تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820258224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استکبار به دنبال دست نشانده می گردد/آمریکا با مکتب ما سر جنگ دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همرزم شهید بابایی در یادواره ۴۴ شهید دانشگاه منتظری مشهد؛
استکبار به دنبال دست نشانده می گردد/آمریکا با مکتب ما سر جنگ دارد

یادواره 44 شهید دانشجو


شناسهٔ خبر: 2994355 - سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
استانها > خراسان رضوی

مشهد- همرزم شهید خلبان بابایی در مراسم گرامیداشت ۴۴ شهید دانشگاه شهید منتظری مشهد گفت: آمریکایی ها به دلیل کوتاه شدن دستشان از منابع نفتی ایران در حال حاضر به دنبال ایجاد پایگاه و دست نشانده هستند. به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ خلبان علی چیت فروش شامگاه دوشنبه در مراسم یادواره ۴۴ شهید دانشگاه شهید منتظری مشهد که به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به فلسفه ۱۶ آذر بیان کرد: ۱۶ آذر را به احترام تفکر شهادت‌طلبی پاس می‌داریم. همرزم شهید بابایی گفت: تا این ملت این‌گونه شهید می‌دهد همیشه پیروز است و از همین رو ما ۱۶ آذر را به احترام تفکر شهادت‌طلبی پاس داشته ایم. وی با بیان اینکه کلماتی همچون حصار اقتصادی، اولتیماتوم نظامی و حمله نظامی به ایران  زیاد شنیده می شود توضیح داد: ۱۵۰ سال سهام نفت ایران از آن آمریکا بود اما مصدق آن را ملی اعلام و نفت را از چنگ انگلستان خارج کرد به همین دلیل انگلستان از نظر اقتصادی دچار لطمه شد. وی ادامه داد: در آن دوره از تمام نفتی که در کشور ایران تولید می‌شد تنها ۱۶ درصد آن به کشور تعلق داشت و پول فروش آن به اقسام مختلف به انگلستان باز می‌گشت. چیت فروش یادآور شد: به دلیل اقدام مصدق و ملی کردن صنعت نفت غرب ۲۱ میلیون دلار جهت انجام کودتا در سال ۳۲ در ایران هزینه کرد و به حکومت ۲۷ ماهه مصدق پایان داد و پس از این اقدام بازاریان اعتصاب کردند که پیشتازان آنان دانشجویان بودند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد:در این حین آمریکا در صدد بود بداند نتیجه این کودتا چه بوده است به همین دلیل معاون اول رئیس‌جمهوری خود یعنی نیکسون را برای ۱۷ آذرماه به ایران فرستاد به دلیل این سفر دانشجویان از چند روز قبل از ۱۶ آذر سر و صدا به پا کردند که این اقدامات منجر به اشغال نظامی دانشگاه تهران شد که در نهایت پس از یک درگیری سه تن از دانشجویان این دانشگاه به شهادت رسیدند. وی با بیان این که در آن دوره خفقان درون دانشگاه موج می‌زد گفت: هر اقدام دانشجویی که در آن دوره انجام می‌شد توسط دانشجویان ایرانی خارج از کشور بود و آنان بودند که ۱۶ آذر را روز دانشجو نامیدند. هم‌رزم شهید بابایی یادآور شد: در آن دوره روزنامه‌ای یک مقاله‌ تحت عنوان سه قطره خون نوشت و در آن گفت در ایران زمانی که به استقبال فرد مهمی می‌روند گوسفند و گاو جلوی پای وی قربانی می‌کنند آقای نیکسون شما چقدر انسان بزرگی هستید که رژیم جلوی پای شما سه تن از جوانان ارزشمند خود را قربانی کرده است و فردای آن روز رژیم تمامی روزنامه‌ها را جمع‌آوری کرد. استکبار به دنبال ایجاد پایگاه چیت فروش در ادامه گفت: ما نمی‌گوییم دانشگاه و علم و تکنولوژی نمی‌خواهیم بلکه معتقدیم که استکبار نوکر صفت است و به دنبال ایجاد پایگاه برای سلطه طلبی است و لذا به افراد دست‌نشانده و نوکر صفت بها می دهند. چیت فروش خطاب به دانشجویان گفت: امید است بتوانیم راه آزاداندیشی را حول محور ولایت، تشیع و اسلام ناب ادامه دهیم. جنگ آمریکا بر سر مکتب اسلام است این رزمنده دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این نکته که در سال جاری بیش از ۲۶ میلیون نفر در روز اربعین در عراق حضور یافتند گفت: آیا این مسئله به معنی امنیت نیست؟ استکبار با این حرکت جنگ دارد آنان صدها سال است که مکتب ما را می‌شناسند و با این مکتب است که سر جنگ دارند. وی ادامه داد: این که بیش از ۲۶ میلیون نفر در روز اربعین به عراق سفر می‌کنند نشانه اقتدار ما است این حرکت عظیم را بی‌بی سی چه میزان نشان داد؟

چیت فروش با یادآوری این نکته که مشاهده می‌کنید هیچ یک از کشورهای اروپایی امنیت کشور ما را ندارند، بیان داشت: در تاریخ رژیم صهیونیستی مردم این رژیم به هیچ‌وجه امنیت نداشته و ندارند و این سخن را اساتید خودشان عنوان می‌کنند. چیت فروش تاکید کرد: تا این ملت این‌گونه شهید می‌دهد همیشه پیروز است ما ۱۶ آذر را به احترام تفکر شهادت‌طلبی پاس می‌داریم. هم‌رزم شهید بابایی با بیان این که دشمن با این تفکر ما سرجنگ دارد خاطر نشان کرد: روزی در مجلس انگلستان قرآن را نشان دادند و گفتند تا زمانی که این کتاب در دست مردم ایران است ما نمی‌توانیم با این ملت بجنگیم. وی یادآور شد: استکبار در هر دوره‌ای به دنبال منافع خودش است چرا طی این چند سال به ایران حمله نکرده است؟ آیا به دلیل فانتوم بوده است؟ خیر به دلیل حضور مقتدر رهبری معظم انقلاب  و پیروی مردم از ایشان بوده است. این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود در رابطه با شهید بابایی تصریح کرد: شهید بابایی اهل قزوین بود، در دوران دبیرستان وارد رشته پزشکی شد و پس از آن در آمریکا خلبانی خواند هم اتاقی وی یک دانشجوی آمریکایی بود این فرد آمریکایی در اتاق مشترکشان مرزی را مشخص می‌کند و به شهید بابایی می‌گوید از این مرز حق عبور نداری. وی ادامه داد: این فرد گزارشاتی را برای فرمانده پادگان ارسال می‌کند و در آنان می‌نویسد بابایی مدام در حال خم و راست شدن حتی شب‌ها نیز این اقدام را انجام می‌دهد.

چیت فروش ادامه داد:زمانی که شهید بابایی برای  اصل پرونده خود وارد اتاق فرمانده پادگان می‌شود در این حین با فرمانده پادگان تماس می‌گیرند و وی مجبور به ترک اتاق می‌شود پس از مدتی زمان نماز ظهر فرا می‌رسد شهید بابایی روزنامه را پهن می‌کند و به نماز می‌ایستد، پس از این که فرمانده پادگان این صحنه را مشاهده می‌کند علت کارش را از بابایی می‌پرسد و شهید بابایی به وی می‌گوید ما طی سه نوبت با نمازخواندن در طول روز خداوند را عبادت می‌کنیم و در این جا است که فرمانده علت خم و راست شدن‌های پیاپی وی را متوجه می‌شود. وی در پایان با طرح این پرسش که چنانچه شهید بابایی امروز وجود داشت با این شبکه‌های استکبار جهانی و با این فضای مد در کشور چه می‌کرد؟ بیان داشت: تمام شهدای ما مانند شهید بابایی رفتار می‌کردند به طور مثال شهید اردستانی که با عنوان شمشیر بابایی مشهور بود هیچ‌گاه نماز شبش قضا نمی‌شد.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن