تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810383285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاج محمد کبابی ، هالیوود و جناب دکتر ظریف


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


حاج محمد کبابی ، هالیوود و جناب دکتر ظریف وبلاگ > معیری‌نژاد، هادی - در محله ما یک مغازه کبابی است به نام حاج محمد؛ پیرمردی یزدی و درستکار که هم کباب هایش خوش طعم است و هم قیمتش از باقی رستوران های اطراف مناسب تر .

کبابی او رستوران نیست کیترینگ است اما با تمام این حسن ها کمی بی نظم است و به دلیل حجم بالای سفارش معمولا کبابی اش در حوالی ظهر و یا هنگام شام مملو از جمعیت است چرا که پیکهایش جوابگوی تقاضا ها نیستند.
از قضا دیشب که برای غذا گرفتن طبق معمول به حاج محمد مراجعه کردم دیدم پیرمرد از شکایت همصنف هایش در محله می نالد؛ شاکیان به صنف مراجعه کرده اند و گفته اند که حاج محمد بی نظم است رستورانش کثیف است و .. دهها بهانه.
اما ته همه این بهانه ها را که بکاوی به یکی از دردهای اجتماعی- تاریخی کشورمان می رسی و آن عدم تحمل فرد موفق در جامعه ایرانی است.
سینمای آمریکا و فرهنگ آمریکایی در داخل کشور ما دشمنان و منتقدان زیادی دارد و البته علاقه مندانش هم کم نیستند اما به نظر نگارنده سینمای آمریکا یک فرهنگ والا در خود نهفته که نه به آشکار دارد که از دلایل مهم فرهنگ سازی اجتماعی در آن دیار است و آن ،فرهنگ موفقیت است.
اگر با دقت به آثار هالیوودی بنگرید میبنید که بسیاری از آنان پیرامون تلاش تا رسیدن به موفقیت است. قصد ردیف کردن اسامی فیلمها را ندارم که کم هم نیستند اما تنها یک قیاس با سینمای داخلی و آثار تصویری وطنی که مملو از شکست ،ماتم ،خیانت، قتل ، جنایت و اشراف اطلاعاتی پلیس است ،مشخص می کند که سینمای هالیوود حتی در آثار جنایی خود در ستایش فرهنگ موفقیت است و در خلال پلان به پلان فیلمهای خود میل معطوف به موفقیت را به مخاطبش القا می کند ،چنان که بعد از دیدن هر فیلم از این نوع مخاطب احساس می کند چیزی به روح وی افزوده شده است بالعکس آثار وطنی که روح را می تراشد و وجدان را آزرده می کند.
این فرهنگ باعث می شود که در جامعه آمریکایی و یا دیگر کشورهای پیشرفته اروپایی فرد موفق پیش از آنکه مورد حسادت و دشمنی و میل معطوف به حذف قرار بگیرد ، مورد تقلید واقع می شود ، بت می شود از راکی و مایکل جکسون بگیر تا بیل گیتس و زاکربرگ.
القصه فرقی نمی کند در جامعه ما حاج محمد کبابی باشی یا دکتر ظریف ، فرقی نمی کند تختی باشی یا علی دایی،پرویز دهداری باشی یا کیروش ...چون همیشه کسانی هستند که به جای تقلید از تو در برداشتن گامهای موفقیت ، می خواهند که تو را پایین بکشند ، نیستت کنند ، نابودت کنند که نباشی که عدم صلاحت ، تنبلی و نداشتن فرهنگ تلاش در آنها دیده نشود.
این درد ، از بزرگترین عارضه های تاریخی ملت ایران است که فرد موفق به جای مورد تقلید واقع شدن مورد هجمه واقع می شود و چنین جامعه ای هیچ گاه موفقیت را خروجی نمی دهد چرا که همواره شکست خوردن موجب خوشحالیست.
برای نگارنده فارق از هر دیدگاه سیاسی شخصی ای که دارم بسیار عجیب است که موفقیت دکتر ظریف و تیم سیاست خارجی دکتر روحانی در حل مشکل هسته ای و بسته شدن عنقریب پرونده pmd در شورای حکام ،چه طور از طرف رقبا به عنوان فرصتی برای تقلید و به دست آوردن مقبولیت بین مردم، به پرونده ای برای گرفتن ایراد و حسادت سیاسی تبدیل شده است .
البته با نگاهی به تاریخ به خود را دلداری می دهم که؛ غصه نخور! این درد تاریخی ماست.....درد تاریخی.

کلید واژه ها: جامعه‌شناسی -




سه شنبه 17 آذر 1394 - 09:03:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن