تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804318219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش شکست‌خورده سعودی‌ها برای متحد کردن معارضین سوری


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تلاش شکست‌خورده سعودی‌ها برای متحد کردن معارضین سوری
در شرایطی که گسترده تر شدن دامنه شرکت کنندگان در نشست های بین المللی صلح سوریه از یک سو و پیشروی های ارتش سوریه در عرصه میدانی از سوی دیگر، فضا را برای تروریست ها و حامیان آن ها تنگ تر کرده، عربستان سعودی قصد دارد با متحد کردن گروه های همسو با خود، تغییری در این روند ایجاد کند. نشست گروه های شورشی و تروریستی سوری در ریاض، اقدامی با همین هدف بوده است.
کد خبر: ۵۵۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ - 10 December 2015



تلاش شکست‌خورده سعودی‌ها برای متحد کردن معارضین سوری
در شرایطی که گسترده تر شدن دامنه شرکت کنندگان در نشست های بین المللی صلح سوریه از یک سو و پیشروی های ارتش سوریه در عرصه میدانی از سوی دیگر، فضا را برای تروریست ها و حامیان آن ها تنگ تر کرده، عربستان سعودی قصد دارد با متحد کردن گروه های همسو با خود، تغییری در این روند ایجاد کند. نشست گروه های شورشی و تروریستی سوری در ریاض، اقدامی با همین هدف بوده است.


به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «رویترز» در گزارشی از نشست گروه های مخالف دولت سوریه در ریاض، اشاره می کند که امروز و در دومین روز این نشست، گروه های شرکت کننده درباره ایجاد یک هیئت نمایندگی مشترک به منظور شرکت در دور آتی مذاکرات صلح سوریه به بحث خواهند پرداخت. هدفی که با توجه به اختلافات و شکاف های عمیق موجود میان این گروه ها، دستیابی به آن بسیار دشوار است.


این در حالی است که در روز نخست نشست ریاض، شرکت کنندگان تنها توانستند درباره دو موضوع بسیار کلی به توافق دست پیدا کنند و آن هم ضرورت کنار گذاشته شدن کامل بشار اسد و نزدیکانش از روند گذار سیاسی در آینده سوریه و همچنین خروج نیروهای خارجی (منظور، مشخصاً روسیه و ایران) از سوریه بود. 


در چنین شرایطی، حتی خود گروه های شرکت کننده نیز امیدی ندارند که بتوانند به توافقی واقعی دست یابند که به اتخاذ موضعی واحد از سوی آن ها در مذاکرات بین المللی صلح منجر شود. یکی از شرکت کنندگان در این نشست، به رویترز گفته مباحثات امروز، با هدف ایجاد یک هیئت نمایندگی 42 نفره برای شرکت در مذاکرات انجام می گیرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان انتظار دستیابی به یک توافق را داشت یا خیر، ضمن اشاره به دشواری گفت و گوها، اظهار داشته: «فقط خدا می داند».


آنچه که بر دشواری کار سعودی ها و متحدانشان برای متحد کردن این گروه ها می افزاید، آن است که در این مجموع متشتت، نه تنها گروه های تروریستی و شورشی که در داخل سوریه فعال هستند، از نظر ایدئولوژیک با هم اختلاف داشته و رقابت هایی نیز با هم دارند، بلکه میان این گروه ها و آن دسته از چهره های سیاسی که یا سوریه را ترک کرده و یا هنوز در دمشق به سر می برند و در واقع، مخالفت سیاسی را به نظامی ترجیح داده اند نیز اختلافات شدیدی وجود دارد.


همین اختلافات بود که سبب شد آخرین دور مذاکرات دولت سوریه و مخالفان که دو سال پیش در ژنو برگزار شد، با شکست مواجه شود و از سوی دیگر، کشورهای غربی نیز پس از مشاهده این اختلافات، نسبت به حمایت از آن ها مردد شدند. در چنین شرایطی، تنها گروهی که توانست با استفاده از فضای موجود به توسعه فعالیت های خود بپردازد، داعش بود.


گفتنی است فردا (جمعه) روسیه، آمریکا و سازمان ملل، گفت و گوهایی سه روزه را در ژنو آغاز خواهند کرد که بخشی از تلاش های آنان برای فراهم کردن مقدمات دور بعدی مذاکرات بین المللی صلح سوریه در وین است. در این شرایط، به نظر می رسد عربستان سعودی قصد دارد با دست زدن به اقدامی پیش دستانه و هماهنگ کردن مواضع گروه های شورشی و تروریستی با خود پیش از برگزاری این مذاکرات، جلوی ناکامی بیشتر خود در عرصه های میدانی و سیاسی سوریه را بگیرد. 


به جز رویترز، شبکه خبری «راشا تودی» نیز در گزارشی به موضوع نشست ریاض پرداخته و  استدلال می کند که روند متحد کردن مخالفان سوریه، حتی درصورتی‌ که یادداشت تفاهمی از اجلاس ریاض بیرون بیاید، بعید به نظر می‌رسد؛ زیرا چنین سندی خیلی زود از بین خواهد رفت. مسئله موجود تنها مرتبط با ایجاد هیئتی متحد از مخالفان برای مذاکره با دولت سوریه نیست، بلکه در مورد دیدگاه‌های واضح آن ها در زمینه راه حل سیاسی، بدون در نظر گرفتن منافع گروه های دیگر است.


افزون بر این، به نظر می‌رسد این اجلاس از اعتبار بین‌المللی و پذیرش خارجی نیز برخوردار نیست؛ زیرا ریاض برخی از جریان‌های سیاسی که خود را بخشی از ساختار مخالفان دولت می‌خوانند، نظیر اتحادیه دموکراتیک کرد، جبهه مردمی آزادی و تغییر، تریبون دموکراتیک و جنبش جامعه لیبرال را از شرکت در این اجلاس منع کرده است. این موضوع باعث می‌شود جریان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به دنبال تلاش مجدد برای مرتب کردن صفوف معارضین، به ویژه در میان کردها باشند که در حال حاضر نقش مهمی در مبارزه با داعش دارند. 


بر این اساس، به نظر می رسد که جامعه جهانی، تحت تأثیر روسیه و با پذیرش آمریکا، هیئتی از مخالفان را تشکیل خواهد داد که شمول بیشتری نسبت به اجلاس ریاض خواهد داشت. این موضوع باعث می‌شود تلاش های منطقه ای و بین المللی در عملیات متحد کردن هیئت معارضین سوری بار دیگر از سر گرفته شود و به عبارت دیگر، ابتکار سعودی ها در این زمینه ناکام بماند.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن