تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804294775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت ورزش و كميته ملي المپيك رو در روي هم!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزارت ورزش و كميته ملي المپيك رو در روي هم!
وزارت ورزش به عنوان متولي اصلي ورزش بايد بيشترين دغدغه را در ايجاد شرايط مناسب داشته باشد
نویسنده : دنيا حيدري 


وزارت ورزش به عنوان متولي اصلي ورزش بايد بيشترين دغدغه را در ايجاد شرايط مناسب داشته باشد. اما وزارت ورزش و در رأس آن گودرزي طي دو سال اخير بيشترين سهم را در ايجاد حاشيه و جنجال در ورزش داشته و دارند. اختلافاتي كه ورزش را مختل كرده و كار را به جايي رسانده كه نمايندگان مجلس تصميم به استيضاح وزير گرفته و در اين خصوص اخطاري جدي دادند.
    
اختلاف نظر وزارت ورزش و كميته ملي الم‍پيك از آن دسته اختلافات مخربي است كه اگر هر چه سريع‌تر رفع و رجوع نشود، مي‌تواند كمر ورزش را خم كند. اختلافاتي كه در زمان مديريت علي‌آبادي و عباسي كاملاً مشهود و عيان بود اما بعد از آنكه گودرزي جاي عباسي و كيومرث ‌هاشمي جاي علي آبادي را گرفت به نظر مي‌رسيد داستان اختلافات وزارت ورزش و كميته ملي الم‍پيك به پايان رسيده است. اما طولي نكشيد كه مشخص شد اين داستان همچنان به قوت خود باقي است. اختلافي كه البته همه سعي در كتمان آن داشتند و در خفا بود اما گزارش تسنيم با تيتر «وزارت ورزش با دور زدن كميته ملي المپيك پروژه تعليق ورزش ايران را كليد زد» مسئله را علني كرد. هر چند دو طرف سعي داشتند همه چيز را بر گردن رسانه‌ها بيندازند. اما طولي نكشيد كه صحبت‌هاي سجادي معاون گودرزي عليه كميته ملي المپيك در خصوص تصميم‌گيري‌هاي اين كميته اختلافات موجود را تأييد كرد. اگرچه در ظاهر همه چيز از ماجراي استعفاي شجاعي، ‌خزانه‌دار كميته ملي المپيك و اختلاف بر سر اين مسئله بود كه آغاز شد. اما در واقع اين اختلاف قديمي‌تر از اين حرف‌ها بود و استعفاي شجاعي بهانه‌اي بود براي عيان شدن آتش زيرخاكستر اين اختلافات. بعد از آن، سجادي، معاون وزير ورزش و جوانان كه گويي ديگر دغدغه‌اي بابت رو شدن اختلافات وزارت و كميته ملي المپيك نداشت، در تازه‌ترين اظهار‌نظر خود عليه اين كميته موضع گرفت و گفت كه تصميم‌گيري در اين كميته بيش از اندازه طول مي‌كشد. البته كميته ملي المپيك هم در مقابل اين اظهار‌نظر سكوت نكرد و از وزارت و مسئولان آن خواست تا در مسائلي كه به آنها مربوط نمي‌شود دخالت نكرده و اوضاع ورزش را متشنج نكنند. اما شايد مهم‌ترين مسئله بعد از پرده‌برداري از اختلافات موجود اين بود كه كميته ملي المپيك آشكارا اعلام كرد در خصوص استعفاي خزانه‌دار اين كميته، نامه‌اي به وزير ورزش داده مبني بر برگزاري جلسه براي مشورت اما وزير پاسخي به نامه كميته ملي المپيك نداده تا كلاف اين اختلافات همچنان سردرگم باقي بماند.
    
كشاندن سرخابي‌هاي پايتخت به ورطه نابودي يكي ديگر از نقاط منفي و تاريك پرونده وزير ورزش و جوانان است. شايد چون خادم از جنس فوتبال نبود و تجربه‌اي در اين زمينه نداشت و به همين دليل نه تنها نتوانست عملكردي مثبت از خود به جاي بگذارد كه با تصميم‌ها و انتخاب‌هاي اشتباه سرخپوشان پايتخت را به ورطه نابودي كشاند. چه با انتخاب مديران عامل پرسپوليس كه اولي(رحيمي) خيلي زود كله پا شد و دومي (سياسي) سر از اوين در آورد. داستان اس‍پانسرهاي اين تيم هم كه هر كدام داستان جداگانه و پرحاشيه‌اي را به دنبال داشت كه نقطه منفي ديگري در كارنامه وزير ورزش بر جاي گذاشته است. پرونده واگذاري دو باشگاه پرسپوليس و استقلال به بخش خصوصي و سنگ‌اندازي‌هايي كه مانع شد و تنها زماني طولاني را براي تبليغات و بازي رسانه‌اي در اختيار وزارت گذاشت و دست آخر هم به گونه‌اي خاتمه يافت كه تصور شود وزارت قصد واگذاري اين دو تيم را داشته اما شرايط مهيا نبوده است، از جمله داستان‌هاي پرحاشيه و جنجالي وزارت ورزش و جوانان است.
    
شايد به جرأت بتوان گفت كه دليل اصلي جنجال‌هايي كه وزارت به ورزش تحميل كرده است، ‌علاقه وزير به دخالت در كار ارگان‌هاي تحت نظارتش، خصوصاً فدراسيون‌هاست. وزارت بر اين باور است كه مي‌تواند در خرد و كلان تصميم‌گيري‌هاي فدراسيون‌ها دخالت مستقيم و تأثيرگذار داشته باشد و مهره‌هاي خود را در عزل و نصب‌ها جايگزين كند و در غير اينصورت اگر باشد، به شدت مخالفت و حاشيه‌سازي خواهد كرد. درگيري‌ها با فدراسيون كاراته براي بركناري رئيس آن، عزل رستگار از رياست فدراسيون جودو به دليل تصميم‌گيري اين رئيس فدراسيون براي بركناري معاون خود از جمله دخالت‌هاي آشكار گودرزي در امور فدراسيون‌هاست كه حاشيه‌ها و جنجال‌هاي زيادي را به دنبال داشت. البته وزارت مي‌تواند در بسياري موارد نظر داده و حتي اعمال نفوذ كند. اما بدون شك مهره‌چيني كامل آن هم از مهره‌هاي وزارت نمي‌تواند فضاي جالبي را در ورزش به وجود آورد.
    
يكي از علاقه‌هاي وزير ورزش تصميم‌گيري براي فدراسيون فوتبال و اعمال نظر در اين فدراسيون است. البته اعمال فشارهاي گودرزي در اين زمينه تا حدودي توانسته او را به خواسته‌هايش برساند و مهره‌هاي خودي را در فدراسيون فوتبال جايگزين كند اما اين اعمال نفوذها هنوز نتوانسته وزارت ورزش را راضي كند، به طوري كه وزير براي رسيدن به اهداف خود حتي كار را به مجلس هم كشاند و با طرح مسائل حاشيه‌اي از نمايندگان مردم در بهارستان خواست تا شرايطي را فراهم كنند كه او بتواند بدون دغدغه در تمام امور فدراسيون فوتبال دخالت كند، چراكه طبق قانون، ‌برخلاف ديگر فدراسيون‌ها، ‌وزير دستش براي دخالت در فدراسيون فوتبال خيلي باز نيست و دخالت‌هاي او مي‌تواند به ضرر ورزش و فوتبال كشور تمام شود.  زيرا طبق اساسنامه دخالت وزير، دخالت دولت در فوتبال محسوب شده و خطر تعليق را در پي دارد.
يكي از اختلافات اصلي گودرزي با كفاشيان به سرمربي تيم ملي فوتبال برمي‌گردد. تركش اين اختلافات همواره به تيم ملي اصابت مي‌كند اما مشكل اصلي شخص كرش است كه وزير ورزش هرگز با حضور او روي نيمكت تيم ملي موافق نبوده و حتي وقتي با اين مسئله كج‌دار و مريز برخورد كرده، از جايي ديگر مخالفت خود را ابراز كرده است. درگيري‌هاي چندي پيش كرش و اسدي، يكي از بارزترين اختلافات وزارت ورزش با سرمربي پرتغالي تيم ملي بود كه كار را به جاهاي باريك كشاند اما باز هم نتوانست وزير را به خواسته‌اش مبني بر كنار گذاشتن كرش برساند.
    
عملكرد ضعيف وزير ورزش و جوانان، ‌حاشيه‌ها، جنجال‌ها، فسادهاي ورزش، مرخصي طولاني كرش و لجام‌گسيختگي‌ها در فوتبال، عدم نظارت بر تيم‌هاي ملي، دخالت در عزل و نصب رؤساي فدراسيون‌ها، عدم اجراي قانون درخصوص واگذاري باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس، عدم برنامه وزارت ورزش و جوانان براي معاونت جوانان و عدم توجه به شهرستان‌ها و نقاط محروم سرانجام نمايندگان مجلس را بر آن داشت تا گودرزي را تهديد به استيضاح كنند. مجلسي‌ها با تأكيد بر اينكه استيضاح حق قانوني نمايندگان و يكي از اهرم‌ها براي روشن كردن ابهامات در عملكرد وزير است، با جمع‌آوري 45 امضا، درخواست خود را به هيئت رئيسه مجلس ارائه دادند. هر چند سپس تصميم گرفته شد كه نمايندگان ابتدا با وزير در اين خصوص صحبت كرده و اگر قانع نشدند او را استيضاح كنند اما حتي اين كارت قرمز هم باعث نشد وزير ورزش تغييري در رويه خود ايجاد كند.

منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن