تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821105679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصوبه مجلس آمریکا با برجام مشکل دارد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مصوبه مجلس آمریکا با برجام مشکل دارد
کد خبر: ۵۵۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ - 15 December 2015


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از هدف برجام اعتماد سازی است و در صورت اجرایی شدن مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا این اعتماد سازی دچار خدشه می شود.

نوذر شفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا گفت: برجام بر پایه حسن نیت استوار شده است و حاشیه آن هم باید براساس حسن نیت باشد بنابراین نباید رفتارهایی صورت گیرد که نشان دهنده شک غرب در همکاری و تعاملش با ایران باشد.به دلیل اینکه بخشی از هدف برجام اعتماد سازی است و در صورت اجرایی شدن مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا این اعتماد سازی دچار خدشه می شود.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتظار داریم رفتارهایی توام با حسن نیت را از غرب شاهد باشیم تصریح کرد: روح برجام مبتنی بر همین حسن نیت است و در برجام هم به طور خاص ذکر شده است که کشورهای 1+5 نباید اقداماتی انجام دهند که همکاری های اقتصادی بین المللی با ایران را دچار خدشه کند.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه مجلس آمریکا همکاری های اقتصادی بین المللی را دچار خدشه می کند گفت: وقتی سرمایه گذاری که در آمریکا منافعی دارد نگران باشد که در صورت آمدن به ایران در برگشت به آمریکا دچار مشکل می شود در واقع نوعی ایران هراسی را در این سرمایه گذاران به وجود می آورد.

نماینده مجلس نهم افزود: این نوع ایران هراسی با توجه به اینکه مقداری موجب محدود شدن همکاری ها می شود با برجام مشکل  و زاویه دارد.

وی در عین حال تصریح کرد: این مصوبه در حدی که تصور می کنیم به برجام لطمه نخواهد زد و شاید به پیامدهای مثبت برجام در مورد ما هم لطمه وارد نکند اما خلاف قاعده و خلاف روند است.

شفیعی ادامه داد: بنابراین ما باید در حد دیپلماتیک نگرانی خود را ابراز کنیم؛ تکرار این روندها را مایه دلسردی در همکاری ایران و 1+5 بدانیم به دلیل اینکه انتظار داریم برجام زمینه ای برای توسعه همکاری ها باشد نه اینکه حاشیه های آن زمینه هایی برای محدود کردن فعالیت ها فراهم کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اینگونه اقدامات از طرف غرب مغایر تصورات مردم ایران از برجام است و مردم ایران انتظاراتی دارند که این قبیل کارها دلسردی ها را در آنها به وجود می آورد.





















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن