تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803551606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرنگار اعزامی فارس گزارش می‌دهد جنگ روانی رسانه‌های وابسته به ریاض در میز مذاکرات صلح یمن در سوئیس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: خبرنگار اعزامی فارس گزارش می‌دهد
جنگ روانی رسانه‌های وابسته به ریاض در میز مذاکرات صلح یمن در سوئیس
نشست یمن در سوئیس در حالی سومین روز خود را در یک هوای آفتابی پیش می‌برد که رسانه های وابسته به ریاض با یک جنگ روانی تمرکز خود را به مقصر جلوه دادن انصارالله در صورت شکست مذاکرات سوق داده‌اند.

خبرگزاری فارس: جنگ روانی رسانه‌های وابسته به ریاض در میز مذاکرات صلح یمن در سوئیس



به گزارش خبرنگار اعزامی سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس به سوئیس، نشست میان نمایندگان انصارالله و نمایندگان «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن که به ریاض وابسته هستند، از روز 15 دسامبر (24 آذرماه) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

  دومین روز از نشست محرمانه طرف‌های یمنی در حالی به پایان رسید که برخی گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که تبادل اسرا، یکی از مهمترین موضوعاتی بود به آن پرداخته شد. رسانه های وابسته به ریاض از آغاز مذاکرات و حتی قبل از آن جنگ روانی به راه انداخته اند و خط خبری خود را به سوی مقصر جلوه دادن انصارالله در صورت شکست این دور از مذاکرات، علیرغم کارشکنی‌های طرف مقابل سوق داده‌اند. گزارش های زیادی منتشر شده که حکایت از آن دارد که هدف اصلی نمایندگان انصارالله برای شرکت در مذاکرات، توقف جنگ و برقراری آتش بس و کمک به مردم بی گناه بوده است اما ظاهراً حامیان دولت مستعفی یمن تلاش می‌کنند با جلب حمایت نماینده سازمان ملل، مانع از اجرایی شدن توافق هفت بندی نشست «مسقط» شود. منابع آگاه می گویند که طرف تحت حمایت ریاض بدون توجه به پایان دادن به رنج و مشقت مردم یمن، تلاش خود را بر آزادی تنها سه عنصری که برای دولت منصور هادی حائز اهمیت است، متمرکز کرده و به موضوعات و مطالبات انصارالله هیچ گونه توجهی ندارد. سه نفر مذکور، «محمود صبیحی» وزیر دفاع سابق یمن، «ناصر منصور» برادر منصور هادی و «فیصل رجب» فرمانده سابق نظامی منطقه عدن هستند و باقی زندانیان فاقد هرگونه اهمیتی برای طرف تحت حمایت ریاض در مذاکرات هستند.

  صبیحی در واقع وزیر دفاع سابق یمن و یک چهره برجسته برای دولت هادی به حساب می آید و نمایندگان وابسته به ریاض امیدوارند که او آزاد شود و بتواند ارتش یمن را در راستای اهداف منصور هادی متحد کند. برادر منصور هادی نیز که معاون سرویس امنیت سیاسی در «لحج»، «أبین» و «عدن» بوده، در واقع از متحدان با القاعده و داعش است. گزارش ها حکایت از آن دارد که تمامی تلاش نمایندگان منصور هادی در مذاکرات، آزادی این سه نفر است و این در حالی است که آنها حتی حاضر نیستند در قبال اینگونه مطالبات حتی به برقراری آتش بس در مذاکرات متعهد شوند. رسانه های وابسته به سعودی در جنگ روانی خود تأکید دارند که انصارالله در حال کارشکنی در مذاکرات است اما برخی منابع آگاه از مذاکرات اعلام کردند که نمایندگان وابسته به ریاض در مذاکرات می‌گویند که آتش بس هیچ ارتباطی به تبادل زندانیان ندارند و تأکید دارند که آتش بس در صورت اجرای قطعنامه 2216 به صورت خودکار اجرایی می‌شود. با اینحال، انصارالله از قبل از مذاکرات نیز تأکید بر این مسئله داشت که از مطالبات خود کوتاه نمی آید و بنابراین آزادی اسرا یکی از شرایط اصلی انصارالله محسوب می شود و بحث تبادل اسرا به آتش بس بدون محدودیت زمانی منوط است. علیرغم تمامی فضاسازی های رسانه های تحت فرمان سعودی و تلاش برای عملی نشدن مطالبات انصارالله، نمایندگان انصارالله هیچ عجله ای برای پایان دادن به مذاکرات ندارند و هیچ گونه اجباری نمی بینند که از مطالبات خود عقب‌نشینی کنند.

  برخی منابع آگاه  از دیدار یک کمیته نظامی که وظیفه اجرای آتش بس را دارد با نمایندگانی از انصارالله و نماینده سازمان ملل خبر می دهند و گزارشها حکایت از آن دارد که کمیته ای برای وارد کردن کمک‌های بشردوستانه به یمن تشکیل شده است و پیش‌نویسی هم برای اجرایی کردن آن آماده شده است تا به این فرایند تسریع بخشند. نشست طرفین یمنی همچنان ادامه دارد و قرار است نتیجه گیری کمک های بشردوستانه به بحث گذاشته شود. طرف وابسته به ریاض نشان می دهد که خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات است اما برخی گزارشات حکایت از آن دارد که هیأت وابسته به عربستان بیشتر بر رفع تحریم ها و حصر تعز تأکید دارد و رها کردن دیگر مناطق درگیر یمن که مردم آن در وضعیت اسفناکی به سر می برند در دستورکارش نیست. برخلاف جوسازی هایی که از سوی عربستان علیه انصارالله در حال شکل گیری است، کنگره مردمی یمن و انصارالله هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند و معتقدند که رفع تحریم‌ها و حصر باید شامل تمامی شهرهای یمنی شود. علیرغم وجود موانعی در مسیر پیشرفت مذاکرات صلح یمن، برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که مذاکرات به نتیجه برسد و برخی منابع نزدیک به مذاکرات از جو مثبت گفت وگوهای ژنو درباره یمن خبر داده‌اند. با اینحال، حامیان ریاض در میز مذاکرات تلاش می کنند به موضوعات حاشیه‌ای بپردازند و با منحرف کردن محور اصلی گفت وگوها، مذاکرات را بی نتیجه گذارند و انصارالله را در مقابل چشمان جامعه جهانی مقصر جلوه دهند اما واقعیت آن است که تا زمانیکه عربستان به نقض آتش بس در یمن ادامه دهد نه تنها مذاکرات نتیجه ای در پی نخواهد داشت بلکه واکنش های انصارالله به تجاوزات سعودی ها را نیز به همراه خواهد داشت. انتهای پیام/غ  

http://fna.ir/LYPUQE





94/09/26 - 13:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن