تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821175387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکواندوکار زن پناهنده ایران زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



تکواندوکار زن پناهنده ایران زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک
کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تعداد ورزشکارانی را که می‌توانند با پرچم این کمیته (پرچم پنج حلقه) در بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریودوژانیرو شرکت کنند، مشخص کرد.
روز نو : کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تعداد ورزشکارانی را که می‌توانند با پرچم این کمیته (پرچم پنج حلقه) در بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریودوژانیرو شرکت کنند، مشخص کرد.  IOC پیرو قانونی که در حمایت از ورزشکاران پناهنده دارد در هر دوره از بازی‌های المپیک شرایطی را فراهم می‌کند تا تعدادی از این ورزشکاران، جواز حضور در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا را به دست آورند. به این صورت که با پرداخت کمک‌هزینه‌ای به ورزشکاران پناهنده، آنها را در رقابت‌های انتخابی شرکت می‌دهد تا بتوانند برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنند. کمیته بین‌المللی المپیک برای این دوره از بازی‌های المپیک این فرصت را به سه ورزشکار پناهنده در رشته‌های تکواندو، شنا و جودو داده که در صورت گرفتن ورودی لازم، با پرچم IOC به المپیک ریودوژانیرو اعزام شوند. خبرگزاری فرانسه پنج روز پیش به نقل «تره میرو»، مدیر کل روابط IOC، گزارشی منتشر کرد که حمایت بالاترین نهاد بین‌المللی ورزش دنیا از این سه ورزشکار که دو نفر آنها زن و یک نفر آن مرد است را در آستانه المپیک ٢٠١٦ تأیید می‌کند.  نکته درخور ‌توجه در انتشار این سهمیه‌ها اینجاست که یکی از این سه ورزشکار، یک زن ایرانی است. اگرچه IOC نامی از این ورزشکاران نبرده و فقط ملیت آنها را اعلام کرده است، اما سایت‌های بلژیکی نام ورزشکار زن ایرانی را اعلام کرده‌اند. راحله آسمانی، یکی از ستاره‌های اسبق تیم‌ملی تکواندوی بانوان ایران، ورزشکاری است که کمیته بین‌المللی المپیک می‌خواهد برای حضورش در المپیک ریو، از او حمایت کند؛ تکواندوکاری که نزدیک به سه سال می‌شود به بلژیک مهاجرت کرده است. راحله آسمانی از آن دست ورزشکاران معترضی بود که پس از بازی‌های آسیایی ٢٠١٠ گوانگجو انتظار داشت طبق وعده‌هایی که مسئولان ورزش کشور داده بودند به او نیز یک باب خانه بعد از کسب مدال نقره در این میدان بزرگ آسیایی بدهند، اما چنین نشد. چراکه فقط به دارندگان مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو آن هم با شرط متأهل‌بودن خانه‌ تعلق گرفت. هم‌تیمی سابق آسمانی که نامی از او برده نشد، بعد از مهاجرت آسمانی به بلژیک در اظهارنظری در رسانه‌ها گفت: «راحله با هر پنج ماه بازی‌کردن در بلژیک می‌تواند یک خانه در ایران بخرد!»ملی‌پوش اسبق وزن ۶۲ کیلوگرم تیم‌ملی تکواندوی ایران در مدتی که در بلژیک اقامت داشته به تیم‌ملی تکواندوی این کشور نیز راه پیدا کرد و سه مدال طلا و یک برنز در تورنمنت‌های مختلف اروپایی به دست آورده است. حالا او قصد دارد با پرچم کمیته المپیک شانسش را برای حضور در المپیک امتحان کند. به‌جز راحله آسمانی، یک شناگر اهل سوریه که اکنون در آلمان است و یک جودوکار مرد از جمهوری دموکراتیک کنگو که او نیز به برزیل مهاجرت کرده، قرار است تحت حمایت کمیته بین‌المللی المپیک باشند. «تره میرو»، مدیرکل روابط IOC در این خصوص می‌گوید: «کمیسیونی که در IOC حمایت از ورزشکاران پناهنده را به عهده دارد در این دوره از بازی‌های المپیک مبلغی بالغ بر دو‌میلیون دلار را برای این سه ورزشکار پناهنده در نظر گرفته تا شرایط لازم را برای حضورشان در مسابقات کسب سهمیه المپیک ریو فراهم کند».



تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن