تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814717694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار زنجان: بخش عمده پژوهش‌ها سفارش‌محور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: استاندار زنجان: بخش عمده پژوهش‌ها سفارش‌محور باشد استان‌ها > زنجان - انصاری استاندار زنجان گفت: بخش عمده پژوهش‌ها سفارش‌محور باشد تا با انجام آن بتوان مشکلات جامعه را با نتایج کاربردی پژوهش مرتفع کرد.

به گزارش خبر آنلاین استاندار زنجان گفت: پژوهش های دانشگاه ها هم اکنون بر اساس سفارش دستگاه های دولتی و اجرایی تولید می شود، اما اقبالی از سوی بخش خصوصی نسبت به بهره گیری از این یافته ها نیست در حالی که این بخش باید بیشترین سفارش تولید پژوهش را از مراکز داشته باشد. جمشید انصاری در مراسم تجلیل از پژوهش برگزیده استان زنجان افزود: محیط آموزشی دانشگاه ها در کنار آموزش و پژوهشی که انجام می دهد باید تحقیقات سفارش محور تولید کند.
وی یادآورشد: کار پژوهشی باید در خدمت جامعه باشد و مردم نتایج آنها را در زندگی روزمره خود مشاهده کنند.
انصاری اظهار کرد: متاسفانه چون اغلب فعالان بخش خصوصی عادت به خرید دانش از خارج از کشور دارند، کمتر برای بهره گیری از دانش و پژوهش های تولیدی داخلی سراغ دانشگاه ها و مراکز علمی می روند.
استاندار زنجان گفت: از سوی دیگر وجود تحریم ها سبب شده است که بخشی از نیازهای علمی و فناوری با اتکای به یافته های علمی پژوهشگران داخلی تامین شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: اما با این وجود اغلب سفارش دهندگان پژوهش به دانشگاه ها دستگاه های اجرایی هستند و بخش خصوصی کمتر برای دستیابی به دانش مورد نیاز خود سراغ دانشگاه ها و مراکز علمی داخلی می روند.
انصاری ادامه داد: از سوی دیگر پژوهش هایی که در دانشگاه ها انجام می شود، در صورتی که سفارشی نباشد، تمایل به تولید علم و افزودن به سطح دانش بشری دارند.
استاندار زنجان انتخاب تجلیل از پژوهش های کاربردی در حوزه محلی و منطقه ای را ایده ای منحصر به فرد و قابل توجه خواند و گفت: به حتم دانشگاه ها می توانند به سمت تولید پژوهش هایی که مورد نیاز کشور و یا منطقه جغرافیایی خود است، حرکت کنند.
وی افزود: فعالان اقتصادی باید بیش از گذشته به تاثیر پژوهش در افزایش کیفتی تولید و کالاهای خود پی ببرند و به دنبال بهره گیری بیش از پیش از دانش تولیدی داخلی باشند.
انصاری تاکید کرد: به حتم این اقدام بخش خصوصی می تواند گامی موثر در مسیر تقویت بنیان های اقتصاد مقاومتی باشد.
استاندار زنجان گفت: این اعتماد باید در دانشگاه شکل بگیرد که می توانند در مسیر رفع مشکلات منطقه ای و ملی گام بردارند و با تقویت این اعتماد فعالیت خود را در سطح بیشتری گسترش دهند.
وی یادآورشد: این رویه تا بدان جا باید پیش برود که زنجان و کشور در زمینه پژوهش های کاربردی حرف بسیاری برای گفتن داشته باشد.
در پایان این مراسم از پژوهشگران پژوهش برتر که هر یک گرهی از مشکلات استان زنجان را در حوزه گردشگری، معدن، کشاورزی و تحقیق باز کرده بودند، تجلیل شد.  

کلید واژه ها: استان زنجان - زنجان - پژوهش -




چهارشنبه 18 آذر 1394 - 14:52:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن