تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805068171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلعه‌نویی و قهرمانی همزمان به استقلال رسیدند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
امیر قلعه نویی قلعه‌نویی و قهرمانی همزمان به استقلال رسیدند

دنیای حاشیه در تبریز؛
قلعه‌نویی و قهرمانی همزمان به استقلال رسیدند
با تصمیم کمیته داوران فدراسیون فوتبال، محسن قهرمانی دیدار حساس تراکتور‌سازی و استقلال را سوت می‌زند.



به گزارش سرویس ورزشی "جام نیوز"، کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران، فهرست داوران هفته چهاردهم لیگ برتر را اعلام کرد.
 
نکته مهم موجود در این لیست، حضور نام داور پر‌حاشیه سال‌های اخیر فوتبال کشور در بین داوران این هفته است و مسئله فوق‌العاده ویژه اینکه قهرمانی برای قضاوت در حساس‌ترین بازی هفته بین تراکتور‌سازی و استقلال تهران در ورزشگاه یادگار‌ امام تبریز بر‌گزیده شده است.
 
دیداری که همواره یکی از پر‌حاشیه‌ترین دیدار‌های کل فصل ما بوده‌ است و حالا با رسیدن امیر قلعه‌نویی به نیمکت مربیگری تیم فوتبال تراکتور‌سازی، حساسیت چند‌ برابری پیدا خواهد کرد.
 
اما با خبری که از سوی کمیته داوران منتشر شد، دیگر اهمیت این مسابقه تنها به مسائل فنی مربوط نیست و انتخاب قهرمانی به عنوان داور این بازی توجه‌ها را به تبریز دو‌چندان خواهد‌کرد. چرا‌که این داور بین‌المللی کشورمان هرگز از حواشی مصون نبوده است.
 
در‌ادامه به یادآوری برخی از‌این حواشی می پردازیم:
 
- جنجال‌های گذشته
 
در اکثر بازی‌هایی که تحت نظارت محسن قهرمانی به جنجال کشیده شده، یکی از تیم‌های پر‌طرفدار پایتخت حضور داشته است. صرف نظر از سود یا ضرر سرخابی‌ها در‌این دیدار‌ها، اشتباهات قهرمانی جزء جدایی‌ناپذیری از این 2 تیم مقابل حریفان بوده‌ است.
 
دیدار‌های استقلال – سایپا در سال‌های 82 و 85، نیمه‌نهایی جام حذفی سال 85 بین پرسپولیس و سپاهان، فینال زود‌هنگام لیگ سال 87 که توسط استقلال و ذوب‌آهن برگزار شد، نمونه‌های بارزی از این بازی‌های جنجالی است. البته گل سر‌سبد حاشیه‌سازی‌های محسن قهرمانی برای سرخابی‌ها دیدار جنجالی و معروف سپاهان – پرسپولیس در سال 92 بود که با افشاگری و پیگیری‌های علی دایی، سر‌مربی وقت پرسپولیس ، منجر به محرومیت هشت ماهه این داور از قضاوت فوتبال شد.
 
در‌کنار این بازی‌ها، مسابقه جنجالی تیم‌های راه‌آهن و مس کرمان در سال 87 و دربی معروف گیلان بین ملوان و داماش جزو نقاط برجسته کارنامه داوری قهرمانی است. هر‌چند قضاوت‌های پر‌حاشیه داور مشهدی تنها مربوط به سال‌های گذشته نیست.
 
- آمار 100% جنجال در این فصل!  
 
محسن قهرمانی در فصل جاری و در سیزده هفته گذشته تنها 3 بار برای قضاوت در بازی‌های لیگ انتخاب شده و این موضوع، تردید‌ها را نسبت به انتخاب وی از سوی کمیته داوران برای دیدار حساس تراکتور – استقلال دو‌چندان می‌کند.
 
چهره کم‌کار این هفته‌های فوتبال کشور اما در همان فرصت اندکی که در اختیار خود دیده، حواشی همیشگی را به پا کرده‌است.
 
نخستین قضاوت وی در‌این فصل پس‌از محرومیت طولانی‌ مدت، به دربی شهر اصفهان بین سپاهان و ذوب‌آهن در هفته دوم لیگ باز می‌گردد. انتخاب وی به عنوان داور این دیدار از همان ابتدا با اعتراض ذوبی‌ها همراه شد تا اینکه در پایان بازی هم کادر‌فنی ذوب‌آهن اعتقاد به یک اشتباه حیاتی قهرمانی به ضرر تیمشان داشتند.

دومین‌بار محسن قهرمانی در هفته پنجم لیگ دیدار نه‌چندان حساس ملوان – گسترش را سوت زد که البته در‌آن دیدار هم ملوانی‌ها اعتراض زیادی به اشتباه مهم آقای داور به ضرر تیمشان داشتند. آخرین پرده از نمایش اشتباهات قهرمانی در لیگ امسال به دیدار فولاد خوزستان و تراکتور‌سازی تبریز در اهواز و در چارچوب هفته هشتم مربوط می‌شود.

دیداری که با 2 اخراج و یک پنالتی یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های این فصل بود و نامه باشگاه فولاد به کمیته داوران و اعتراض به داوری قهرمانی به نوعی باعث شد تا وی از سوی این کمیته برای قضاوت در هفته‌های بعدی انتخاب نشود.
 
حال با این کارنامه‌ی پر‌حاشیه‌ای که از این داور مشهدی موجود است و با‌توجه جنجال‌هایی که علی‌رغم قضاوت وی در تنها 3 بازی از مسابقات این فصل رخ داده‌است.  
 
انتخاب وی برای داوران دیدار بسیار حساس تراکتور – استقلال کمی تعجب‌بر‌انگیز است، به خصوص با اولین حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تراکتور در‌مقابل استقلال، گمانه‌زنی‌ها درباره این انتخاب افزایش یافته است.
 
در‌ این خصوص علی خسروی کارشناس داوری فوتبال کشورمان اظهار کرد: به عقیده من انتخاب محسن قهرمانی به عنوان داور این بازی بسیار تصمیم درستی بود. شما وقتی 105 داور در اختیار دارید، برای چنین بازی حساسی توقع چه انتخابی دارید؟
 
امثال قهرمانی و فغانی جزو بزرگان داوری هستند و اقدام امروز دپارتمان داوری جای تقدیر دارد و این دپارتمان باید همیشه چند تن از داوران با‌تجربه مثل این افراد را برای بازی‌های حساس در اختیار داشته باشد.
 
وی درباره احتمال ایجاد حاشیه‌های زیاد برای این بازی گفت: از الان در مورد آینده نباید صحبت کرد و ایجاد حاشیه قبل از شروع بازی کاردرستی نیست .
 
پیشکسوت داوری کشورمان درباره شایعه درگیری احمد صالحی با یک خبرنگار اذعان داشت:  من با شخص خبرنگار مذکور هم صحبت کرده‌ام اما متاسفانه آقای صالحی تاکنون واکنشی نشان نداده است. به نظرم کمیته داوران باید طی جلسه‌ای در‌این‌باره ایشان برای حل مشکل اقدام کنند.
 
خسروی همچنین درباره کاهش تعداد داوران لیگ در نیم‌فصل دوم گفت: اینکه تعداد داوران از 105 به 70 نفر کاهش می‌یابد تصمیم مناسبی است و معیار این تصمیم باید عملکرد داوران در نیم‌فصل اول باشد.
 
البته اگر داوران با‌تجربه‌تر، اشتباهات بیشتری انجام داده باشند، باید به نحوی به آن‌ها فرصت داد و هرطور شده آن‌ها را در لیگ برتر نگه داشت.



۱۹/۰۹/۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن