تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820848816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس جمهور ترکمنستان: ایران شریک مطمئن سیاسی و اقتصادی عشق‌آباد است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس جمهور ترکمنستان:
ایران شریک مطمئن سیاسی و اقتصادی عشق‌آباد است
رئیس جمهور ترکمنستان گفت: ایران نه تنها کشور همسایه، بلکه شریک مطمئن سیاسی، اقتصادی و تجاری «عشق آباد» است.

خبرگزاری فارس: ایران شریک مطمئن سیاسی و اقتصادی عشق‌آباد است



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق ‏آباد، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان که پس از سخنرانی «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در همایش بین‏‌المللی «بیطرفی ترکمنستان» سخنرانی می‌کرد، گفت: ایران نه فقط همسایه خوب بلکه شریک مطمئن سیاسی، اقتصادی و تجاری «عشق آباد» است. وی تصریح کرد: ترکمنستان بهترین همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، انرژی، حمل و نقل و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران را دارد و بابت حمایت و پشتیبانی مستمر تهران از ابتکارات بین‌المللی و منطقه عشق‏‌آباد در زمینه تامین امنیت انرژی و تعاملات حمل و نقل منطقه‌‏ای و بین‏‌المللی از این کشور تشکر می‌کند.
همچنین «اسحاق جهانگیری» معاون رئیس جمهور ایران در مراسم بیستمین سالگرد اعلام بی‌طرفی ترکمنستان گفت: پس از لغو تحریم‌های ظالمانه که بر علیه جمهوری اسلامی وضع شد، تهران ضمن رفع موانع موجود تعامل بیشتری با جامعه جهانی و همسایگان منطقه‌ای خود برقرار خواهد کرد.
معاون اول رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران طی سخنرانی خود در همایش بین‌المللی بیطرفی ترکمنستان، گفت: ایران توانسته است موضوع هسته‌ای را که بیش از یک دهه گذشته با ادعاها و اتهامات بی‌اساس به یک مشکل تبدیل شده بود با هوشمندی و تعامل عقلانی با جامعه جهانی حل و فصل کند و به‌ زودی شاهد لغو تحریم‌ها خواهیم بود.
وی با اعلام تبریک دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکمنستان به مناسبت فرارسیدن بیستمین سالگرد اعلام بی‌طرفی این کشور گفت: تهران از نخستین کشورهایی بود که از تصمیم ترکمنستان برای اتخاذ سیاست بی‌طرفی حمایت کرد و این تصمیم را در توسعه، تحکیم و تعمیق روابط 2 کشور مثبت ارزیابی می‌کند.
 
معاون اول رئیس‌جمهور افزود: روابط 2 کشور با اتکا به اشتراکات تاریخی و فرهنگی در مسیر رشد و توسعه در همه زمینه‌ها گسترش یافته است و این روند با استفاده از ظرفیت‌های موجود 2 کشور در پرتوی اراده و تفاهم در جریان است. جهانگیری گفت: معتقدیم امنیت هر کشوری را امنیت منطقه پیرامونی آن تامین می‌کند. وی افزود: محیط پیرامونی ناامن، امنیت را با هر میزان قدرت نمی‌تواند به طور کامل ایجاد کند و بر همین اساس ما امنیت همسایگان خود را امنیت خود می‌دانیم.
جهانگیری گفت: این روزها شاهد گسترش خشونت و افراط گرایی در منطقه و کشته شدن انسان‌های بی‌گناه هستیم و این روندی است که متاسفانه با مداخله کشورهای فرامنطقه‌ای پیچیده‌تر شده است و هر روز شاهد اقدامات غیرانسانی و غیراسلامی این گروه‌ها به نام عدالت و اسلام هستیم. وی گفت: اگر جهان با این جنایات برخورد جدی نکند بدون شک صدمات جبران‌ناپذیر آن برای همه کشورهای دنیا بروز خواهد کرد.
 
جهانگیری افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره بر ارتقای روابط با همسایگان و منطقه استوار بوده است و این مسیر با قوت در دولت فعلی پیگیری می‌شود.
 
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با کشورهای منطقه به ویژه کشور ترکمنستان در تمام عرصه‌ها از جمله تحکیم امنیت و صلح همکاری کند. همایش بین‌المللی «سیاست بیطرفی: همکاری‌های بین‌المللی برای صلح،امنیت و توسعه» امروز در محل قصر جدید نمایشگاه‌های بین‌المللی در عشق‏ آباد با حضور سران 86 کشور دنیا از جمله معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران برگزار شد.







انتهای پیام/

http://fna.ir/DOOZRB





94/09/21 - 14:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن