تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820246132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به پژوهش در حوزه علمیه قزوین جدی گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: امام جمعه قزوین:
توجه به پژوهش در حوزه علمیه قزوین جدی گرفته شود

قزوین


شناسهٔ خبر: 3000667 - سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
استانها > قزوین

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: پژوهش قلب تبنده حوزه علمیه است و مدیریت جدید حوزه باید ضمن استفاده از افراد فرهیخته در زمینه های پژوهشی بیشتر فعالیت کند. به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر سه‌شنبه در مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه قزوین که در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار داشت: پژوهش قلب تپنده حوزه علمیه محسوب می‌شود و مدیر جدید حوزه علمیه لازم است در تقویت بخش پژوهش با استفاده از افراد خوش‌فکر درزمینهٔ های پژوهشی اقدام کند زیرا اگر در این قسمت تحول اساسی در حوزه علمیه ایجاد شود به ایجاد نشاط و شادابی در امور کمک می‌کند. امام‌جمعه قزوین ضمن قدردانی از تلاش‌های ماندگار آیت‌الله باریک‌بین و مرحوم آیت‌الله شالی در احیای مدارس علمیه در قزوین گفت: جا دارد از خدمات آیت‌الله باریک‌بین و مرحوم آیت‌الله شالی که در احیای مدارس علمیه به‌ویژه در شرایطی که رژیم پهلوی برخی از این مدارس را تصرف کرده بود این بزرگان توانستند این مدارس را احیا کنند.

وی ضمن قدردانی از تلاش ارزشمند حجت‌الاسلام سید موسی ابراهیمی مدیر سابق حوزه علمیه قزوین گفت: حجت‌الاسلام ابراهیمی از شخصیت‌های ارزشمند و علمای مطرح استان است که تألیفات ارزشمندی در مباحث پژوهشی دارند. امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: مدیر سابق حوزه علمیه قزوین در بیش از ۳۰ سال فعالیت خود توانستند در مدارس علمیه قزوین شاگردان زیادی را تربیت کنند که این کار ماندگار و موجب افتخار است. نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام عباسی به‌عنوان مدیر جدید حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: شورای حوزه از شخصیت‌های علمی تشکیل‌شده و انتخاب مدیر جدید نیز با همفکری و نظر این شورا انجام‌شده است. وی گفت: از مدیر جدید حوزه علمیه قزوین انتظار داریم جایگاه این حوزه را حفظ کنند و در راستای صیانت از ارزش‌های قرآنی، نهج‌البلاغه و امور پژوهشی برنامه‌ریزی کنند. حجت‌الاسلام عباسی: تلاش برای خدمت بیشتر به طلاب حوزه‌های علمیه در اولویت است در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام علی عباسی مدیر جدید حوزه علمیه قزوین گفت: امروز خدمت اصلی به طلاب مدارس علمیه استان و خانواده این عزیزان از برنامه‌های اصلی در حوزه علمیه قزوین است. وی گفت: حوزه علمیه قزوین یکی از حوزه‌های تأثیرگذار و قدیمی است که بسیاری از بزرگان و فرهیختگان حوزوی از این مدارس برخاسته‌اند. مدیر حوزه علمیه قزوین یادآور شد: این حوزه در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت و شهدا در تمام عرصه‌ها حضوری مؤثر داشته و آنچه موردنظر مدیریت حوزه علمیه کشور قرار دارد این است که بتوانیم با  عمل به بخشنامه‌های صادرشده از قم و همچنین ابتکارات استانی در حوزه علمیه قزوین با همکاری و همدلی طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین الگوی مناسبی برای دیگر استان‌ها ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: کمک به مدارس حوزه علمیه را می‌توان با تشکیل مجمع خیرین در این راستا محقق کرد تا در رشد و تعالی مدارس حوزه نیز مؤثر باشد. حجت‌الاسلام عباسی از خدمات حجت‌الاسلام ابراهیمی و آیت‌الله باریک‌بین قدردانی کرد و گفت: باید مدارس علمیه قزوین و همچنین ارتباط روحانیت و طلاب با آحاد جامعه به‌خصوص نسل نوجوان و جوان بیشتر شود. در ادامه حجت‌الاسلام سید موسی ابراهیمی مدیر سابق حوزه علمیه قزوین نیز اظهار داشت: تدوین سند راهبردی و اجتناب از اجرای طرح و فعالیت‌های کوتاه‌مدت و پراکنده و محدود از دغدغه‌های اساسی حوزه علمیه قزوین در دهه گذشته بوده است. وی بیان کرد: پرورش اساتیدی مجرب برای تدریس در سطوح مختلف و افزایش تعداد اساتید به ۷۱ نفر و دریافت احکام رسمی ۴۱ نفر از مرکز از کارهای انجام‌شده در این حوزه است. در حوزه پژوهش گام‌های رو به رشدی در جهت ترویج و نهادینه‌سازی پژوهش و ایجاد نهادهای پژوهشی برداشته‌شده است و در مدت کمتر از یک سال راه‌اندازی معاونت پژوهش و فعال کردن همه گروه‌های حوزوی به‌عنوان نماد سنجش رشد پژوهشگران جوان حوزه به‌صورت استانی دریافت شده است. حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: در دوره جدید مدارس فعال استان از ۴ مدرسه به ۷ مدرسه افزایش‌یافته و با فعال شدن مدارس التفاتیه، صالحیه و محسنیه و افزایش فضای کالبدی در جهت افزایش ظرفیت پذیرش اقدام شده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن