تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837909898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محبت الهی نتیجه اش اطاعت است/ایمان خضوع قلب است


واضح آرشیو وب فارسی:تقریب نیوز: دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه محبت نتیجه اش اطاعت است، اظهار داشت: انسان وقتی به محبت توفیق یافت و حب الهی در دل انسان ریشه دواند به اطاعت می رسد .به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح روز پنج شنبه طی سخنانی در جشن پایان دوره عمومی طلاب ایرانی و بین المللی جامعة الزهرا(س) قم با بیان اینکه در قرآن کریم دو نوع حیات آمده است، اظهار داشت: اولی حیات تغذیه و احساس که ما در آن با سایر جانوران شریک هستیم که از این حیات تغذیه و احساس در قرآن کریم کرارا به حیات اکل و تمتع یاد شده است. وی با اشاره به آیه شریفه «وَالَّذِینَ کَفَرُوا یَتَمَتَّعُونَ وَیَأْکُلُونَ کَمَا تَأْکُلُ الْأَنْعَامُ وَالنَّارُ مَثْوًى لَّهُمْ»، اظهار داشت: کافران از حیات اکل و تمتع برخوردارند و از حیات برتری که خداوند در قرآن کریم از آن یاد می کند و انبیا آنرا برای بشر به ارمغان آورده اند، بی بهره اند. آیت الله اراکی با اشاره به آیه 179 سوره الاعراف«وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَـئِکَ کَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ»، اظهار داشت: برای دوزخ کسانی را آماده کرده ایم که دل دارند ولی با این دل فهم نمی کنند یعنی دل مرده ای دارند چشم دارند ولی با این چشم نمی بینند، گوش دارند ولی با این گوش چیزی را نمی شنوند و اینها مانند چهارپایانی هستند که از حیات حقیقی بهره ای نبرده اند. اینها حیات دارند اما حیات آنها حیات اکل و تمتع است. وی افزود: آنهایی که از نعمت گوش و چشم بهره نمی گیرند و در آنچه با گوش می شنوند و با چشم می بینند نمی اندیشند خداوند متعال از آنها به غافلان و کسانی که دارای حیات چهارچایانی هستند، تعبیر می کند. آیت الله اراکی اظهار داشت: خدای متعال به بشر قوه تعقل داده است این قوه تعقل همانند کارخانه ای می ماند که نیاز به مواد اولیه دارد تا بتواند به وسیله این مواد خام کالایی که مورد استفاده بشر است را تولید کند که این مواد خام توسط چشم و گوش برای این کارخانه تأمین می شود و چشم و گوش، کانال ورودی مواد خام این کارخانه عظیم تعقل انسانی است. وی با بیان اینکه حیات دیگر حیات الهی است، اظهار داشت: درباره کسانی که از حیات الهی برخوردارند از آنچه با چشم می بینند و از آنچه با گوش می شنوند بهره می گیرند و در آن تأمل و تعقل می کنند. دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به آیات 190 و 191 سوره آل عمران « إِنَّ فِی خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اخْتِلافِ اللَّیْلِ وَ النَّهارِ لَآیاتٍ لِأُولِی الْأَلْبابِ(190) الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیاماً وَ قُعُوداً وَ عَلى جُنُوبِهِمْ وَ یَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلاً سُبْحانَکَ فَقِنا عَذابَ النَّارِ (191)، اظهار داشت: اینها کسانی هستند که در آنچه با چشم می بینند در آن تفکر و تعقل می کنند یا کسانی هستند که آنچه را با گوش می شنوند در آن تفکر و تعقل می کنند. وی افزود: اندیشیدن همان به کار بستن مواد خامی است که چشم و گوش برای انسان فراهم می کند اگر انسان در آنچه می بیند و می شنود بیاندیشید این اندیشیدن حیاتی به انسان می دهد که همان حیات تعقل و تفکراست و سر و کار انبیا و علوم دینی و الهی نیز با همین بخش از حیات بشر است. در حوزه های علمیه که در آن تحصیل می کنیم دست به رشد این حیات می زنیم. آیت الله اراکی اظهار داشت: هر کسی که بتواند مواد خام بیشتری را تحویل بگیرد و بیشتر در آن تفکر و تعقل کند از مراتب علم بالاتری برخوردار خواهد شد و اگر چنین شد این افراد قطعا به حق پی می برند یعنی تفکر آنچه انسان می بیند و می شنود انسان را به حق می رساند. وی با اشاره به آیه شریفه « ربنا إننا سمعنا منادیا ینادی للإیمان أن آمنوا بربکم فآمنا»، اظهار داشت: اگر قوه شنوایی و بینایی به کار گرفته شود وانسان در آنچه می بیند و می شنود از قوه تعقل و تفکر بهره بگیرد نتیجه حتمی و لاینفک آن ایمان به خدا و معرفت حق است. دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه معرفت حق جداشدنی از قوه تفکر نیست، اظهار داشت: تلاش حوزه های علمیه ما افزایش قوه تفکر و تعقل است مهمترین کاری که ما باید در حوزه های علمیه انجام دهیم این است که فن اندیشیدن در آنچه می بینیم و می شنویم را بیاموزیم. آیت الله اراکی تأکید کرد: کسانی که در آنچه می بینند و می شنوند بتوانند خوب بیاندیشند به حیات علمی می رسند که نتیجه این حیات علمی ایمان است. وی افزود: اگر انسان در آنچه می بیند و می شنود به ایمان دست یافت به انسان روحی برتر از روح علم و روح ساده انسانی داده می شود که در قرآن کریم خدای متعال می فرماید «لَا تَجِدُ قَوْمًا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ یُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ کَانُوا آبَاءهُمْ أَوْ أَبْنَاءهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ أُوْلَئِکَ کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ الْإِیمَانَ وَأَیَّدَهُم بِرُوحٍ مِّنْهُ» یعنی افزون بر روح علم و دانایی روح برتری به انسان داده می شود که نتیجه روح علم و دانایی این است که انسان صاحب روح الهی برتر می شود که از آن به روح الایمان تعبیر می شود. دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه روح ایمان قوامش عشق و محبت است، اظهار داشت: هر محبتی که محبت حقیقی را شکل دهد از جمله محبت به خدا و رسول خدا، محبت به پاکی ها و ارزش های برتر نشأت گرفته از این معرفت و روح علم است. وی با بیان اینکه محبت نتیجه اش اطاعت است، اظهار داشت: انسان وقتی به محبت توفیق یافت و حب الهی در دل انسان ریشه دواند به اطاعت می رسد . ادامه دارد.....................


پنجشنبه ، ۲۶آذر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تقریب نیوز]
[مشاهده در: www.taghribnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن