تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820974858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادداشت امیر حاج‌رضایی درباره فاجعه فن‌خال در یونایتد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: یادداشت امیر حاج‌رضایی درباره فاجعه فن‌خال در یونایتد
امیر حاج‌رضایی در یادداشتی ویژه نظرات خود درباره حذف منچستریونایتد از لیگ قهرمانان اروپا و عملکرد "لوئیز فن‌خال" در این باشگاه را اعلام کرد. متن یادداشت امیر حاج‌رضایی درباره آخرین شرایط منچستریونایتد با لوئیز فن‌خال به شرح زیر است:
به گزارش نامه نيوز به نقل از سايت نود ، هفته گذشته مطلبی نوشتم تحت عنوان "منچستریونایتدِ خسته‌کننده"؛ در آن مطلب نوشتم که فن‌خال یک مربی قابل قبول است اما نه برای تیمی مثل منچستریونایتد؛ از سابقه کاری این مربی هلندی خیلی خوب باخبرم. می‌دانم با آژاکس قهرمان اروپا شده و سرمربی تیم‌های بزرگی مثل بارسلونا، بایرن‌مونیخ و تیم ملی هلند بود اما از همان روز اول گفتم که این مربی به دلیل فلسفه کاری‌اش، انتخاب بدی برای هدایت یونایتد بوده است.
در همان مطلب اشاره کردم که فن‌خال برای یونایتد مناسب نیست، همانطور که رافائل بنیتز برای رئال‌مادرید و فابیو کاپلو برای تیم‌های ملی انتخاب‌های بدی هستند. آخرین بازی که به طور کامل از یونایتد دیدم، دیدار آنها مقابل آیندهوون در اولدترافورد بود. یک بازی که با اشتباهات پرتعداد فن‌خال در نهایت مساوی تمام شد. مسابقه‌ای که پیروزی در آن می‌توانست کار صعود یونایتد را تمام کند اما آن بازی، کلکسیونی از اشتباهات سرمربی هلندی بود.
در آن مسابقه که یونایتد نیاز مبرم به سه امتیاز داشت، ماتا روی نیمکت بود و لینگاردِ جوان از ابتدا در ترکیب قرار گرفته بود. او در پنج دقیقه آخر مسابقه به زمین آمد. در مسابقه‌ای که یونایتد برد می‌خواست، تعداد زیادی پاس‌ عرضی و رو به عقب داده می‌شد؛ بی‌توجه به اینکه مساوی مقابل آیندهوون به هیچ دردی نمی‌خورد. این‌ها را می‌بینم و به این فکر می‌کنم که دست این مربی در باشگاه چقدر باز بوده؛ از نقل و انتقالات پرهزینه بگیرید تا هر چیزی که فکرش را بکنید. با این همه امکانات اما او روح فوتبال را در یونایتد کشت. این جمله را به خاطر حذف این تیم از لیگ قهرمانان نمی‌گویم؛ دلیل حرفم این است که این باشگاه، از دیرباز تیمی بوده با فلسفه هجومی. یک تیم کارگری که هوادارانش به ورزشگاه می‌روند تا خستگی کارهای روزانه‌ از تن‌شان خارج شود. اما او نمی‌گویم تعمدا اما با فلسفه‌ای که هیچ سنخیتی با یونایتد ندارد، همه‌چیز را در این باشگاه نابود کرده است.
هیچ چیز تحت کنترل نیست
فن‌خال مدام ادعا می‌کند همه‌چیز تحت کنترلش است و کارها درست پیش می‌رود اما من معتقدم در این تیم هیچ‌چیزی درست نیست. ممکن است خوانندگان این مطلب از من بپرسند فن‌خال بیشتر فوتبال بلد است یا من؟ من برای آنها هم پاسخ دارم. من دارم از فلسفه صحبت می‌کنم، نه از قدرت مربیگری و طراحی تمرین. سبک کاری فن‌خال، به سبک تیمی مثل یونایتد نمی‌خورد. به نظر من او دیگر یک مربی رده A در اروپا نیست و برای هدایت تیمی مثل یونایتد کوچک است. این را به دلیل نتایجی که با این تیم گرفته نمی‌گویم؛ من سال‌هاست هوادار یونایتدم و فلسفه این باشگاه را خوب می‌شناسم. شما نگاه کنید و ببینید منتقدان او چه کسانی هستند. از پیتر اشمایکل و ریو فردیناند تا پل اسکولز؛ ستاره‌ای که ۲۰ سال از عمرش را در این باشگاه پشت سر گذاشته اما می‌گوید تیم فعلی هیچ شباهتی به تیمی که از او یونایتد سراغ داشته ندارد.


علاقه‌ای که فعلش ماضی شده
شما می‌دانید با حذف یونایتد از لیگ قهرمانان چه زیانی به این باشگاه وارد شد؟ من می‌دانم در این باشگاه افراد بزرگی حضور دارند و مهم‌تر از همه، سرالکس فرگوسن همچنان کنار تیم است و اوضاع را بررسی می‌کند. آنها بلد هستند که باید برای این تیم چه کنند اما آنچه واضح است، این است که یونایتد در حال حاضر در بحران کامل است. حالا اگر این تیم در لیگ برتر در رده چهارم است، از نظر من این هم چیزی را نشان نمی‌دهد. فن‌خال هیچ‌وقت و در هیچ باشگاهی، مربی مورد علاقه من نبوده و متاسفانه باید بگویم روزی که او به عنوان سرمربی جدید باشگاه انتخاب شد، کاملا از این انتخاب سرخورده شدم. حالا که ناچارم درباره علاقه‌ام به یونایتد، از فعل ماضی استفاده کنم و بگویم "یونایتد تیم مورد علاقه من بود." چون تیم فعلی، هیچ شباهتی به یونایتدی که همیشه دوستش داشتم، ندارد.
حذف خوشحال‌کننده!
شاید این جمله تلخ باشد اما من از اینکه یونایتد در مرحله گروهی حذف شد و کار به بازی‌های حساس‌تر و مهم‌تر نکشید خوشحالم؛ چون در آن صورت ضربه روحی که هواداران از شکست تیم در آن مراحل می‌خوردند، بیشتر از حالا بود. از روزی که سرالکس اعلام بازنشستگی کرد، عصر گذار و انتقال باشگاه آغاز شد. یک عصر درخشان ۲۷ ساله به پایان رسید و مویس به جای او آمد. تیم مویس از تیم فعلی فن‌خال بدتر بود و این را فراموش نکرده‌ایم اما عملکرد فن‌خال در تیم و اشتباهات پرتعدادش به شکلی بوده که ما حتی سازماندهی که او در باشگاه ایجاد کرد را هم در حاشیه می‌بینیم. من از عملکرد فن‌خال حذف از لیگ قهرمانان در گروهی را به یاد می‌آورم که وولفسبورگ و آیندهوون از آن صعود کردند و این یعنی فاجعه.

مدارا با امروز و امید به آینده
جمع‌بندی تمام صحبت‌هایم این است:"تفکرات فن‌خال، هیچ ارمغانی برای یونایتد نخواهد داشت." من متعلق به نسل گذشته‌ام و برای نسل خودم احترام قائلم اما از نظر من در حال حاضر مربی یعنی کلوپ، یعنی گواردیولا، یعنی بیلیچ، یعنی ساری، یعنی کونته و یعنی انریکه؛ به نظر من در حال حاضر بهترین راهکار برای یونایتد، ادامه همکاری با فن‌خال تا پایان فصل و حداقل گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان است تا در تابستان آینده یک مربی واقعی روی نیمکت یکی از بزرگ‌ترین و هجومی‌ترین باشگاه‌های دنیا بنشیند.





۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن