تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821134250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شيخ زكزاكي را فوراً آزاد كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شيخ زكزاكي را فوراً آزاد كنيد
رئیس‌جمهور: ‌دولت نیجریه از آسیب‌دیدگان دلجویی کند/ حضرات آيات نوري همداني و صافي گلپايگاني از مراجع عظام تقليد و محمد يزدي رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن محكوميت كشتار شيعيان نيجريه از سكوت مجامع جهاني و اسلامي در قبال اين كشتار انتقاد كردند.
حضرات آيات نوري همداني و صافي گلپايگاني از مراجع عظام تقليد و محمد يزدي رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن محكوميت كشتار شيعيان نيجريه از سكوت مجامع جهاني و اسلامي در قبال اين كشتار انتقاد كردند.
به گزارش رسا، حضرت آيت‌الله نوري‌همداني با صدور پيامي كشتار شيعيان نيجريه را محكوم كرد و خواستار مجازات عاملان اين جنايات دردناك شد و از دولت اين كشور آفريقايي خواست به جاي فشار به مسلمانان و شيعيان، توان خود را معطوف مبارزه با بوكوحرام و تكفيري‌ها كند. آيت‌الله نوري‌همداني در پيام خود ضمن تأكيد بر حفظ حقوق مسلمانان و شيعيان، خواستار مجازات عوامل خودسر و آزادي و مداواي فوري شيخ زكزاكي شد. در پيام اين مرجع تقليد آمده است: ‌ ما ضمن محكوم كردن اين اقدام، بر ضرورت حفظ حقوق مسلمانان و شيعيان و لزوم مجازات عناصر خودسر نظامي و آزادي و مداواي فوري شيخ زكزاكي و ديگر آسيب ديدگان تأكيد مي‌كنيم و حفظ وحدت مسلمانان را در شرايط كنوني در مقابله با گروه‌هاي تفرقه انگيز تكفيري، سلفي و بوكوحرام لازم مي‌دانيم و از دولت نيجريه مي‌خواهيم تمام تلاش خود را براي مبارزه با دشمنان اصلي خود يعني بوكوحرام قرار بدهد.
حضرت آيت الله صافي گلپايگاني نيز با انتقاد از سكوت مجامع جهاني و اسلامي در قبال كشتار شيعيان گفت: شيعيان مظلومي كه هيچ خطري براي كشورهاي اسلامي ندارند و صادقانه و مظلومانه و مسالمت‌آميز در اين كشورها زندگي مي‌كنند، اين چنين به دست اجانب گرفتار شده و شهيد مي‌شوند و مجامع بين‌المللي و اسلامي هم در مقابل اين جنايات سكوت اختيار مي‌كنند. اين مرجع تقليد تأكيد كرده است: بايد همه دنيا اين جنايات زشت را محكوم كنند و خصوصاً كشورهاي اسلامي براي جلوگيري از چنين فجايعي، اقدامات لازم و مناسب را انجام دهند. آيت‌الله صافي‌گلپايگاني ضمن ابراز تأسف از عملكرد دولت نيجريه خاطرنشان كرد: كشور نيجريه به جاي اينكه فرقه ضالّه بوكوحرام را - كه در اين چند سال اين همه جنايت كرده و انسان‌هاي زيادي را به قتل رسانده است- قلع و قمع نمايد، با اينها همكاري نموده و شيعيان مظلوم را به قتل مي‌رساند و متأسفانه اين جنايت براي آنها عادي شده است.
   
اطلاعيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم
جامعه مدرسين حوزه علميه قم در محكوميت حمله نيروهاي نظامي نيجريه به جامعه شيعيان اين كشور بيانيه‌اي صادر كرد و ضمن تأكيد بر لزوم مجازات عوامل خودسر نظامي، از مجامع جهاني و مدعيان حقوق بشر خواست به سكوت خود پايان و واكنش جدي در قبال اين جنايت نشان دهند.
در بخشي از اطلاعيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم كه به امضاي آيت‌الله محمد يزدي رسيده، آمده است: در اين مقطع حساس تاريخي كه جهان اسلام با چالش‌هاي مختلفي، مانند صهيونيست و گروه‌هاي تكفيري و تروريستي و نقشه‌هاي شوم استكبار جهاني در بسياري از كشورهاي اسلامي مواجه است جاي تأسف است در كشور نيجريه كه 70 درصد از مردم آن مسلمان مي‌باشد شاهد جنايت آشكار نظاميان در حمله به حسينيه بقيه‌الله و منزل رهبر شيعيان اين كشور باشيم كه منجر به شهادت رسيدن صدها تن و زخمي شدن شيخ ابراهيم زكزاكي و اطرافيان ايشان گرديد. جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن محكوم كردن اين حركت خصمانه و نابخردانه نظاميان در اين كشور، بر حفظ حقوق همه مسلمانان در سراسر جهان تأكيد و همه را بر حفظ وحدت و هوشياري در مقابل چنين توطئه‌هاي تفرقه‌افكنانه دعوت نموده و از مجامع بين‌المللي و حقوق بشري كه در كوچك‌ترين حادثه‌اي در جهان موضع‌گيري مي‌نمايند اما در مقابل اين جنايت بزرگ سكوت اختيار كرده‌اند درخواست مي‌شود واكنش جدي در مقابل چنين مسائلي از خود نشان دهند و در پايان از دولت نيجريه مي‌خواهيم ضمن مجازات عوامل خودسر نظامي خود، آزادي و مداواي فوري عالم برجسته شيخ ابراهيم زكزاكي و اعاده حقوق ديگر آسيب ديدگان در اين حادثه تلخ را بررسي و از نظاميان خود بخواهد به‌جاي حمله به مسلمانان، فكري جدي براي مقابله با گروه‌هاي تروريستي مانند بوكوحرام بكند.
‌   
گفت‌وگوي تلفني روحاني با محمد بوهاري ‌
رئيس‌جمهوري كشورمان عصر ديروز در تماس تلفني با محمد بوهاري، رئيس‌جمهوري نيجريه به بررسي تحولات اخير جهان اسلام و حادثه اخير در شمال آن كشور پرداخت.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رياست جمهوري، حجت‌الاسلام روحاني در اين گفت‌وگو با اشاره به سفر اخير ايشان به تهران و نتايج ثمربخش آن در روابط دوجانبه و نشست سران كشورهاي صادركننده گاز، توسعه و گسترش روابط دو كشور را به نفع دو ملت و جهان اسلام عنوان كرد و خواستار همكاري مشترك براي تأمين امنيت در جهان اسلام شد.
دكتر روحاني با بيان اينكه ضروري است در شرايطي كه تروريسم امنيت بسياري از كشورهاي مسلمان را تهديد مي‌كند، مسلمانان دستِ اتحاد به يكديگر بدهند، گفت: نبايد اجازه دهيم تا اختلافات جزئي به درگيري و اختلافي عميق تبديل شود، چراكه حفظ جان مسلمانان وظيفه اصلي و همگاني است.
رئيس‌جمهوري ضمن جويا شدن وضعيت آسيب‌ديدگان اين حادثه به ويژه رهبر شيعيان آن كشور، با بيان اينكه امروز همه مسلمانان راهي جز اتحاد و همدلي براي ساختن آينده كشورشان ندارند، گفت: دنياي اسلام امروز بيش از هر زمان ديگر نياز به آرامش و حل و فصل مسالمت‌آميز مشكلات دارد. دكتر روحاني با تأكيد بر ضرورت تشكيل گروه حقيقت‌ياب در قبال اين حادثه، اظهار داشت: انتظار داريم دولت نيجريه در شرايط فعلي از همه آسيب‌ديدگان دلجويي كرده و با دستورات قاطع از تداوم هرگونه ناآرامي جلوگيري كند. رئيس‌جمهوري با بيان اينكه امروز عده‌اي به دنبال تفرقه‌افكني و اختلاف ميان مسلمانان در كشورهاي اسلامي هستند، گفت: همه بايد نسبت به حفظ آبروي اسلام و وحدت مسلمانان در جهان حساس بوده و هوشياري خود را افزايش دهيم. دكتر روحاني بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي ارائه هرگونه كمك به ويژه اعزام تيم‌هاي پزشكي، مداواي مجروحين و آسيب‌ديدگان حادثه و التيام آلام مردم تأكيد كرد.
محمد بوهاري، رئيس‌جمهوري نيجريه نيز در اين مكالمه تلفني با تشكر از حساسيت و پيگيري رئيس‌جمهوري اسلامي ايران نسبت به وضعيت مسلمانان جهان و نيجريه، تشريح اين حادثه ناخوشايند و تأكيد بر تعهد خود به حفظ جان مسلمانان اين كشور، بر عزم دولت نيجريه براي پيگيري دقيق علل و عوامل وقوع اين حادثه اشاره و اظهار داشت: دستور داده‌ام گزارشي دقيق از اين حادثه تهيه شود و خواسته‌ام تا مقامات استان نسبت به آن واكنش نشان دهند، همه تلاش خود را براي حفظ آرامش به كار خواهيم گرفت و در خصوص اين حادثه با كساني كه كوتاهي كرده باشند، برخورد خواهد شد.










تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن