تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804762511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پورمحمدی: حساب دولت به طورمنظم بررسی می شود/ نظام بانکی یاراقتصادی کشور نیست


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پورمحمدی: حساب دولت به طورمنظم بررسی می شود/ نظام بانکی یاراقتصادی کشور نیست
وزیر دادگستری با بیان اینکه حساب دولت به طور منظم بررسی می شود گفت: متاسفانه نظام بانکی یار اقتصادی کشور نیست.
آفتاب : به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر روزسه شنبه در نشستی که به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد در اتاق بازرگانی استان تهران برگزارشد، افزود:یکی از نکات مهم در ارتباط با پیشگیری را نظم مالی دولت است.

وی اظهارکرد: حساب دولت به طور منظم بررسی می شود و هرچند حسابرسی عملیاتی آنگونه که مایل هستیم پیش نرفت ، اما یکی از محورهای مورد توجه جدی ما می باشد.

وی تصریح کرد: تصمیم و اراده دولت در مبارزه با فساد بسیارجدی است و در مورد مبارزه با فساد در ابعاد مختلف اقدامات بسیاری انجام شده است.

پورمحمدی با بیان اینکه مردم از ابراز نظر و شعار دادن خسته هستند، ادامه داد:سعی نداریم شعارپردازی و فضاسازی کنیم اما حجم اقدامات بسیار وسیع است و امیدواریم در آینده نزدیک به فرجام مناسب و قابل ارائه برسیم.

وزیردادگستری گفت: ازآنجا که دو عضو دولت یعنی بنده و وزیر کشور روسای سابق دستگاه های نظارتی کشورهستیم از این رو تلاش کردیم تا به پیشگیری به طورجدی توجه داشته باشیم.
وی ایجاد نشدن حتی یک تقسیمات کشوری در دو سال و نیم گذشته را یک رکورد بعد از انقلاب دانست وگفت: در این دولت برای اولین بار جلوی گسترش دولت گرفته شد و حتی یک شهرداری، بخشداری، فرمانداری و استانداری با توجه به اینکه این موضوع از مطالبات جدی نمایندگان مجلس بود، ایجاد نشد.

** غیر از آزمون جدب رسمی نداشتیم
وزیر دادگستری یکی دیگر از اقدامات دولت را ممانعت از گسترش جذب برشمرد و تصریح کرد: در این دولت جلوی جذب نیرو و گسترش جذب گرفته شد و ورودی 500 هزار نیرو به دولت در دولت گذشته که تعیین تکلیف رسمی نشده بودند را تعیین تکلیف کردیم.
وی اضافه کرد: غیر از آزمون آن هم با کمترین تعداد جذب رسمی نداشتیم.
این مقام دولتی خاطرنشان کرد: سعی شد هزینه های جاری در دولت کنترل و استفاده از منابع غیر بودجه ای و پول پر قدرت اجتناب شود تا تورم نیز به دنبال آن کنترل شود.

** واگذاری اراضی دولتی در دولت یازدهم تقریبا متوقف شد
وزیردادگستری بحث زمین را یکی ازموضوعات جدی رانت اعلام کرد و گفت: دولت در تغییرکاربریها به شدت مراقبت می کند و همه مقررات واگذاری های زمین را با وسواس انجام می دهد.
پورمحمدی با بیان اینکه نمی گویم خلاف نمی شود، افزود: اما مراقبت ها شدید است و واگذاری اراضی دولتی را تقریبا متوقف کردیم.
وی اضافه کرد: پرونده هایی که به موضوع زمین مربوط می شود به این دولت برنمی گردد بلکه همه مربوط به سالهای قبل است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه انجام قانون از موارد مهم دیگر مبارزه با فساد است گفت: طبق ابراز نظر مجلس در سال 91 حدود 33 درصد از مصوبات دولت توسط هیات تطبیق لغو شد که این رقم در سال 92 به سه درصد و در سال 93 به یک درصد رسید و امیدواریم در سال 94 به صفر برسد.
پورمحمدی با تاکید برمقررات زدایی اظهارداشت: سعی کردیم هر آیین نامه ای که در دولت صادر می شود نسبت به آئین نامه صادره قبلی خفیف ترباشد، به عنوان مثال اعتبارنامه تاجر را که باید وزارت امورخارجه مهر می کرد را لغو کردیم.

** درخواست برگه سوء پیشینه ضد اسلام است
پورمحمدی مشکل دیگر در حوزه کسب و کار را درخواست برگه عدم سوء پیشینه برشمرد و گفت: می گویند تجار و فعالان اقتصادی باید برگه عدم سوء پیشینه بیاورند که این حرف ها ضد اسلام و بر خلاف آموزه های دینی است.
وی اضافه کرد: اصل را به درستی و صداقت مردم بگذارید و نباید مردم را مجرم بشناسیم مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
وزیر دادگستری با بیان اینکه شش میلیون و 700 هزار فعال اقتصادی در واحدهای تولیدی صنفی اتاق اصناف فعالیت می کنند، اظهارکرد: اینکه از همه آنها بخواهیم برگه عدم سوء پیشینه بیاورند برخلاف اسلام است و آنهایی هم که اگر در دادگاه پرونده دارند بیشتر یا خود شاکی بوده اند و یا برائت شده اند.

وی خاطرنشان کرد: البته این به این معنی نیست که مقررات را زیر پا می گذاریم بلکه روش هایی که محیط کسب و کار اذیت می کند کنار گذاشتیم.
وزیر دادگستری در خصوص شفاف سازی گفت: گردش آزاد اطلاعات قانونی بود که سال گذشته آیین نامه اش را نوشته و ابلاغ کردیم و سه سال به دستگاه ها فرصت دادیم تا اطلاعات خود را جزء به جزء در سامانه قرار دهند.

** متاسفانه نظام بانکی یار اقتصادی کشور نیست
پورمحمدی یکی از موارد مبارزه با فساد را دولت الکترونیک برشمرد و گفت: در این جهت گام های ارزنده ای برداشته شد، اما این موضوع زمان بر است.
وی بیان داشت: حتی فکر می کنیم بخش عمده ای از فعالیت امروز باید با دولت موبایل انجام شود.
وزیردادگستری با تاکید برکاهش تصدی و دخالت دولت در فعالیت های اقتصادی افزود: سعی کردیم واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی باشد.
پورمحمدی نظام بانکی کشور را از نگرانی های جدی خواند و گفت: متاسفانه نظام بانکی یار اقتصادی کشور نیست.
وی اضافه کرد: فعالانی که در عرصه پولی و بانکی آمده اند برای دولت برای به طور جدی مشکل ساز شده اند.
این مقام دولتی خاطرنشان کرد: اگر در زمینه نظام بانکی به موفقیت دست پیدا نکنیم توسعه اقتصادی کشور شکل نخواهد گرفت.

** سهم نظام بیمه در اقتصاد بسیار پایین است
وزیر دادگستری با بیان اینکه سهم نظام بیمه در اقتصاد بسیار پایین است، گفت: نظام بیمه در برابر آسیب ها و برخی حواشی کمک جدی می کند.
پورمحمدی افزود: جلسات منظم شورای عالی مبارزه با پولشویی در دو سال گذشته برگزار شده است طوری که نظام های بین المللی این بخش را از کشور ما بسیار کمرنگ کرده اند.
وی با بیان این مطلب که ظرف سه ماه گذشته تقریبا دو بارهمه شعبه های مرکزی بانک ها و موسسات مالی در سراسر کشور بازرسی شده اند، از تذکر خصوصی و عمومی به این بانک ها خبرداد و گفت: دو موسسه و یک بانک از ارائه گزارش سرپیچی کردند که به آنها هشدار دادیم و این موسسات و بانک به مجلس مراجعه کردند که از نمایندگان مردم در مجلس می خواهیم که تسلیم متخلفان نشوند.

پورمحمدی اظهارکرد: امسال بدترین اوج خودنمایی شرایط تحریم در اقتصاد کشور است و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنیم اما برجام در روزهای آینده نهایی خواهد شد و فضای بزرگی را برای فعالان اقتصادی ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مبارزه و مذاکره همه به منظور باز کردن راه و فضا برای فعالان اقتصادی بود اضافه کرد: دولت می خواهد به دنبال باز گذاشتن دست بخش خصوصی است و هم به او کمک کند و مسیر نیز دارد هموار می شود و حالا نوبت شما فعالان اقتصادی است و حتی می ترسیم کسی به طور جدی در این مسیر گام نگذارد.




تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن