تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820748200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس قوه قضائيه: اربعين، ‌شور عقلاني عليه مذاهب افراطي بود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رئيس قوه قضائيه: اربعين، ‌شور عقلاني عليه مذاهب افراطي بود
آيت‌الله آملي لاريجاني، رئيس قوه قضائيه اجتماع عظيم و ميليوني شيعيان در مراسم اربعين حسيني را نشانه‌اي از شور عقلاني و معنوي مذهب شيعه در مقابل مذاهب افراطي و تروريست‌پرور ساخته استعمار و استكبار دانست
آيت‌الله آملي لاريجاني، رئيس قوه قضائيه اجتماع عظيم و ميليوني شيعيان در مراسم اربعين حسيني را نشانه‌اي از شور عقلاني و معنوي مذهب شيعه در مقابل مذاهب افراطي و تروريست‌پرور ساخته استعمار و استكبار دانست و گفت: حقانيت و مظلوميت مذهب شيعه آرام آرام بر همه جهانيان آشكار خواهد شد. به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با قدرداني از حضور ميليوني مردم ايران و شيعيان ساير كشورها در مراسم اربعين حسيني تأكيد كرد: جهان امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند تعاليم متعالي انبياي عظام الهي به ويژه نبي مكرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه «متأسفانه در دنيايي زندگي مي‌كنيم كه نوعي جاهليت و بربريت جديد بر بخش عمده‌اي از آن حكومت مي‌كند»، گفت: اين جاهليت نوين با استفاده از فريبكاري‌هاي رسانه‌اي و بهره بردن از ابزارهاي عظيم فناوري، سرمايه‌هاي كشورهاي مستضعف را به يغما مي‌برد و سياست‌هاي دوگانه خود را بر جهان تحميل مي‌كند. آملي‌لاريجاني افزود: بحران معنويت به ويژه در مغرب زمين بحراني واقعي است و جهان در پس اين بحران تشنه معارف ناب الهي است كه در تعاليم انبياي الهي به ويژه پيامبر اسلام(ص) تجلي پيدا كرده است. رئيس قوه قضائيه با تأكيد بر اينكه معارف الهي اسلام بايد مبتني بر تفسير مفسران واقعي دين يعني ائمه اطهار(ع) به دنيا عرصه شود، اظهار كرد: مذهب شيعه اثني‌عشري، مذهبي عقلاني و منطقي و برخاسته از منشأ وحي الهي و بطن دين مبين اسلام است و البته مظلوميتي در آن نهفته است كه اينك بيش از هر زمان ديگري در جهان آشكار خواهد شد.
‌ ‌ 
مظلوميت شيعه در مقابل گروه‌هاي افراطي
رئيس دستگاه قضا مظلوميت و حقانيت مذهب شيعه را در مقابل افراطي‌گري مذاهب ساختگي استعمار، برجسته و قابل لمس توصيف كرد و گفت: قوه محركه گروه‌هاي تكفيري و تروريستي، گرايش‌هاي افراطي وهابي است كه به دست استعمار ساخته و پرداخته شده است.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني با اشاره به اينكه جهان امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند معنويت و شناخت ماهيت انسان و هدف و غايت او از زندگي است، تصريح كرد: اديان الهي به ويژه دين اسلام پاسخ‌هاي واقعي و عقلاني به پرسش‌هاي انسان درباره هدف و غايت زندگي انساني و شرايط تعالي او و معنادار شدن زندگي عرضه كرده‌اند. رئيس قوه قضائيه افزود: مشكل دنياي غرب بي‌معنايي زندگي است. زندگي فردي و اجتماعي آنان از معنا تهي شده است اما دين مبين اسلام اين معنا و هويت را به خوبي فراهم و معرفي كرده است و معنويت، اخلاق، اعتدال و عقلانيت را ارزش‌هاي لازم براي زندگي انساني مي‌داند و همانگونه كه مقام معظم رهبري در نامه اخير خود عنوان كرده‌اند قطعاً چنين ديني هرگز به دنبال تروريسم نيست. رئيس دستگاه قضا تأكيد كرد: اسلام واقعي كه اساس آن بر معنويت، اخلاق و ارزش‌هاي الهي است امكان ندارد كه مولد زباله‌هايي مثل‌ داعش باشد.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني با اعلام اينكه گروه‌هاي تروريستي مانند داعش به صورت مستقيم و غيرمستقيم مخلوق و مورد حمايت امريكا هستند، گفت: پيوند استعمار و استكبار با عقب‌افتاده‌ترين جوامعي كه بويي از مردم‌سالاري و حكومت‌هاي حقيقي و اسلامي نداشتند موجب خلق گرايش‌هاي افراطي شده است.

همايش اربعين، معجزه بزرگ شيعيان
رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري همايش عظيم اربعين حسيني افزود: تنها شعاعي از اشعه ولايت اباعبدالله(ع) به قلوب مؤمنان و شيعيان مي‌افتد و آنگاه است كه چنين حركت عظيم ميليوني به سوي آن قطب و قبله ارزش‌هاي الهي حركت مي‌كنند و اين چيزي جز حقانيت شيعه و تعاليم معنوي عظيم آن نيست.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني حضور ميليوني، آرام و توأم با امنيت كامل مردم و عاشقان اباعبدالله(ع) را در مراسم اربعين آن هم در كشوري كه خود درگير گروه‌هاي تروريستي است، معجزه‌اي بزرگ توصيف كرد و گفت: از همه زوار محترم، دولت محترم، نيروهاي انتظامي و امنيتي و همه دست‌اندركاران برگزاري اين مراسم و همچنين از دولت و ملت عراق كه پذيراي خيل عظيم زائران بودند، تشكر مي‌كنيم.
‌ ‌ 
تأمين امكانات دانشجويي
رئيس دستگاه قضا در ادامه سخنان خود با گراميداشت 16 آذر روز دانشجو بر نقش بسيار برجسته دانشجويان در تعالي علمي و مديريت آينده كشور تأكيد كرد و گفت: دانشجويان سرمايه‌هاي اين كشور هستند و بايد هرگونه امكاناتي كه به تقويت علمي و نيز رشد اخلاقي آنان كمك مي‌كند برايشان فراهم كرد. آملي‌لاريجاني بر ضرورت توجه به دسيسه‌هاي دشمنان در منحرف كردن اذهان دانشجويان و جوانان كشور تأكيد كرد و افزود: برخي فعاليت‌هاي تخريبي و تحريفي دشمنان از طريق كانال‌هاي ماهواره‌اي و رسانه‌ها عليه جوانان، اسباب نگراني است و همه مسئولان و دلسوزان نظام و كشور بايد براي تبيين واقعيات و اهداف نظام اسلامي ميان جوانان و خصوصاً دانشجويان عزيز تلاش كنند. رئيس قوه قضائيه ابراز اطمينان كرد با وجود و حضور جوانان با انگيزه و علاقه‌مند به كشور و نظام، آينده جمهوري اسلامي ايران آينده‌اي متعالي و رو به رشد خواهد شد.











تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن