخلاقی جوانان هم نشد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال هر چیزی را در این عالم نشانه معرفی می‌کند و کنار هم قرار گرفتن این نشانه‌ها انسان را به خداوند می‌رساند و وقتی انسان خداوند را پیدا کند و بشناسد، در واقع خودش را شناخته و راه و رسم زندگی مترقی را پیدا کرده است. عابدینی به نقش روحانیت در تبلیغ امور دینی اشاره کرد و گفت: در کنار همه ابزارهای رسانه ای و تبلیغی باید اذعان کرد علما و روحانیون همیشه وظیفه هدایت و رهبری مردم را بر عهده داشته اند وتواسنته اند در ر اهنمایی گروههای مختلف نقش آفرین باشند هر چند دشمنان دنبال ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت هستند تا به اهداف پلید خود برسند. پژوهش موجب افزایش درک مفاهیم قرآنی می شود امام جمعه قزوین یادآورشد: باید در کنار فعالیت های روزمره، بصیرت و معنویت دینی را در خود و افراد خانواده و محیط پیرامون خود تبلیغ و تقویت کنیم تا سلامت روحی و معنوی در همه محیط ها گسترش یابد. آیت الله عابدینی بیان کرد: کارهای تحقیقاتی و پژوهشی اگر در جامعه جدی گرفته شود نتیجه کارها بهتر می شود و ضمن کاهش هزینه ها موفقیت ها را دوچندان می کند.

وی اضافه کرد: پژوهش و تحقیق در کنار همه فواید دنیوی و کمک به زندگی مردم اگر در علوم قرآنی استفاده شود می تواند درک و فهم قرآنی را از ابعاد مختلف و پر از رمز و راز و محتوای غنی وانسان ساز این کتاب آسمانی بیشتر کرده و ما را به خدا بیشتر نزدیک کند. امام جمعه قزوین گفت: تامل در قرآن و آیات الهی با اتکاء به تحقیق عظمت بیکران پروردگار و آیاتش را نشان می دهد و از محققان انتظار داریم با تدبر در قرآن از این کتاب الهی بیشتر بهره مند شوند. عابدینی استفاده از نتایج تحقیقاتی در فعالیتهای کشاورزی را ضروری دانست و یادآورشد: در شرایطی که با بحران آب مواجهیم انجام امور شما باید مبنای پژوهش داشته باشد تا هم راندمان کار وتولید را بالا ببرید و هم در جلوگیری از هدر رفت منابع خدادادی پیشگام باشید. وی گفت: استفاده از دستاوردهای مراکز تحقیقاتی جهاد کشاوری را جدی بگیرید تا به نتایج مطلوبی دست یابید. ابراهیمی پاک: مراکز تحقیقاتی کشاورزی استان قزوین شاخص است در ادامه نیازعلی ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزی استان قزوین در کشور جایگاه ویژه ای دارد و با برنامه ریزی اصولی و پژوهشی می توانیم به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و رشد و توسعه این بخش کمک کنیم. وی اظهارداشت: وزارت جهاد کشاورزی بعد از دانشگاهها بزرگترین مراکز تحقیقات و پژوهشی کشور را دارد و در استان قزوین هم مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و مرکز تحقیقات انگور دارای ظرفیت های بسیار بالایی است که می تواند به توسعه کشاورزی با روشهای علمی و نوین کمک کند.

ابراهیمی پاک به تغییر کاربری اراضی زراعی در استان اشاره کرد و افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان بالاست که از نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه و روحانیون انتظار داریم با استفاده ز تریبونهای نماز جمعه و منابر ضمن آگاه سازی مردم برای همراهی با دولت و جلوگیری ازتعرض به اراضی کشاورزی زمینه صیانت از منابع خدادادی را فراهم کنند. در این جلسه مهرزاد محصص مستشاری رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی کشاورزی استان قزوین نیز گفت: در حال حاضر ۹ شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی در استان فعال شده است تا بتوان کارهای پژوهشی را حمایت کرد. مستشاری تصریح کرد: در این مرکز طرحهای مهمی در بخش کشاورزی اجرا شده و آموزش بهره برداران نیز با هدف ارتقاء سطح علمی کشاورزان به طور مستمر صورت می گیرد که این کتار با استقباب کشاورزان روبرو شده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن