تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804361680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیازی نبود استقلالی یا پرسپولیسی شوم


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
علی اصغر مدیرروستا نیازی نبود استقلالی یا پرسپولیسی شوم

مدیر روستا:
نیازی نبود استقلالی یا پرسپولیسی شوم
علی اصغر مدیر روستا اظهار داشت: «نه زیاده‌خواهم و نه مربی ارزان. مثل بعضی‌ها نیستم که فصلی یک میلیارد بگیرند و فصلی دیگر سیصد میلیون. برای خودم شأن و شخصیت قایلم.



به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، این پاسخ علی‌اصغر مدیرروستا، مهاجم سابق تیم ملی ایران و یکی از مربیان نسل جدید فوتبال ایران به این سوال بود: «‌چرا دیگر مربیگری نمی‌کنید.» پرسشی که کافی بود تا سفره دل او باز شود و این گفت‌وگو را به درازا بکشاند. علی‌اصغر مدیرروستا که روزگاری در تیم ملی ایران می‌درخشید و در تیم‌های بهمن، پاس و پیکان بازیکنی بود ارزشمند و فراموش‌نشدنی حالا انتظار می‌کشد تا دوباره شاید دروازه‌های جدیدی را پیش روی خود ببیند. شاید اگر مدیرروستا برنمی‌خورد با برخی جریان‌های مافیایی مخفی در فوتبال ایران، اکنون مانند یحیی گل‌محمدی، علیرضا منصوریان و مهدی تارتار در لیگ برتر صاحب تیم بود...  
فوتبال است دیگر. گاهی بالا و پایین دارد.
 ... دقیقا. فوتبال بالا و پایین دارد اما وقتی به عقب نگاه می‌کنم افسوس می‌خورم. یادم می‌آید با تیم پیکان که از لحاظ هزینه در زمان مربیگری من حتی نسبت به سال‌های قبل پول کمتری خرج کرده بود، تا آستانه کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفتم. به این فکر می‌کنم که چرا یک مربی موفق الان نباید تیمی داشته باشد. البته ناراحت نیستم چون پای یکسری اصول ایستادم و نمی‌خواهم مثل بعضی‌ها در هر شرایطی کار کنم. هیچ‌وقت مربی فرمایشی و بله‌قربان‌گو نبودم. آن دو فصلی که با پیکان در لیگ برتر حضور داشتم دوران بسیار خوبی برای من بود و اگر روزی برگردم دوست دارم در فضایی باشد که آن روزها حاکم بود. نمی‌خواهم تحت هر شرایطی سرمربی باشم.
آن پیکان به زعم شما هزینه‌های کمی داشت؛ حتی کمتر از فصول قبلش اما برای مثال همین پیکانی که فصل پیش به لیگ یک افتاد هزینه‌های زیادی کرد اما در نهایت به هیچ دستاوردی نرسید. چرا این همه تفاوت وجود دارد میان آن تیمی که در اختیار شما بود و این تیمی که فصل پیش افتاد؟
 ماجرا برمی‌گردد به یکسری مدیران کارنابلد که فقط هزینه می‌کنند؛ مدیرانی که کاری به برنامه‌ریزی بلندمدت ندارند و فقط خرج می‌تراشند. مشکلی که در پیکان به وجود آمده در خیلی از تیم‌های دیگر هم هست. یک مدیری می‌رود و مدیر دیگری با تفکرات خودش می‌آید آخرش هم می‌شود همینی که دیدیم. 30 میلیارد تومان بودجه دود می‌شود می‌رود روی هوا.
درباره آن هزینه‌ها بحث‌های زیادی در فوتبال ایران شد اما مدیران باشگاه پیکان اصلا پاسخگو نبودند.
 همینطور است. یک نفر نیامد بگوید آن همه پول چه شد؟! دلیلش هم این است که آقایان پشت‌شان پر است اما انتظار این بود که یک مرجعی پیدا شود و اتفاقات باشگاه پیکان را واکاوی کند. باید بابت آن همه هزینه‌ای که سرانجام به جایی نرسید از مدیران باشگاه پیکان توضیح می‌خواستند. آقایان اما به جای آنکه بازخواست شوند قوی‌تر شدند و الان می‌بینید که همچنان مدیر هستند و هیچ‌کس هم جلودارشان نیست. سوال من این است که چرا مدیری مثل یکه زارع 30 میلیارد تومان هزینه می‌کند و یک نفر پیدا نمی‌شود که از او بپرسد این پول‌ها چه شد. متاسفانه جو پیکان خیلی مافیفایی شده است و آقایان با به راه انداختن ماجرای تبانی و این داستان‌ها در پایان فصل اذهان عمومی را منحرف کردند تا کسی از آنها نپرسد که پول‌ها صرف چه اموری شد.
پول‌هایی که قطعا جزو سرمایه‌های این مملکت محسوب می‌شود و باید در راه درستی خرج شود.
 دقیقا. هجم زیادی از سرمایه‌ها از بین رفته است؛ آن هم برای تیمی که به لیگ یک سقوط کرد. البته آقایان خودشان هم متوجه شدند که چقدر نتایج پیکان غم‌انگیز بوده است که حالا وقتی تیم به لیگ یک رفته دیگر آن اشتباه‌ها را تکرار نکرده‌اند و بازیکنان جوانی گرفته‌اند. کاش از اول همینطوری تیم را می‌بستند تا 30 میلیارد تومان از سرمایه‌های باشگاه پیکان که حاصل دسترنج کارگران کارخانه است و در واقع پول بیت‌المال محسوب می‌شود، از بین نرود.
خیلی غصه پیکان را می‌خورید آقای مدیرروستا.
 غصه هم دارد. ارتباط من با پیکان برمی‌گردد به سال‌ها قبل. قبل از اینکه پیکانی به وجود بیاید یک تیم بود به نام بهمن که در فوتبال ایران می‌درخشید. بعد‌ها آن تیم جمع شد و امتیازش را به باشگاه پیکان دادند. ریشه پیکان همان تیم بهمن رویایی است که بازیکنان بزرگی در اختیار داشت. یادش به خیر، عجب تیمی بود بهمن. حیف که آن تیم از بین رفت. گرچه همین تیم پیکان هم شکل گرفته از آن تیم است اما بهمن هم تیم بسیار خوبی بود. من به پیکان عرق خاصی داشته و دارم چون خودم را متعلق به این سازمان می‌دانم. نمی‌شود که راحت از کنار اشتباه‌های بزرگی که رخ می‌دهد رد شوم.
در زمینه بازیکن‌سازی هم این دو باشگاه فعالیت خوبی داشته‌اند که حالا متوقف شد.
 بله، چه آن زمان که تیم بهمن وجود داشت بازیکنانی مانند فرهاد مجیدی، علی لطیفی، عباس آقایی و محمدرضا مهدوی به فوتبال ایران معرفی شدند و چه بعدها که تیم را به عنوان پیکان ساختند بازیکنانی مانند علی سلمانی، مجید خدابنده‌لو، آرمان قاسمی و... به فوتبال ایران معرفی شدند که بازیکنان بسیارخوبی بودند. گرچه الان در تیم‌های پایه هزینه‌های آنچنانی نمی‌شود اما سازماندهی خوبی بود که حالا وجود ندارد و شما نمی‌بینید که چرخه بازیکن‌سازی به خوبی انجام شود.
ابتدای حرف‌های‌تان گفتید که وقتی سرمربی پیکان شدید مدیریت هزینه کردید؛ چرا همین رویه در پیکان دنبال نشد و کار به اینجا رسید که تیمی با هزینه 30 میلیاردی سقوط کرد؟!
 بله، من وقتی سرمربی پیکان شدم قرار بود که بودجه باشگاه مانند هر فصل 20 درصد افزایش یابد. نه‌تنها بودجه را افزایش ندادیم بلکه 30 درصد از بودجه فصل قبل هم کمتر هزینه کردیم. نتیجه آن تیم صدرنشینی در نیم‌فصل اول و در نهایت ششمی یا هفتمی بود که با جرات می‌گویم اگرحمایت مالی در همان حد هم وجود داشت تیم من سهمیه آسیا می‌گرفت. آن وقت الان پیکان را با 30 میلیارد تومان بودجه می‌اندازند لیگ یک، نه مدیری عوض می‌شود و نه از کسی توضیح می‌خواهند و آن وقت آقایان قوی‌تر می‌شوند! اینها درد ورزش کشور است که نهادهای مرتبط باید به آن رسیدگی کنند.
در حالی که گفته می‌شد یکه زارع با محیط ورزش و فوتبال آشنایی دارد و حتی خودش هم استقلالی است این مشکلات در باشگاه پیکان بسیار عجیب و دور از ذهن است.
 حرف من هم همین است. آقای یکه زارع شاید با محیط ورزش و فوتبال آشنا باشد که من هم تایید می‌کنم اما هرگز مدیر خوبی نبود و در پیکان عملکرد ضعیفی داشت. صرف اینکه شخصی ورزشی است که نمی‌تواند مدیر خوبی هم باشد. مدیریت تخصص‌های خاص خودش را می‌خواهد. من هم ورزشی‌ام. من هم سال‌ها در بهمن، پاس و پیکان بازی کردم. بازیکن تیم ملی بودم و نزدیک به 50 بازی ملی داشته‌ام اما آیا من می‌توانم مدیر موفقی باشم؟ قطعا اینطور نیست و باید در حوزه‌ای کار کنم که تخصص دارم. این درست نیست که چون پیکان پول دارد هر طور که می‌خواهند یارگیری کنند.
اشاره کردید به دوران بازی‌تان. یادمان می‌افتد که در سال‌های اوج همیشه از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتید. اصغر مدیرروستا بازیکن مهمی در فوتبال ایران بود اما هرگز به تیم‌های استقلال و پرسپولیس نرفت...
 دست روی دلم نگذارید! شاید یکی از دلایلی که الان برای من مشکل ایجاد کرده همین باشد. شاید اگر به استقلال و پرسپولیس می‌رفتم الان سرنوشت دیگری داشتم اما حقیقتش این است که آن زمان من به حدی خوب بودم که نیازی نمی‌دیدم به این تیم‌ها بروم.
چه بازه زمانی بود که از این دو تیم پیشنهاد داشتید؟
 به جرات می‌گویم ازحوالی سال 66 تا سال 79 من از هر دو تیم پیشنهاد داشتم. هر بار برای من اتفاقی می‌افتاد که باعث می‌شد به این دو تیم نروم. عواملی مثل مخالفت باشگاه یا پیشنهاد‌های خوبی که از دیگر تیم‌های آن دوران داشتم. البته به لحاظ فوتبالی ضرر نکردم. من با اینکه هیچ وقت بازیکن استقلال و پرسپولیس نبودم اما 50 بازی ملی انجام دادم که در آن دورانی که تیم ملی در ید سرخابی‌ها بود تعداد بازی‌های چشمگیـری محسوب می‌شود. 20 گـل هم برای تیـم ملی زدم. آماری هست که نشان می‌دهد من به لحاظ دقایق بازی و تعداد گل یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران هستم.
خط حمله تیم ملی را اکنون چطور ارزیابی می‌کنید. دورنمای تیم ملی با این بازیکنان روشن است؟
 مهاجمان کم‌تجربه اما آینده‌داری در ترکیب تیم ملی هستند. بازی‌های ملی را مثل هر ایرانی خوب رصد می‌کنم. طارمی و سردار آزمون مهاجمان بسیار خوبی هستند که اگر تعداد بازی‌های ملی‌شان بیشتر شود، می‌توانند تا سال‌های سال در خط حمله تیم ملی بدرخشند. یک نکته مهم هست که این جوان‌ها باید رعایت کنند، اینکه هیچ‌وقت وارد حاشیه نشوند و همیشه سعی کنند در راه درست قدم بردارند.
کی‌روش انتظارها را برآورده کرده؟
 به‌جز صعود به جام جهانی که با اقتدار انجام شد ما در جام ملت‌های آسیا که در استرالیا انجام شد نتوانستیم انتظارها را برآورده کنیم. از کی‌روش انتظار می‌رود که با این اطلاعات و تجربه کارهای بزرگتری در فوتبال ما انجام دهد. کی‌روش باید تیم ملی را به جام جهانی ببرد و علاوه بر آن از گروه هم صعود کنیم. اگر تا جام ملت‌های آسیای دوره بعد هم در تیم ملی بود باید تیم ملی را قهرمان آسیا کند. ما هنوز ظرفیت‌های مربیگری کی‌روش در تیم ملی را ندیده‌ایم. ایران ورزشی 116



۲۰/۰۹/۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن