تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805313688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم توجه به اقتصاد دانایی محور/نمایه شدن ۲۱۱۷مقاله دانشگاه تبریز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در تجلیل از پژوهشگران دانشگاه تبریز عنوان شد:
لزوم توجه به اقتصاد دانایی محور/نمایه شدن ۲۱۱۷مقاله دانشگاه تبریز

دانشگاه تبریز


شناسهٔ خبر: 2999558 - دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
استانها > آذربایجان شرقی

تبریز – رییس دانشگاه تبریز گفت: با توجه به جایگاه اقتصاد دانایی محور در سطح جهانی، توجه به این حوزه امری ضروری است. به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه تبریز همزمان با هفته تحقیق و پژوهش در این دانشگاه برگزار شد تا انگیزه ای برای انجام فعالیت های این حوزه توسط اساتید و دانشجویان این مرکز اموزش عالی باشد. حوزه اقتصاد دانایی محور مورد توجه قرار گیرد رییس دانشگاه تبریز پیش از ظهر دوشنبه در این مراسم با تبریک هفته پژوهش گفت: این هفته فرصتی مناسبت برای تجلیل از زحمات اساتیدی است که در عرصه پژوهش و دانش گام بر می دارند زیرا بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، ایران باید کشوری عالم شود و جوانان ما باید با حرکتی جهادی علم را به فناوری، فناوری را به صنعت و صنعت را به توسعه کشور وصل و مرتبط کنند . محمد رضا پور محمدی فناوری را توانایی تبدیل ورودی‌ها به خروجی‌هایی دارای مزیت رقابتی عنوان کرد و افزود: منابع ایجاد ثروت قبلا زمین، منابع طبیعی و منابع انرژی بود، اما امروزه اصلی ترین منبع ایجاد ثروت، دانش است که باید با تمام توان در این زمینه کار کرد. وی در ادامه به اهمیت اقتصاد دانایی محور اشاره و تصریح کرد: در این اقتصاد، مهمترین عامل، تولید نیروی كار و سرمایه نیست، بلكه" دانایی" و " فنّاوری" است و اقتصاد دانایی، اقتصاد كمیابی منابع نیست بلكه اقتصاد فراوانی منابع است که در آن، دانایی به كالا تبدیل شده و به فروش می رسد. رییس دانشگاه تبریز افزود: امروزه بازارهای مجازی برای مبادله دانایی در جهان شكل گرفته و كشورهایی با عنوان «رهبران فنّاوری» دنیا معرفی شده اند که بیشترین بهره برداری را از دانایی به عمل آورده و نه تنها آنرا تولید كرده اند، بلكه نقش عمده ای هم در صادرات آن ایفا می‌كنند.

وی همچنین یادآور شد: در جهان امروز، درصد نرخ بازگشت سرمایه در امور کشاورزی در بهترین حالت ۱۲ درصد، در امور صنعتی ۲۰ درصد، در فناوری پیشرفته ۴۰ درصد، در دارو ۳۰۰ درصد است اما این نرخ بازگشت سرمایه در بحث تحقیق و توسعه سه هزار درصد است که قابل مقایسه با هیچ امری نیست و سرمایه گذاری در این امر، افق های روشنی را فراروی پژوهش و توسعه علمی کشور می گشاید. انجام ۱۱۷ طرح تحقیقاتی در دانشگاه تبریز معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این مراسم به ارایه عملکرد حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۵۲ عنوان طرح تحقیقاتی مصوب درون دانشگاهی و ۶۵ طرح تحقیقاتی خاتمه یافته درون دانشگاهی در این مدت انجام شده است. محمد مقدم واحد از  نمایه شدن دو هزار و ۱۱۷ مقاله این دانشگاه در ISI و سایر پایگاه های معتبر بین المللی خبر داد و افزود: ارایه ۱۴۰ مقاله در همایش های علمی بین المللی خارج از کشور و ۱۰ عنوان اعطای فرصت های مطالعاتی بلندمدت و کوتاه مدت، بخشی از فعالیت های پژوهشی انجام یافته در مدیریت امور پژوهشی دانشگاه تبریز است. وی در خصوص فعالیت های پژوهشی مدیریت امور فناوری دانشگاه تبریز نیز گفت: عقد ۵۱ عنوان قرارداد پژوهشی، ۴۸ عنوان طرح تحقیقاتی خاتمه یافته، ۲ عنوان قرارداد آموزشی و عقد ۲۱ عنوان تفاهم نامه همکاری با سازمان ها و مراکز صنعتی نیز از عمده فعالیت های این مدیریت در یک سال گذشته بود. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در ادامه برگزاری اجلاس هم اندیشی روسای هفتاد دانشگاه عضو اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز و برگزاری ۲۵ جلسه آزمون اینترنتی تافل بین المللی در منطقه شمالغرب کشور را از مهمترین فعالیت های مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه تبریز عنوان و تصریح کرد: برگزاری اولین جشنواره بین المللی اعطای نشان فرهنگی شهریار با همکاری مرکز آذربایجان شناسی دانشگاه، انعقاد ۲۵ مورد تفاهم نامه جدید همکاری با دانشگاه های خارجی و افزایش آن به ۸۵ مورد و پیشنهاد ۱۰ طرح بین المللی همکاری های پژوهشی دانشگاه ها نیز از جمله عملکرد این مدیریت است. گفتنی است در شانزدهیمن جشنواره تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه تبریز از ۲۳ پژوهشگر نمونه دانشگاه، چهار دانشمند یک درصد برتر جهان و چهار نفر مدیران نهادها و سازمان های دولتی و صنایع استان که بیشترین همکاری را با دانشگاه داشتند، تجلیل به عمل آمد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن