تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821279364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولویت ارتقای کمی و کیفی محصولات باغی در اهر/پرورش۲۰نوع درخت میوه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در حاشیه کلاس آموزشی باغداران اهر عنوان شد؛
اولویت ارتقای کمی و کیفی محصولات باغی در اهر/پرورش۲۰نوع درخت میوه

باغات میوه اهر


شناسهٔ خبر: 3002359 - پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
استانها > آذربایجان شرقی

اهر - فرماندار شهرستان اهر گفت: ارتقای کمی و کیفی محصولات باغی در شهرستان اهر از اولویت هاست. به گزارش خبرنگار مهر، کشاورزی یکی از بخش های استراتژیک و راهبردی برای توسعه هر کشور و البته ارتقای امنیت غذایی و اجتماعی و اقتصادی محسوب می شود که در صورت توجه جدی و اجرای برنامه های کارشناسی شده و مدون می تواند خودکفایی کشور را در این حوزه حیاتی به دنبال داشته باشد. در این میان آموزش علمی و کاربردی کشاورزان و باغداران کشور برای دستیابی به اهداف توسعه ای بخش کشاورزی و دستیابی به خود اتکایی در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است که علاوه بر ایجاد زمینه های اشتغال و درآمدزایی برای این افراد، زمینه ساز ارزآوری قابل توجه برای کشور از طریق صادرات غیرنفتی خواهد شد. شهرستان اهر در آذربایجان شرقی نیز از جمله مناطق مستعد و دارای ظرفیت های طبیعی و انسانی لازم برای توسعه فعالیت های کشاورزی و باغداری است که توجه به بحث های آموزشی و ترویجی در این منطقه طی سال های گذشته آثار خود را در بکارگیری این ظرفیت ها به خوبی نشان داده و توسعه باغ های میوه در اطراف این شهر با بکارگیری سیستم های نوین آبیاری و روش های به روز نگهداری نمونه ای از این رویکرد بوده است.

در همین راستا مسئولان جهاد کشاورزی این شهرسستان با برگزاری کلاس هایی آموزشی برای باغداران اهری، ضمن تثبیت دانسته های آنها، زمینه آشنایی باغداران با روش های جدید هرس و نگهداری درختان میوه را فراهم کنند، کلاس هایی که فرماندار و مسئولان جهاد کشاورزی اهر در حاشیه آن موضوعات این حوزه را مورد بررسی قرار دادند. ارتقای کمی و کیفی محصولات باغی در شهرستان اهر جزء الویت هاست فرماندار شهرستان اهر پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از کلاس هرس درختان برای باغداران شهرستان اهر گفت: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از قطب های تولید میوه و به خصوص سیب در آذربایجان شرقی بوده و دومین شهرستان استان از این نظر محسوب می شود، لازم است نسبت به ارتقای کمی و کیفی در تولید میوه اهر اقدام شود. سید محمد عابدی در ادامه با تاکید بر لزوم افزایش دانش کشاورزان و باغداران شهرستان اهر خاطر نشان شد: استفاده از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی و همچنین توسعه صنایع جانبی، بسته بندی و صادرات از سوی فعالان در این عرصه باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان اهر توجه به صنایع تبدیلی را یکی از نیازها و اولویت های کشاورزی اهر دانست و گفت: با توجه به پتانسیل خوب شهرستان اهر در بخش کشاورزی و همچنین وجود فارغ التحصیلان کشاورزی، توجه بیش از این و سرمایه گذاری در ایجاد صنایع جانبی کشاورزی در راستای اشتغال را می طلبد. عابدی در پایان به بحران آب در کشور اشاره و تصریح کرد: بر همین اساس از کشاورزان شهرستان اهر انتظار داریم برای صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی نسبت به تجهیز زمین های کشاورزی خود به آبیاری های نوین و تحت فشار اقدام کنند و دولت نیز در این زمینه ۸۵ درصد کمک بلاعوض می کند. تولید و پرورش بیش از ۲۰ نوع میوه در شهرستان اهر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز در حاشیه این بازدید گفت:  کلاس مهارتی هرس درختان با حضور ۱۰۰ نفر روز به مدت یک هفته به صورت تئوری و عملی برگزار می شود و در پایان پس از برگزاری آزمون به دانش آموختگان کارت مهارتی هرس اعطاء خواهد شد.

محمد اسدی به ویژگی ها و ظرفیت های اهر در حوزه کشاورزی نیز اشاره و تصریح کرد: این شهرستان به لحاظ طبیعی با وجود باغات میوه و باغات مدرن پایاب سد ستارخان و سد آزادگان، توپوگرافی منطقه و اقلیم خاص از پتانسیل های مهم و فنی در زمینه پرورش درختان میوه محسوب می شود و بیش از ۲۰ نوع میوه در شهرستان اهر پرورش داده می شود. گفتنی است کشاورزی و دامداری دو قطب اقتصادی و تولیدی شهرستان اهر محسوب می شوند و باغداری در کنار دامپروری و زنبورداری، فرش‌بافی، ورنی‌بافی، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی در روستاها و بین عشایر منطقه رواج دارد که در چند سال گذشته با اقدامات ترویجی و آموزشی صورت گرفته، فعالیت های باغداری در این شهرستان توسعه قابل توجهی یافته است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن