تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815291967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام رضا(ع) در آئینه اهل سنت/ روایت «زین الدین تایبادی» از زیارت سلطان خراسان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اهل سنت تایباد به بررسی و تبیین جایگاه امام رضا(ع) در میان اهل سنت در ویژه نامه شهادت آن حضرت پرداخت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس ، امام هشتم شیعیان در مرکز توجه تمامی ادیان و مذاهب قرار دارد و این مهم به دلیل شخصیت جامع الاطراف آن حضرت است.
سیره سیاسی، اجتماعی و شخصی آن حضرت امروز می تواند با واکاوی دقیق راهنمای مناسبی برای انسان عصر حاضر باشد. در این میان، علاوه بر تشیع، اهل سنت نیز ارادت ویژه ای به آن امام همام دارند و سیره ایشان را مدنظر قرار می دهند.
برای بررسی بیشتر نوع نگاه اهل سنت به امام هشتم شیعیان در هفتمین مصاحبه ویژه نامه شهادت امام هشتم شیعیان با مولوی غلام نبی همکلام شدیم تا از دریچه اهل سنت نیز با سیره رضوی آشنا شویم.
تسنیم: جناب مولوی، نوع نگاه اهل سنت به سیره رضوی شامل چه مؤلفه هایی است؟
توکلی: در حقیقت اهل سنت امام رضا(ع) را جزو اهل بیت(ع) پیامبر می دانند و در کتب اهل سنت مثل کتب امام محمد غزالی اقوال زیادی از امام رضا(ع) نقل شده است و یا از سوی شیخ احمد جامی نیز همین رویکرد وجود دارد.
اهل سنت به امام رضا(ع) اعتقاد دارند همانطور که به اصحاب پیامبر(ص) اعتقاد داریم به اهل بیت(ع) پیامبر(ص) اعتقاد داریم و در نماز خود نیز به آن ها درود ... [ مشاهده متن کامل خبر در خبرگزاری تسنیم ]

شنبه ، ۲۱آذر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری تسنیم]
[مشاهده در: www.tasnimnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن