تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804329739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرند مطرح کرد قطع بیمه خادمان مساجد از سوی تامین اجتماعی/ توضیح درباره مشکل موقوفه شهر جدید بناب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرند مطرح کرد
قطع بیمه خادمان مساجد از سوی تامین اجتماعی/ توضیح درباره مشکل موقوفه شهر جدید بناب
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرند گفت: با توجه به اینکه 150 باب مسجد دارای خادم و تحت پوشش بیمه هستند و اخیرا بیمه تعدادی از خادمان مساجد از طرف سازمان تامین اجتماعی قطع شده و رایزنی‌هایی برای حل این مشکل صورت گرفته که امیدواریم با مساعدت سازمان تامین اجتماعی به نتیجه برسد.

خبرگزاری فارس: قطع بیمه خادمان مساجد از سوی تامین اجتماعی/ توضیح درباره مشکل موقوفه شهر جدید بناب



به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت الاسلام احمد جباری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته وقف با حضور اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: واقفین در واقع با وقف اموال و جان خود کاری کردند که نامشان برای همیشه در تاریخ ماندگار شود.
وی به آثاری که در قرآن و روایات نسبت به صدقات جاریه وجود دارد اشاره کرد و این را نشان دهنده اهمیت مقوله وقف بعنوان صدقه جاریه دانست.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: اداره اوقاف طبق برنامه‌های ابلاغی و ظرفیت‌های شهرستان برنامه‌ها را اجرا می‌کند که یکی از این برنامه‌ها و وظایف، اجرای صحیح نیات می‌باشد که طرح مهر تحصیلی به منظور تامین نیازهای دانش‌آموزان نیازمند به صورت سراسری اجرا می‌شود و در این زمینه امسال نیازهای حدود 100 دانش‌آموز نیازمند تامین شد و تعزیه‌داری سیدالشهداء(ع)، خیرات و مبرات و کمک به مستمندان از جمله دیگر نیات شاخص موقوفات مرند هستند.
جباری در خصوص حفظ موقوفات به عنوان یک اصل مهم اینگونه توضیح داد: در خصوص موقوفات، اصل حفظ موقوفات است که در این جهت انجام مسائل ثبتی، حقوقی و اخذ سند برای موقوفات بسیار مهم است که با این اقدام از تعرض اشخاص به موقوفات ممانعت به عمل می‌آید. وی ادامه داد: در این رابطه در سال 93 تعداد 60 مورد سند برای املاک وقفی از اداره ثبت و اسناد اخذ شده و در سال 94 نیز اقدامات جدی صورت گرفته است.
جباری به دو موضوع فرهنگی و عمرانی در مورد بقاع متبرکه شهرستان مرند اشاره کرد و گفت: در قسمت فرهنگی برنامه‌های زیادی در طول سال در امامزادگان شاخص شهرستان برگزار می‌شود که طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، ضیافت الهی، نشاط معنوی، جشن ولایت علوی و بصیرت عاشورایی از جمله آنهاست. وی خاطرنشان کرد: در مراکز فرهنگی امامزادگان نیز اعضای فرهنگی و خادمین افتخاری جذب می‌شوند که به منظور کمک به اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی است و در رابطه با بخش عمرانی امامزادگان از جمله امامزاده سیدهاشم زنوز، امامزاده سید ابراهیم(ع) مرند و امامزادگان سیدحسن و سیدمحمد(ع) ابرغان قدم‌هایی برداشته شده است که به زودی به نتیجه می‌رسد.
رئیس اوقاف مرند در مورد طرح توسعه امامزاده سید احمد(ع) نیز گفت: با توجه به عظمت طرح توسعه این امامزاده و نیاز به هزینه زیاد، اجرایی شدن آن همت عمومی را می‌طلبد که البته راجع به این موضوع میان مسئولان شهرستان قدم‌هایی برداشته شده است که امیدواریم با آغاز طرح عمرانی و با توجه به جایگاه ویژه‌ای که امامزاده سیداحمد(ع) در منطقه دارد به نحو احسن از آن بهره ببریم.

آمار موقوفات، مساجد و بقاع متبرکه
جباری در ادامه به سئوال‌های خبرنگاران پاسخ داد. وی اظهار داشت: تعداد موقوفات شهرستان مرند در مجموع 750 مورد است که بیشتر آن انتفاعی و مسجد و حسینیه است، ضمنا از این تعداد 360 مورد مسجد، 40 مورد پیر و امامزاده می‌باشد. در سال 94 نیز تاکنون 5 مورد وقف جدید داشتیم که با نیت احداث مسجد و حسینیه وقف شده‌اند. در مورد جاهایی که یکدانگ آن موقوفه است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند گفت: در مورد موقوفاتی که به صورت یکدانگ وقف شده‌اند از جمله شهر جدید بناب اقداماتی برای برقراری رابطه استیجاری شده که متاسفانه با عدم تمکین اهالی به نتیجه نرسیده است ولی سعی بر این است که با همت اهالی و تبدیل به احسن موقوفات مشکلاتی که مردم با آن درگیر هستند برطرف شود. قطع بیمه برخی از خادمان مساجد شهرستان مرند
جباری تصریح کرد: با توجه به اینکه 150 باب مسجد دارای خادم و تحت پوشش بیمه هستند و اخیرا بیمه تعدادی از خادمان مساجد از طرف سازمان تامین اجتماعی قطع شده و رایزنی‌هایی برای حل این مشکل صورت گرفته که امیدواریم با مساعدت سازمان تامین اجتماعی به نتیجه برسد.
وی با اشاره به انواع وقف از جمله وقف مشارکتی و وقف ثلث اموال، از اصحاب رسانه خواست نسبت به ایجاد آگاهی در بین آحاد مردم در خصوص وقف تلاش کنند. انتهای پیام/60001

http://fna.ir/HZHUB3





94/09/19 - 10:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن