تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819459668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان خبر داد وجود 847 موقوفه در شهرستان گلپایگان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان خبر داد
وجود 847 موقوفه در شهرستان گلپایگان
رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: 847 موقوفه تحت نظارت اداره اوقاف در گلپایگان است که تعداد 614 موقوفه درآمدزا بوده و تعداد 233 موقوفه به غیر درآمدزا هستند.

خبرگزاری فارس: وجود 847 موقوفه در شهرستان گلپایگان



به گزارش خبرگزاری فارس ازگلپایگان، حجت‌الاسلام مهدی طاهری صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، اظهار داشت: هفته آخر ماه صفر هفته وقف است که امسال در تقویم شمسی 18 تا 24 آذرماه به نام هفته وقف نام‌گذاری شده است.

طاهری تصریح کرد: وقف و همدلی و هم‌زبانی،  وقف قرآن و سنت نبوی، سیره ائمه اطهار، وقف نماد ممتاز دینی، اجرای اَمینانه نیات واقفین، وقف تجلی مَودت اهل‌بیت (ع) با تکریم امام زادگان، وقف علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه، وقف بانوان و مشارکت‌های مردمی، وقف بهره‌وری موقوفات و اقتصاد مقاومتی به ترتیب عناوین روزهای هفته وقف است.

وی تأکید کرد: وقف نماد ادارات اوقاف و امور خیریه و فرصتی مناسب برای ارائه برنامه‌ها و ترویج فرهنگ وقف در جامعه است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با بیان اینکه 847 موقوفه متصرفی و غیر متصرفی تحت نظارت اداره اوقاف در شهرستان گلپایگان وجود دارد، تصریح کرد: تعداد 776 موقوفه متصرفی و 71 موقوفه غیرمتصرفی است، که تعداد 614 موقوفات درآمدزا بوده  و تعداد 233 موقوفه به غیر درآمدزا هستند.

طاهری بیان داشت: سال گذشته در بازرسی‌های انجام شده از طرف بازرسان اداره کل عملکرد این اداره اوقاف گلپایگان مطلوب ارزیابی و حائز رتبه برتر استان شده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و 95 رقبه در شهرستان موجود است، تصریح کرد: از این تعداد رقبه یک‌هزار و 326 رقبه کشاورزی، 199 رقبه تجاری، تعداد 116 رقبه مسکونی، 31 رقبه اداری، تعداد 43 رقبه آموزشی و تعداد هفت رقبه بهداشت و درمان و تعداد 108 رقبه برای امور خدماتی و مابقی در اختیار امور فرهنگی شهرستان است.

طاهری با بیان اینکه تعداد یک هزار و 991 رقبه متصرفی در اختیار اداره اوقاف، و تعداد 104 رقبه غیر متصرفی که در اختیار متولی قرار دارد، اذعان داشت: در شهرستان گلپایگان 10 میلیون و 491 هزار و 868 مترمربع زمین موقوفی و یک‌میلیون و 124 هزار 829 مترمربع واحد مسکن موقوفی وجود دارد.

وی اظهار داشت: درآمد امامزادگان 20 درصد طبق قانون به سازمان تعلق گرفته، 15 درصد صرف امور فرهنگی امام زادگان، 25 درصد در امور مدیریتی مانند حقوق خدام، تأسیسات گرمایشی و سرمایشی، و 40 درصد در زمینه‌های عمرانی امام زادگان هزینه می‌شود.

طاهری با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان 38 امام‌زاده و بقاع متبرکه است، تصریح کرد: امام‌زاده هفده تن، امام‌زاده ابراهیم سعیدآباد و سیدالسادات بیشترین درآمدزایی را نسبت به سایر امام زادگان شهرستان دارد.

ثبت 12 وقف جدید در شهرستان  وی بیان کرد: در سال جدید 12 مورد وقف جدید که شامل خدماتی، مسکونی و زمین مزروعی به ارزش 100 میلیون ریال در سامانه ثبت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با بیان اینکه وظیفه اوقاف اخذ اجارات و هزینه کردن در راستای نیات خیراست، تصریح کرد: امسال هزینه‌های بخش موقوفات متصرفی در جهت اجرای نیات واقفین  که شامل، تعمیر و تجهیز مساجد، جلسات روضه‌خوانی، فقرا، قرآن‌خوانی 2 میلیارد و 570 میلیون ریال هزینه شده است.

طاهری افزود: امسال 2 میلیارد و 93 میلیون ریال از نذورات امام زادگان جمع‌آوری که برای تعمیر، تجهیز، امور فرهنگی و خدماتی  امام زادگان هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان دیدار با امام‌جمعه، فرماندار، نماینده، تجلیل از خادمین، افتتاح مرکز فرهنگی، قرآنی، غبارروبی امام زادگان، محفل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی، افتتاح نمایشگاه خیمه معرفت، و تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآنی از جمله برنامه هفته وقف عنوان کرد.

طاهری اظهار داشت: کمیته‌های مختلفی مانند کمیته یاوران وقف قرآن، کمیته یاوران وقف مساجد و یا روضه‌خوانی با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جهت نیات واقف، ایجاد وقف جدید، بهره‌گیری از ظرفیت وقف و مسئولیت‌های اجتماعی تشکیل شده است  و هر فردی می‌تواند با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد در این کمیته‌ها عضو شود.

وی دریابان تأکید کرد: وقف سنت پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) است بنابراین بر ما است که پیرو راه بزرگان و امامان باشیم و یکدیگر را به وقف تشویق کنیم. انتهای پیام/63071/صا40

http://fna.ir/UXEPG3





94/09/18 - 11:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن