محبوبترینها
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
کدام رنگ کاغذ دیواری مناسب فضای شماست؟
چه چیزهایی دیگر در دکوراسیون مد نیست؟!
بررسی قیمت تیرچه + قیمت تیرچه کرومیت + قیمت یونولیت
خرید و قیمت ورق در مشاوران آهن + [مشاوره رایگان]
تیوی وال: ایدهای نوین برای دکوراسیون داخلی
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1812111675
رازهای خلاقیت از زبان سازنده بازی قارچ خور
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
رازهای خلاقیت از زبان سازنده بازی قارچ خور
میاموتو با اینکه حدود ۴۰ سال برای نینتندو کار کرده است، هنوز یکی از تولید کنندگان و ناظران اصلی تمام پروژه های این شرکت به حساب می آید.
وب سایت دیجیاتو - پیام ادیب: شیگرو میاموتو، کار خود را در نینتندو در سال ۱۹۷۷ شروع کرد و از آن زمان تا کنون بازی های به یاد ماندنی زیادی نظیر دونکی کونگ، برادران سوپر ماریو، افسانه ی زلدا، و بازی های بیشمار دیگری را طراحی کرده است.
او امروزه نه تنها یک طراح، بلکه یکی از چهره های اصلی این شرکت است و به طور پیوسته برای معرفی بازیها و ویدیوهای مختلف در انظار عمومی ظاهر می شود.
میاموتو با اینکه حدود ۴۰ سال برای نینتندو کار کرده است، هنوز یکی از تولید کنندگان و ناظران اصلی تمام پروژه های این شرکت به حساب می آید. در ادامه می توانید توصیه های او درباره ی خلاقیت را از نظر بگذرانید و ببینید او چگونه ظرف این ۴۰ سال به طراحی و تولید بازی پرداخته است.
اجازه دهید کارمندانتان شما را به چالش بکشند
وقتی نقش رهبری یک گروه را بر عهده می گیرید، خیلی راحت ممکن است اجازه دهید این قدرت شما را به اشتباه بیندازد. این را در ۴۰ سال تجربه ی میاموتو ضرب کنید تا ببینید چطور هر کسی در موقعیت او به راحتی می تواند در دام خودرأیی بیفتد.
اگر از بیرون به موضوع نگاه کنیم، خودکامگی مذکور می تواند به وضوح همه چیز را خراب کند. با این حال این اتفاقی است که همیشه رخ می دهد.
میاموتو برای پیشگیری از افتادن در این ورطه، تصمیم آگاهانه ای گرفته است. او در مصاحبه ای با مجله ی تایم، در این باره گفته است:
«کاری که من سعی در انجامش دارم این نیست که فضایی به وجود بیاورم که افراد در آن خود را در رقابت با من ببینند و یا سعی کنند فقط برای رضایت من بازی بسازند.
من بر اساس تجربیاتم سعی می کنم کارگردانان را به تلاش در جهت رسیدن به اهدافی که مشخص کرده اند تشویق و ترغیب کنم و سؤالاتی مطرح کنم که مشخص کنند آیا تجربه ای که مد نظر داشته اند برای مخاطب بازی فراهم شده است یا نه. من سعی می کنم زیاد در عمق بازی هایی که تولید می کنند وارد نشوم».
میاموتو به خاطر روحیه ی مشاور مآبانه ای که در نقش رهبری دارد زبانزد است و به نظر می رسد واقعاً به این ایده ی خود باور دارد. اگر سعی کنید ایده هایتان را به کارمندان خود تحمیل کنید، فرصت شکوفایی خلاقیت را از آنان گرفته اید؛ گاهی اوقات فقط کافی است اجازه دهید کارشان را انجام دهند و در این مسیر راهنمایی شان کنید.
سود را نادیده بگیرید
هنرمندان بی شماری فکر کردن به سودآوری در هنر را محکوم کرده اند. اما چنین کاری از کسی که تا این حد در کسب و کار و جنبه ی خلاقانه ی آن عمیق شده است کمتر بر می آید.
نینتندو در کار کسب درآمد است، اما از طرف دیگر مجبور است برای بقای خود هم که شده خلاق باشد. میاموتو این را می داند و در مصاحبه ای که با IGN داشته است می گوید:
«نکته ی عجیبی که در مورد این کسب و کار وجود دارد این است که خلاق بودن یک چیز است و ذهنیت بازاریابی داشتن یک چیز دیگر.
صنعت سرگرمی چنین اوضاعی دارد، بنابراین طراحان بازی باید هم ذهن خلاقی داشته باشند و هم بتوانند جلوی بخش بازاریابی شرکت خود قد علم کنند؛ در غیر این صورت نمی توانند خلاقیت خود را بروز دهند.
آدم های زیادی نیستند که واجد چنین ویژگی هایی باشند. اما اگر تنها به جنبه ی خلاقیت موضوع نگاه کنیم، به نظرم ذهن های خلاق زیادی وجود دارند که می توان از وجودشان بهره گرفت.
من فکر می کنم اگر آنها آزادی بیشتری برای ساختن بازی های مورد علاقه شان داشته باشند، بازی های بسیار بهتری خواهیم ساخت».
البته موفقیت هم به خلاقیت احتیاج دارد و هم به بازاریابی، اما اجازه دادن به بازاریابی برای چیرگی بر خلاقیت، در درازمدت رویکرد ضعیفی برای یک کسب و کار است. هرچه آزادی بیشتری در ابتدای راه به خود بدهید، نتایج بهتری خواهید گرفت، حتی اگر مجبور شوید بعداً بعضی چیزها را برای جذب مخاطب بیشتر دستکاری کنید.
از هر چیزی الهام بگیرید
مشکلی که خیلی از آدم های خلاق در ابتدای زندگی حرفه ای خود با آن مواجه می شوند، یک بُعدی نگری به ایده گرفتن است. شما وقتی به شدت روی شغلی متمرکز باشید، تمایل خواهید داشت از رسانه های حوزه ی خودتان الهام بگیرید.
این مسئله چرخه ی دایره واری درست می کند که باعث می شود نتوانید هیچ چیز واقعاً جدیدی خلق کنید. میاموتو در مصاحبه ای با NPR از منابع الهام بازی های افسانه ی زلدا و ماریو ۶۴ می گوید:
«من در روستاهای ژاپن بزرگ شدم و وقت زیادی را به بازی کردن در مزارع برنج و گشت و گذار در تپه های اطراف و خوشگذرانی در خارج از منزل صرف می کردم.
وقتی دوران دبستان را گذراندم و مشغول تحصیل در مراتب بالاتر شدم، به صورت جدی به کوهنوردی روی آوردم. مکانی نزدیک کوبی هست که یک کوه دارد. وقتی از این کوه بالا بروید، در نزدیکی های قله ی آن با دریاچه ای مواجه خواهید شد.
ما به آنجا رفته بودیم و من از دیدن آن منظره بسیار هیجانزده شده بودم. این اولین باری بود که به آنجا صعود کرده بودم و آن دریاچه ی بزرگ را آنجا می دیدم. وقتی داشتیم بازی افسانه ی زلدا را می ساختیم، از این منظره الهام گرفتم.
زلدا یک ماجراجویی بزرگ در دل طبیعت است که در آن مجبورید از فضاهای تنگ و تاریکی عبور کنید تا به یک دریاچه ی بزرگ برسید. حدوداً همان زمان ها بود که شروع کردن به الهام گرفتن از تجربیات کودکی ام برای طراحی و ساخت بازی ها.
بعد از اینکه چهل سالگی را پشت سر گذاشتم، به شنا روی آوردم و به عنوان یک ورزش اشتیاق زیادی به آن پیدا کردم. درست بعد از همین دوران بود که سوپر ماریو ۶۴ را ساختیم. من برای ساخت صحنه های شنای زیر آب بازی ماریو، از تجربیات خود در شنا استفاده های زیادی کردم».
از هر چیزی می توان الهام گرفت، بنابراین ذهن خود را باز نگه دارید. وقتی بیش از اندازه روی یک رسانه متمرکز می شوید، خود را از فرصت های بی شماری که برای دیدن چشم انداز ها و دنیاهای منحصر به فرد دیگر می توانید در اختیار داشته باشید محروم می کنید.
خودتان را با دیگران مقایسه نکنید
موفقیت (و گاهاً شکست) نینتندو، همیشه به متفاوت انجام دادن کارها نسبت به بقیه وابسته بوده است. کنسول نینتندو به کلی با کنسول های پلی استیشن و اکس باکس متفاوت است و این بی دلیل نیست. میاموتو در مصاحبه با گاردین در این مورد می گوید:
«به نظر من مشکلی که صحبت کردن در مورد رقابت با دیگران دارد این است که انسان خود و دستاوردهایش را به چیزی ارجاع می دهد که قبلاً انجام شده است و سعی می کند بر آن غلبه کند.
تمرکز ما در نینتندو به جای نگاه کردن به آنچه شرکت های دیگر انجام می دهند، روی منحصر به فرد بودن است. مسئله ی مهم این است که بتوانیم ابزار جدیدی برای سرگرمی فراهم کنیم».
افتادن در دام مقایسه خیلی سخت نیست. اگر نویسنده باشید، به مقایسه کردن خود با دیگر نویسندگان گرایش خواهید داشت و اگر طراح بازی باشید، نگاهتان به بازی های دیگر خواهد بود.
این نوع رقابت باعث تقلید می شود، چرا که مدام در حال برانداز کردن کارهای دیگران خواهید بود. وقتی چنین کاری می کنید، به این راحتی ها نخواهید توانست به هنر خود تمایزی حقیقی ببخشید.
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]
صفحات پیشنهادی
نفت میزبان بازی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا
به گزارش گروه ورزش رویکرد این مسابقه حساس برای نمایندگان ایران قطر روز نهم فوریه ۲۰۱۶ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد نفتی ها برای حضور در جمع ۱۶ تیم برتر آسیا که رقابت های مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا را انجام می دهند احتیاج به برتری مقابل تیم الجیش قطر دارند که در حال حاضر دراولویت ما بازی دادن به جوانان است نه صعود به لیگ برتر مرزبان: قهرمانی در نیمفصل انگیزه بازیکنان را بیشتر میک
اولویت ما بازی دادن به جوانان است نه صعود به لیگ برترمرزبان قهرمانی در نیمفصل انگیزه بازیکنان را بیشتر میکند نیاز به جذب چند بازیکن داریمسرمربی تیم فوتبال پیکان گفت اینکه توانستیم در نیمفصل عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم باعث میشود انگیزه بازیکنان بیشتر شود علیرضا مرزباگرانترین بازیکن لیگ از لیست قلعه نویی خط خورد
ورزشی فوتبال - سرمربی تراکتورسازان در نشست مطبوعاتی امروز راجع به کنار گذاشتن مهاجم تونسی خود توضیح داد به گزارش سایت خبری تحلیلی 9 صبح به نقل از باشگاه خبرنگاران امیر قلعه نویی در رابطه با کنار گذاشتن حمزه یونس از ترکیب تیم گفت روز گذشته چهار بازیکن خارجی تیم به تمرین آمدندمرزبان: قهرمانی در نیم فصل انگیزه بازیکنان را بیشتر می کند/ نیاز به جذب چند بازیکن داریم
سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت اینکه توانستیم در نیم فصل عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم باعث می شود انگیزه بازیکنان بیشتر شود علیرضا مرزبان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایفنام در خصوص قهرمانی پیکان در نیم فصل رقابت های لیگ دسته اول اظهار داشت ما به دنبال این هستیم تا کیفیت جواناروزنامه خبرورزشی 22 آذر | پیش چشم برانکو اتفاق افتاد؛ فریاد بر سر دروازه بان پرسپولیس | چراغ سبز برای بازگشت ب
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام نگاهی داریم بر نیم صفحه نخست روزنامه خبرورزشی یکشنبه 22 آذر برای دیدن عکس کامل روی تصویر پایین صفحه گالری عکس برای این خبر کلیک کنیدشنبه ۲۱آذر۱۳۹۴8 راه بازیابی خلاقیت در مواقع فرسودگی ذهنی
8 راه بازیابی خلاقیت در مواقع فرسودگی ذهنی هیچ چیز مثل احساس فرسودگی روانی نمی تواند موتور خلاقیت ذهن شما را خاموش کند وب سایت دیجیاتو - پیام ادیب هیچ چیز مثل احساس فرسودگی روانی نمی تواند موتور خلاقیت ذهن شما را خاموش کند با این وجود کارکنان بسیاری از مشاغل نیاز خواهند داشت فبا انجام بازی در سندنی پاریس یورو ۲۰۱۶ در ۲۰ خرداد با مصاف فرانسه و رومانی کلید میخورد/ برنامه کامل مسابقات
با انجام بازی در سندنی پاریسیورو ۲۰۱۶ در ۲۰ خرداد با مصاف فرانسه و رومانی کلید میخورد برنامه کامل مسابقاتمیزبان مسابقات جام ملتهای اروپا معروف به خروسهای آبی در تاریخ ۲۰ خرداد ۹۵ دیدار افتتاحیه یورو 2016 مقابل رومانی را در ورزشگاه سندنی پاریس برگزار میکند به گزارش خبرگزارنفت میزبان بازی پلیآف لیگ قهرمانان آسیا
نفت میزبان بازی پلیآف لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال نفت تهران در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا میزبان الجیش قطر خواهد بود به گزارش "ورزش سه" این مسابقه حساس برای نمایندگان ایران قطر روز نهم فوریه 2016 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد نفتی ها برای حضور در جمع 16 تیممصدومیت بازیکن پرسپولیس بعد از برخورد به تیرک دروازه
مصدومیت بازیکن پرسپولیس بعد از برخورد به تیرک دروازه شناسهٔ خبر 2995504 - چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳ ۲۳ ورزش > فوتبال ایران تمرین امروز چهارشنبه تیم فوتبال پرسپولیس با آسیبدیدگی یکی از بازیکنان به پایان رسید به گزارش خبرنگار مهر سهیل اصغری که به عنوان بازیکن تستی در تمریناتخوردبین در گفتوگو با فارس: مشکلی برای بازی در شهر قدس نداریم/ برای حضور در جام شهدا هنوز تصمیمگیری نشده است
خوردبین در گفتوگو با فارس مشکلی برای بازی در شهر قدس نداریم برای حضور در جام شهدا هنوز تصمیمگیری نشده استسرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت برای انجام بازی مقابل راهآهن تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم و مشکلی برای بازی در زمین شهر قدس نداریم محمود خوردبین در گفتوگو با خبرنگار-
گوناگون
پربازدیدترینها