محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829176310
در نشست نقد و بررسی فیلم جدید نیکی کریمی چه گذشت؟
واضح آرشیو وب فارسی:امین نیوز: در نشست نقد و بررسی فیلم جدید نیکی کریمی چه گذشت؟ جلسه نقد و بررسی فیلم « شیفت شب » ساخته نیکی کریمی در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در این جلسه که با استقبال مخاطبان مواجه بود نیکی کریمی نویسنده ،کارگردان و تهیه کننده و سهیل رضایی روانشناس حضور داشتند و ضمن صحبت درباره فیلم به پاسخ گویی به پرسش های حاضران پرداختند. نیکی کریمی : شعار تبلیغاتی فیلم با من حرف بزن است نیکی کریمی تهیه کننده و کارگردان فیلم شیفت شب درباره این فیلم گفت : ایده یک خطی این فیلم یک نفر بود که بیماری روانی دارد. در مورد کسانی که گاهی بی دلیل فروکش می کنند و در خود فرو می روند و در همان جا می مانند. اما از آنجایی که به یک داستان برای ساختن فیلم نیاز داشتم و ماجرای ارتباط بین زن و مرد از ابتدای تاریخ همواره مطرح و مد نظر همه جوامع بوده است قصه به این سمت و سویی که الان هست پیش رفت. از سویی دیگر این واقعیت وجود دارد که وقتی در خانواده عضوی دچار مشکل می شود کم حرف می شود و در خود فرو می رود. در تیپ شخصیتی مرد این فیلم هم این موضوع دیده می شود. او آدمی است که همه چیز را در خودش می ریزد و اصلا از هیچ کس کمک نمی خواهد. اتفاق فیلم زمانی می افتد که او روزی به سرایدار محل کارش می گوید که می خواهد خود کشی کند. او در یک موقعیت استیصال گیر افتاده است. او یک نمونه از مردان ایرانی است نه نماینده تمامی آنها . فرهاد و ناهید نمونه های زیادی در جامعه ما دارند اما نماینده تمام مردان و زنان ایرانی نیستند. آنها آدم های معمولی هستند. من با انتخاب شخصیت ها به تایید آنها نمی پردازم بلکه فقط آنها را نمایش می دهم . فرهاد این فیلم در شرایط عصبی قرار گرفته است و این عصبیت را به دیگران نیز منتقل می کند. وی در مورد شخصیت زن فیلم نیز گفت : چند سال قبل از اینکه فیلم نامه این فیلم را بنویسم به مطب دکتر عارف می رفتم و در آنجا با چند خانم در مورد مشکلاتی که در جامعه و خانواده های ایرانی به وجود آمده است با هم حرف می زدیم. یکی از علت هایی که در آن بحث ها مشخص شد که باعث بروز اختلاف در زندگی ایرانی ها شده است ، سریال های ماهواره ای بود. سریال های ترکیه ای نسبتی با فرهنگ جامعه ما ندارند. من آدم دموکراتی هستم و عادت به قضاوت کردن دیگران ندارم. ولی متاسفانه خانواده های ما در اثر مشاهده این سریال ها و تاثیرپذیری از آنها خیلی متزلزل شده اند. من حتی در بین دوستان خودم کسانی را می شناسم که حتی بارها و بارها به مشاهده قسمت های تکراری این سریال ها می پردازند. اینها گویی معتاد شده اند و در یک دنیای کوچک خود را گرفتار کرده اند. در خانواده ها دیگر کسی با دیگری حرف نمیزند ، در صورتی که همه در دنیای مجازی سرگرم گفتگو هستند. وی افزود: من می خواستم نشان دهم که زن این خانواده اتفاقا اینطوری نیست. با اینکه درس خوانده اما به دلیل مخالفت شوهرش سرکار نمی رود اما زندگی اش را تحت تاثیر این سریال ها قرار نداده است . آنها با عشق و علاقه ازدواج کرده اند در نهایت او مرد را به سمتی سوق می دهد که لب به سخن گفتن بگشاید و در مورد مشکلاتش با او حرف بزند. اصلا از همان شب اولی که مرد به خانه می آید زن می خواهد که با او حرف بزند اما این مرد است که سکوت می کند. ناهید شخصیت زنانه ای دارد. آدم متوقعی نیست که بخواهد به فرهاد فشار بیاورد تا همه چیز را بگوید. او خودش همه چیز را می داند بنابراین زمانی که فرهاد می خواهد حرف بزند مانع این کار می شود زیرا می داند که فرهاد همین قدر هم که حرف زده فشار زیادی را تحمل کرده است . کارگردان سوت پایان افزود: جامعه ما طوری است که با هم حرف نمی زنیم اما در مورد هم به آسانی قضاوت می کنیم. در مورد شخصیت برادر شوهر و سکانس های پایانی فیلم هم باید بگویم که در نهایت صحبت های مرد و زن در ماشین از نقطه دید او دیده می شود. او می بیند که آنها با هم حرف می زنند. او و ما نمی شنویم که آنها چه می گویند اما می توانیم حدس بزنیم که در مورد چه چیزی حرف می زنند. در مورد ماجرای موش کشی هم باید بگویم که می خواستم نشان دهم این می تواند یکی از شغل های متعدد افراد جامعه باشد و ناگفته نماند که استعاره ای هم در آن وجود دارد. در مورد شخصیت مرد نزول خور هم بایست بگویم که او آدمی است که در هر موقعیتی به رنگی در می آید . این آدم چند وجهی و چند شخصیتی است در اثر ارتباط با کارهای خلاف به یک آدم منفی تبدیل شده است .او به انواع شخصیت ها تبدیل می شود تا کارش را پیش ببرد. انواع و اقسام این آدم در اجتماع ما به شکل های گوناگون مشاهده می شود. وی گفت : باید اضافه کنم که شیفت شب فیلم پیچیده ای نیست. در مورد زندگی الان و امروزه افراد جامعه ما است . آنها یک زن و مرد معمولی هستند. یه نظرم فیلم گزارش عباس کیارستمی از این لحاظ یکی از بهترین فیلم نامه ها را دارد. زندگی واقعی آدم های معمولی جامعه نظم و قاعده مشخصی که ندارد. من اعتقاد دارم که با بزرگنمایی ناکامی ها و ناهنجاری ها و پررنگ نشان دادن شخصیت های منفی فیلم ها نمی توان در جهت این مشکلات جامعه تلاش کرد. بلکه این کار نتیجه عکس دارد. این اتفاقی است که در سریال های ترکیه ای نیز می افتد. با نشان دادن بدی ها نمی توان خوبی را در جامعه گسترش داد. اما در هر صورت در هنگام نگارش فیلم نامه این ناخودآگاه ماست که به میان می آید و مسلما هر آنچه که به آن می اندیشیم همان را هم می نویسم. وی اشاره کرد : یکی از اشاره های این فیلم به مساله تحریم هاست و اثراتی که این تحریم ها بر جامعه گذاشته اند. در هر صورت هر فردی که در این جامعه زندگی می کند از صبح که بیدار می شود و از خانه بیرون می رود با مسائل مشکلات آن جامعه هم مواجه است و از آن تاثیر خواهد پذیرفت. سهیل رضایی : فیلم ساز با ناخودآگاهش می فیلم می سازد و منتقد با خودآگاهش نقد می کند سهیل رضایی روانشناس در مورد مبحث عدم گفتگوی افراد اجتماع گفت : مسلما از زوایای متعددی می توان به این فیلم نگاه کرد اما یکی از این زوایا مساله عدم گفتگو است . گفتمان یک مساله تازه در جامعه ماست. حرف زدن با گفتمان تفاوت دارد. سالها طول می کشد تا جامعه ما بتواند به گفتمان عادت کند. این عدم توانایی حرف زدن و حرف شنیدن طبعات خود را دارد. مرد فیلم خطایی کرده و ترجیح می دهد خودش مشکلات را حل کند و اصلا از کسی کمک نمی خواهد. این نمونه مردان ایرانی است . او حاضر به حرف زدن نیست. این آموزش از بچگی مردان ایرانی داده می شود که مرد نباید گریه کند و اگر مردی درباره مشکلاتش لب به سخن بگشاید گویی اقتدار او زیر سوال رفته است و این کار از سوی خانواده و جامعه پذیرفته نیست. در صورتی که با گفتگو و گفتمان می توان بر بسیاری از مشکلات غلبه کرد. از سویی دیگر زن فیلم هم شیوه های گفتمان و گفت و گو را بلد نیست. او در زمانی که سر صحبت باز می شود به جای اینکه راهکار های درست ارائه کند پیشنهادهای فانتزی می دهد. این عدم گفتمان در محیط های کاری ما نیز وجود دارد. راه پیداکردن گفتمان به جامعه استاندارد جدیدی را به وجود آورده که چون افراد بلد نیستند از آن استفاده کنند نمی توانند به آن عمل کنند. حرف زدن یکی از پیچیده ترین کارهاست و اصلا کار ساده ای نیست و جامعه ما حالاحالا ها با شیوه های درست آن فاصله دارد. شما نگاه کنید 30 سال پیش اصلا کسی بچه ها را به رسمیت نمی شناخت چه برسد که بخواهد با آنها حرف بزند و نظر آنها در مورد امور مختلف پرسیده شود و این ماجرا چقدر امروزه دچار تحول شده است . وی گفت : نکته دیگر که باید به آن اشاره کنم مساله زندگی مشترک است . همواره از ازدواج به عنوان زندگی مشترک نامبرده می شود. اما چیزی که ما شاهد آن هستیم این است که مرد خود را مالک زندگی می داند و می خواهد خودش یک تنه مشکلات آن را حل کند و اصلا به زن اجازه نمی دهد که حتی در مورد مشکلات چیزی بداند و در صورت مخالفت حتی با خشونت با او برخورد می کند. باید در نظر داشت که در شراکت همواره سهم شرکا برابر و یکسان نیست . زن این فیلم سعی می کند سهم الشراکه خود را از زندگی داشته باشد اما مرد با او مخالفت می کند. اما ناگفته نماند با اینکه چلنج های زیادی بین زن و مرد دیده می شود اما تحت فشار بودن زن بخاطر بد بودن مرد نیست. وی افزود: برخلاف بسیاری از فیلم هایی که توسط کارگردانان زن ساخته می شوند ، در این فیلم مرد شخصیت منفی و منفور نیست. مرد قهرمان هم نیست. زن هم قهرمان نیست. زن ها موجودات کانونی هستند. برای زن ها کانون خانواده مهم است . در ازدواج زن ها 5 مورد را وارد زندگی می کنند در صورتی که مرد ها از 7 مورد رها می شوند. زن ها با ازدواج وارد زندگی و تعهد می شوند در صورتی که مردها از خیلی چیزها رهایی پیدا می کنند. زن این فیلم نیز با زنانگی اش وارد شراکت زندگی می شود. وی افزود: در اینجا می توان به شخصیت برادر شوهر نیز اشاره کرد که به کمک آنها می آید. او قدرت گفتمان و حرف زدن با رئیس را دارد و یک قهرمان رئال است . او نمونه قهرمانی است جامعه امروز ما به آن نیاز دارد. نمونه این قهرمان امروزه در کارتون باب اسفنجی دیده می شود. باب اسفنجی اصلا قدرت های ماورایی ندارد. بلکه دائم در حال حرف زدن است . او با همه حرف می زند و به نظرم نسلی که این کارتون را تماشا می کند متوجه می شود با قدرت گفتمان می شود خیلی کارها کرد و آینده خوبی خواهد داشت. نگاه فیلم ساز به مردها در فیلم شیفت شب هم شفاگر است ، سرزنشگر نیست. از نظر یونگ فیلم ساز اصلا نباید با خودآگاهش فیلم بسازد. فیلم ساز با ناخودآگاهش می فیلم می سازد و منتقد با خودآگاهش آن را نقد می کند. از این رو ممکن است تماشاگر نکته هایی را از فیلم برداشت کند اصلا مورد نظر کارگردان نبوده است . وی در مورد عشق و رابطه آن با ازدواج گفت : به نظرم چیزی که شراکت زندگی ها را به هم می زند عشق است . آدم ها تحمل عشق را ندارند. از آدمیزاد چنین کارآیی بعید است . ما از پوست و گوشت و استخوان درست شده ایم و نمی توانیم معنای زندگی یک نفر دیگر باشیم . اما می بینیم که وقتی کسی در زندگی اش دچار مشکل است یک نفر را وارد زندگی اش می کند تا او معنای زندگی اش بشود!! اگر کسی بگوید بدون تو می میرم باید از دست این آدم فرار کرد! فکر می کنم علت بهم خوردن مداوم رابطه ها این است که افراد فکر می کنند که اگر رابطه با این آدم را تمام کنند با فرد دیگری شرایط بهتر خواهد شد. در صورتی که این اتفاق نمی افتد و چرخه ادامه پیدا می کند. اگر کسی را دید و فکر کردید با عاشق او شدن به بهشت می رود شما حتما با هم به جهنم خواهید رفت. یک زن به تو یاد می دهد که مساله زندگی تو چیست . یک مرد به تو می آموزد که مشکلات زندگی تو چیست. اما ازدواج محصول یک روند تکامل فکری است و اصلا کار عشق نیست. عشق رنج مقدسی است که باعث بالغ شدن می شود. زیرا شما رفته رفته متوجه می شوید که رابطه را بلد نیستید. این اتفاقی است که برای دختران دهه 60 ما تحت تاثیر فروغ افتاد. آنها در همه زمینه ها موفقند از تحصیل گرفته تا کار اما نمی توانند وارد زندگی شوند. آنها می گویند به جای اینکه با ما از سیب زمینی حرف بزنید از شعر و کتاب و … حرف بزنید. در صورتی که واقعیت زندگی اینها نیست. وی افزود: فیلم پل های مدیسن کانتی نیز چنین خیانتی را به زندگی زناشویی کرد . تا جایی که ببینید یک مورد خیلی پیش پا افتاده مثل بستن یا نبستن یک در برای زن فیلم تبدیل به دغدغه ذهنی می شود و مرد او با نبستن آن در بخصوص باعث فکر و خیال زن شده است تا اینکه در نهایت یک نفر پیدا می شود که آن در را می بندد و برای زن تبدیل به قهرمان می شود! منظورم این است که کم کم فانتری جای واقعیت های مهم زندگی را می گیرد و آن را از حقیقت دور می کند. اگر شما بتوانید این فیلم شیفت شب را ببینید و طرف هیچ کدام از طرفین زن و مرد فیلم را نگیرید شما می توانید وارد زندگی شوید. این جلسه نقد و بررسی با پرسش و پاسخ بین میهمانان و مخاطبان ادامه یافت و به پایان رسید.
شنبه ، ۲۱آذر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: امین نیوز]
[مشاهده در: www.aminnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]
صفحات پیشنهادی
نیکی کریمی با تیپ جدید و متفاوت کنار همکاران!+عکس
نیکی کریمی با تیپ جدید نیکی کریمینیکی کریمی با تیپ جدید و متفاوت نیکی کریمی با تیپ جدید صفحه اجتماعی نیکی کریمیمطالب مرتبط بیوگرافی و عکس جدید و جذاب از نیکی کریمیعکس متفاوت نیکی کریمی در کنار پوریا پورسرخعکس های جدید نیکی کریمی و پدرش در اسپانیا پنجشآخر خبر از فروش فیلم نیکی کریمی
حبیب اسماعیلی از نیم میلیاردی شدن فروش فیلم شیفت شب خبر داد شیفت شب نیکی کریمیمدیر رسانه فیلمسازان که پخش آخرین ساخته سینمایی نیکی کریمی را عهده دار است گفت با توجه به شرایط موجود و فرارسیدن فصل سرما اما خوشبختانه همچنان روند فروش خوب شیفت شب ادامه دارد و استقبال راضی کنندهنشست نقد و بررسی نظریه «نخبه گرایی مشارکتی» برگزار میشود
در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نشست نقد و بررسی نظریه نخبه گرایی مشارکتی برگزار میشود شناسهٔ خبر 2994168 - سهشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱ ۵۸ دین و اندیشه > اندیشکده ها نشست نقد و بررسی نظریه نخبه گرایی مشارکتی به همت پژوهشکده نظریه پردازی سیاسی و روابط بین الملل پژونقد و بررسی فیلم « شیفت شب »
جلسه نقد و بررسی فیلم شیفت شب ساخته نیکی کریمی شامگاه ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۴ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران برگزار شد در این جلسه که با استقبال مخاطبان مواجه بود نیکی کریمی نویسنده کارگردان و تهیه کننده و سهیل رضایی روانشناس حضور داشتند و ضمن صحبت درباره فیلم به پاسخ گویی به پرآخرین خبر از فیلم جدید مسعود دهنمکی
آخرین خبر از فیلم جدید مسعود دهنمکی مسعود دهنمکی کارگزدان سینمای ایران فرم حضور در سی و چهارمین جشنوارهی بینالمللی فیلم فجر را پر کرد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بدین ترتیب نخستین نمایش رسوایی 2 در جشنواره فیلم فجر خواهد بود روابط عمومی این فیلم اعلام کرده که دهنمکی برخنیکی کریمی: عادت ندارم دیگران را قضاوت کنم
نیکی کریمی گفت شیفت شب فیلم پیچیده ای نیست در مورد زندگی الان و امروزه افراد جامعه ما است به گزارش ایسنا جلسه نقد و بررسی فیلم شیفت شب به کارگردانی نیکی کریمی شامگاه 15 آذر ماه در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران برگزار شد نیکی کریمی نویسنده کارگردان تهیه کننده و سهیل رضشغل جدید پر کردن جوی آب + فیلم
شغل جدید پر کردن جوی آب فیلم کامیونهایی که به جای آبیاری فضای سبز کانالهای آب را آبیاری میکنند به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان همان طور که در این فیلم میبینید کامیون آبپاشی که کار آن آبیاری فضای سبز است در نبود هیچ نظارتی تنها اقدام به خالینخستین نشست فراکسیون ضد رکود مجلس برگزار می شود/بررسی نحوه کمک به دولت برای خروج از رکود
94 09 20 - 11 01 شماره 13940920000101 http fna ir A8IWLI کپی آدرس مورد نظر کپی شد یکشنبه هفته آتی نخستین نشست فراکسیون ضد رکود مجلس برگزار می شود بررسی نحوه کمک به دولت برای خروج از رکود نخستین نشست فراکسیون ضدرکود مجلس شورای ۹۴ ۰۹ ۲۰ – ۱۱ ۰۱ شماره ۱۳۹۴۰۹۲۰۰۰۰۱۰۱ http fnکمیته تجدیدنظرخواهی در رابطه با بررسی بحث چالش برانگیز وقف تشکیل شود
خبرگزاری شبستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تشکیل کمیته ای در راستای تجدید نظرخواهی و بررسی کارشناسانه بحث چالش برانگیز وقف متناسب با شرایط اجتماعی شد و گفت رسانه ها در عملیاتی کردن این موضوع می تواند نقش آفرین باشند به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس دکتر علفیلم | فدرر با راکت و مربی جدید آمد
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام شماره یک سابق تنیس دنیا در یکی دو سال اخیر ناکامی های زیادی را تجربه کرده است سقوط در رده بندی جهانی پایان 36 حضور متوالی در یک چهارم نهایی گرنداسلم ها باخت به حریفان درجه چندم و اما او همیشه با اعتماد به نفس بالا برمی گر-
گوناگون
پربازدیدترینها